Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har vært vært samboer med kjæresten min i over 10 år, og vi har barn sammen. Etter at minste ble født (4 år siden) så har jeg oppdaget at jeg får bare mindre og mindre følelser for ham, og vi fungerer vel egentlig mest som gode venner som bor sammen, og ikke kjærester. Jeg føler nesten ikke for å ha noe nærhet sammen med ham, og sex er noe jeg gjør fordi jeg føler at jeg "må" og ikke fordi jeg vil det.

Jeg har begynt å tenke at vi kanskje ikke passer helt sammen, for hele forholdet har jeg brukt mye tid på å få han til å "se" meg, ved å lære meg å gjøre det han interesserer seg for. Har tidligere vært innom tanken på å forlate ham, men har nok vært redd for å forlate det som er kjent og trygt, i og med at vi har vært sammen så lenge, så har prøvd å få det til å fungere. Likevel så er han en kjempesnill og super mann, som tar seg av ungene, hjelper til med husarbeidet osv. Vi har hatt våre krangler, men som regel så ordner vi raskt opp i det. Han har også vært en god støtte når jeg har fått en sykdom som har gjort meg sengeliggende en periode, og har tatt seg av alt som må gjøres.

Jeg har også en mistanke om at sykdommen min kan være en av årsakene til at jeg har mistet følelsene for ham, for jeg har i en periode vært langt nede etter å ha fått diagnosen, så jeg ønsker virkelig å jobbe med forholdet for å få følelsene tilbake, for jeg mener ikke at dette er hans feil. Har pratet med ham om dette, og spesielt det med at jeg trenger at han "ser" meg, koser med meg osv, uten at det har hjulpet.

Noen som har erfaringer med å miste følelser for samboeren? Har dere klart å få de tilbake? Noen som har noen gode tips til hva vi kan gjøre for å ordne dette?

Anonymous poster hash: b003a...b44

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninab
Skrevet (endret)

Mitt aller beste tips... er å lese kjærlighetens 5 språk av Gary Chapman.

Den finner du her: http://www.nb.no/nbsok/nb/7f034eaca79e026303c40a35b30368c3;jsessionid=2C7175F34E99A0BE4C5873D43479CC35.nbdigital2?index=0#0

Det er det første.

Det andre er at dere må ta dere tid til å VÆRE kjærester... er dere det?
be ham ut på en date, gjør noe skikkelig ut av det - ikke bare sånn halvveis.

Planlegg, kle deg opp, legg en skikkelig plan, slik du ville gjort om dere var helt nyforelsket.

Det er så mye belastning i hverdagen når man er foreldre, at det å faktisk ta seg tid til hverandre er omtrent håpløst.

Jeg tror ikke å bryte ut av forholdet er det rette, iallefall ikke før man har prøvd å få kjærligheten, og kjæresteriet INN i forholdet igjen først.

Endret av Ninab
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt aller beste tips... er å lese kjærlighetens 5 språk av Gary Chapman.

Den finner du her: http://www.nb.no/nbsok/nb/7f034eaca79e026303c40a35b30368c3;jsessionid=2C7175F34E99A0BE4C5873D43479CC35.nbdigital2?index=0#0

Det er det første.

Det andre er at dere må ta dere tid til å VÆRE kjærester... er dere det?

be ham ut på en date, gjør noe skikkelig ut av det - ikke bare sånn halvveis.

Planlegg, kle deg opp, legg en skikkelig plan, slik du ville gjort om dere var helt nyforelsket.

Det er så mye belastning i hverdagen når man er foreldre, at det å faktisk ta seg tid til hverandre er omtrent håpløst.

Jeg tror ikke å bryte ut av forholdet er det rette, iallefall ikke før man har prøvd å få kjærligheten, og kjæresteriet INN i forholdet igjen først.

Takk for svar, den boka har jeg nå begynt på og den virker veldig bra. Nei jeg har ingen planer om å bryte noe nå, har stort ønske om at dette skal fungere, men det er virkelig noe vesentlig som mangler i forholdet vårt, og for meg er det jeg savner mest at han tar seg tid til meg, gidder å bry seg om å være sammen med meg.

Og nei, det er nok ikke mye tid vi bruker på å være kjærester, har en stund allerede prøvd å få han med meg på noe annet enn det vi vanligvis gjør, og selv om vi har tid, både hjemme etter ungene er lagt eller ut med barnevakt, så er han ikke veldig interessert i det, for han har det jo helt supert hver kveld med å gjøre det vi vanligvis gjør (som jo er det han liker). Men jeg har nok gitt opp alt for lett, så får bli litt tøffere i forhandlingene :laugh:

Gjest Ninab
Skrevet

Det syntes jeg du skal bli, for det er for sent å snyte seg når nesa er borte... Finn igjen kjærligheten..

Jeg gikk fra mannen min fordi følelsene ble borte, vi har vært frahverandre i knapt 2 mnd... Og i den tiden så har vi både kranglet så busta ha føket, men og flørtet som vi ikke har gjort på mange år... Og følelsene velter tilbake hos meg..

Og vi har vært sammen i 14 år.

Ikke gå i samme felle. Ikke slutt å flørte, gå på date, og være viktige for hverandre..

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...