Gumman87 Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Jeg bruker alltid digestive til ostekake, men den er jeg så lei av. Hvilken bruker dere?
daemonia Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Du kan bruke Bixit også. Sammen med smør og en klype kanel. Mariekjeks vet jeg at noen bruker men den er så smakløs synes jeg.
Lea2 Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 Synes også at Kornmo er et godt alternativ. Den blir ikke så søt som digestive synes jeg.
Gumman87 Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2014 Er bixit veldig søt? Vil helst ta en som er litt salt.. Takk for tips!
Gjest Funky Punk Skrevet 29. mars 2014 #8 Skrevet 29. mars 2014 Man kan vel i prinsippet bruke nesteb hva som helst. Nøtter og mandler er også veldig godt som bunn
Lea2 Skrevet 29. mars 2014 #10 Skrevet 29. mars 2014 Kornmo blandet med litt nøtter/mandler er også godt. Bruk smør med salt. Jeg synes bixit er for søtt (og nesten akkurat som digestive). Ellers kan du bake en nøttebunn i springformen og droppe kjeksbunnen.
Gjest Tris Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 (endret) Jeg har lyst på ostekake med litt sitronsmak og bringebærgele, har noen en enkel oppskrift for en liten kake istedenfor slike store (som jeg bare overspiser meg på...)? Send gjerne på PM istedenfor å rote til tråden. Beklager å kuppe tråden, men jeg også syns digestive er altfor søtt. Jeg skal prøve Kornmo. Brukes den med smør? Endret 29. mars 2014 av O'Live
Lea2 Skrevet 29. mars 2014 #13 Skrevet 29. mars 2014 Kornmo brukes på samme måte som digestive. Men jeg synes ikke den blir fullt så kompakt og hard (noe som er en bra ting). Grovhakk i stedet for å finhakke kjeksen og se an smørmengden i stedet for å følge oppskriften slavisk. Så lenge bunnen er ganske tynn trenger den ikke å henge helt sammen. Den henger jo gjerne fast i ostemassen.
Edie Skrevet 29. mars 2014 #14 Skrevet 29. mars 2014 Støtter forslaget om pepperkake. Det blir kjempegodt. Det i kombinasjon med bringebærgele er skikkelig julekake for meg.
Gjest Lille-pus Skrevet 29. mars 2014 #15 Skrevet 29. mars 2014 Vi er flere som synes en bunn av ren digestive blir i tyngste og søteste laget. Jeg blander 1/3 digestive med 2/3 Kornmo og bruker setersmør (ikke like mye som oppskriften sier, bare nok til å få smulene til å henge sammen) for å få litt mer salt i bunnen.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #16 Skrevet 29. mars 2014 Skal man ha nøtter i ostekake bunnen burde man huske på å si fra til eventuelle gjester, mange har nøtteallergi! Syns det er så skummelt hvis folk ikke er obs på det. Mange forbinder jo ostekake med kjeksbunn. Så fint å vite hvis man eventuelt skulle bruke kaken i et selskap o.l Jeg har brukt bixit når jeg har laget ostekake med litt smør i Anonymous poster hash: abbbe...e4b 2
Lea2 Skrevet 29. mars 2014 #17 Skrevet 29. mars 2014 Det er veldig ofte "spor av nøtter" i kjeks også.. om man skal ta slike hensyn
Teriyaki Skrevet 29. mars 2014 #18 Skrevet 29. mars 2014 Jeg bruker alltid bixit. Det salte smøret gjør at bunnen er litt salt, men samtidig søt og god. Synes ikke Digestive er noe særlig god til ostekakebunn.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #19 Skrevet 29. mars 2014 Det er veldig ofte "spor av nøtter" i kjeks også.. om man skal ta slike hensyn Det er forskjell på kan være og er. Jeg trenger ikke å ta hensyn til at det kan være spor av, men nøttebunn er helt utelukket. For de fleste er det slik, bare de som er hyperallergiske trenger å ta slike hensyn. Anonymous poster hash: a028e...e30
Gjest Funky Punk Skrevet 29. mars 2014 #20 Skrevet 29. mars 2014 Er man hyperallergisk så har de jo et ansvar selv for å spørre om det er nøtter i kakene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå