Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir gal av den korps musikken hver dag! Får jo nesten ikke til å høre kundene vi, men det lydnivået utenfor butikken. ARGGGGG

Hva er vitsen? Alle butikkene i nordregt må irritere seg over dette, det er bare utrolig plagsomt. Få de bort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens jeg som forbipasserende (ikke i dag, riktignok, men mange andre ganger) setter stor pris på det - gjetter på at det er Divisjonsmusikken som har promenadekonsert, og de er innmari dyktige. Så det er en del som liker det også, vet du!

Gjest Konsertgjenger
Skrevet

Jeg setter veldig pris på slik musikk. Har hørt klassiske konserter med dem i Oslo, Bergen og Trondheim.

De er vel forpliktet til være ute om sommeren pga. forsvarets regler. Så skal du klage til noen gjør det til Forsvarets Overkommando.

:)

Skrevet

Er det virkelig så ille ?

Spiller de virkelig HELE tiden ALLE dager ?

Hilsen tidligere korpsmedlem som er grådig lei av folk som klager de FÅ gangene vi har hatt marsjøvelse i gatene.... :o

Gjest Annen Bæring;-)
Skrevet

Jeg forstår at butikkansatte blir lei av å høre på bråk fra folk som bare stiller seg opp på et hjørne og spiller trekkspill eller på kam for å tigge etc (fra andre land osv.), og som ikke eier talent.

Men de du klager på her er jo noe særegent og de er jo profesjonelle. Dessuten er de vel ute bare noen få ganger i uken for en kort tidsperiode. Hovedgesjeften deres er vel konserter for det meste inne. Så det var utidig, synes jeg, å klage over dem. Personlig synes jeg er de er skikkelig flinke og proffe. Helt enig med Bæringen over :wink:

Gustav

Skrevet

Skjønner deg godt jeg - korpsmusikk er helt grusomt, og om du må høre på det en hel dag... ja stakkars deg :-?

Skrevet
Skjønner deg godt jeg - korpsmusikk er helt grusomt, og om du må høre på det en hel dag... ja stakkars deg  :-?

Utfordring til deg: Definer "korpsmusikk"! Har spilt i korps i 15 år, og har fortsatt ikke lykkes med å finne en helhetlig definisjon... annet enn at det er musikk spilt av et korps. Men det var kanskje ikke det du mente?

Skrevet

Synes det er flott med litt liv i gatene sommerstid jeg da.....selv om det kan bli grådig trengt å komme seg forbi disse folkemengdene, men deet er jo litt av det som gjør Trondheim særegent

Skrevet
Synes det er flott med litt liv i gatene sommerstid jeg da.....

:Nikke:

Skrevet

Utfordring til deg: Definer "korpsmusikk"! Har spilt i korps i 15 år, og har fortsatt ikke lykkes med å finne en helhetlig definisjon... annet enn at det er musikk spilt av et korps. Men det var kanskje ikke det du mente?

Jo det var akkurat det jeg mente. All musikk spillt av korps er utrolig dårlig og forferdelig å høre på synes jeg. 17. mai blir jeg utrolig pissed når de korpsene går i gatene og vekker meg. :-x

Skrevet

Men du... 17. mai er fryktelig lite representativt for hva korpsene holder på med resten av året. Marsjer spiller man kanskje bare de tre ukene før 17. mai. Gi divisjonsmusikken en sjanse, du.

Skrevet

Det var ikke divisjonsmusikken som spilte på lørdag, det var Musikkens dag, og dermed masse musikk i byen.

Litt av meningen med denne visstnok fryktelige korpsmusikken i gatene er det at det trekker folk ned til byen - og dermed også inn i butikken til trådstarteren.

Og bare av nysgjerrighet: hvor mange korpskonserter har dere som sier at all korpsmusikk er fryktelig vært på? Da mener jeg ikke skolekorpskonserter, men konserter med gode amatørkorps og proffe korps.

Merker at jeg blir litt frustrert når folk sier at jobben min er fryktelig

Gjest Caroline, Trondheim
Skrevet

Hvis det var "Musikkens dag" trådstarter refererte til kunne hun godt ha vært mer spesifikk, så slapp det å bli så mange misforståelser her. :roll:

En ting er skolekorps i gatene..det er jo unge mennesker som har en hobby. De spiller marsjer fordi det er det som egner seg i gatene. Og i gatene er de bare et par ganger i året...så lite å klage over synes jeg.

En annen ting er de proffe som er utdannet innen dette og er musikere av yrke. (De er nesten aldri i gatene).

Dette er kritikk til trådstarteren: neste gang du starter en ny tråd: vær vennlig å spesifisere hva og hvem du sikter til. Ellers sklir debatten totalt ut.

PS! Definisjonen på korpsmusikk: "All slags type musikk spilt av en gruppe mennesker" (ikke strykere). Dvs. at de spiller alt fra Grieg, Back og Mozart, til pop, til marsjer og samtidsmusikk.

Gjest Anonymous
Skrevet

For noen somre siden var det en som stod og spilte på sekkepipe i sentrum, tror det også var i Nordre. Det var jo sommer, og vi hadde dørene åpne på kontoret for ikke å renne bort, og denne sekkepipespilleren spilte den samme melodien igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen. Merker du at det er LITT irriterende med alle repetisjonene? Bare tenk hvordan det er å høre den samme sekkepipelåten i åtte timer hver dag i tre måneder.

Poenget mitt er: når man er på jobb setter man ikke pris på lydforurensning, noe det blir hvis musikken er plagsom høy eller på annen måte ubehagelig, det være seg korpsmusikk eller hva som helst annet. Jeg er helt med på at musikk liver opp bybildet og at det er kjempekos å gå i Trondheim når det er litt musikanter ute, men det er aboslutt ikke godt å være på jobb. De kunne flyttet litt på seg, spilt litt mer variert (nå var jeg der ikke på nevnte dag, men snakker mer generelt) eller kanskje rett og slett litt lavere? Eller kanskje vi skulle gjort det som i Paris, at de må gjennom en "audition" før de får bli gatemusikanter? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...