Gå til innhold

Ringe barnevernet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer sliter dessverre med rusproblemer. Vi har ikke barn og planlegger heller ikke å få. Uansett om han blir rusfri.

Igår var han hos en kompis i 40 årene som ruset seg på amfetamin mens han sønn på 10-12 år lekte i hagen. Dette gjør han visst i ny og ne i tillegg til å røyke hasj. Kona røyker hasj i tillegg.

Sikkert dumt spørsmål, men burde jeg ringe barnevernet her og nå og fortelle det jeg skrev her? Har navn på dem begge, samboer viste meg deres konto på Facebook.

Anonymous poster hash: 51099...254

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du burde ringe.

Anonymous poster hash: da377...a42
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligheten for at barn utvikler rusproblemer senere i livet øker i takt med foreldrenes rusproblem. Absolutt, du burde ta et tak for barna og ta den telefonen til barnevernet. Bare synd du ikke gjorde det før, nå er han jo 10 år allerede og har nok innarbeidet seg noen uvaner og mislighold allerede.

Anonymous poster hash: 672f3...ded
  • Liker 3
Skrevet

Ville absolutt meldt fra ja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligheten for at barn utvikler rusproblemer senere i livet øker i takt med foreldrenes rusproblem. Absolutt, du burde ta et tak for barna og ta den telefonen til barnevernet. Bare synd du ikke gjorde det før, nå er han jo 10 år allerede og har nok innarbeidet seg noen uvaner og mislighold allerede. Anonymous poster hash: 672f3...ded

Har ikke hørt om dette før nå. Forhåpentligvis får han hjelp til å bearbeide det han har vært igjennom.

• Liker 1
Skrevet

Ring. Jeg skulle ønske noen hadde ringt barnevernet når jeg var lita jente og vokste opp i rus, for det preger meg sterkt psykisk den dag i dag. Hadde noen ringt, så hadde jeg kanskje hatt andre forutsetninger for å få til et normalt liv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg ganske så dum som føler litt dårlig samvittighet for foreldrene som mister barnet, MEN de bryr seg jo tydeligvis ikke mye om han når de gjør sånt og han fortjener voksenpersoner som ikke ruser seg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ring. Jeg skulle ønske noen hadde ringt barnevernet når jeg var lita jente og vokste opp i rus, for det preger meg sterkt psykisk den dag i dag. Hadde noen ringt, så hadde jeg kanskje hatt andre forutsetninger for å få til et normalt liv.

:klem: Jeg ringte isted. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte.

Kjempebra! Det er å ta ansvar for sine medmennesker. :tommelopp:

Anonymous poster hash: ef1cb...072

• Liker 2
Skrevet

:klem: Jeg ringte isted. :)

Så bra! Jeg tenker at nå har du kanskje vært med på å redde fremtiden til et menneske :)

• Liker 2
Gjest Chloe87
Skrevet (endret)

Så bra! Jeg tenker at nå har du kanskje vært med på å redde fremtiden til et menneske :)

Håper det! <3

Edit: Ops, glemte visst anonymknappen, men det gjør ikke noe. TS.

Endret av Chloe87
Skrevet

:klem: Jeg ringte isted. :)Anonymous poster hash: 51099...254

Du er et fantastisk menneske som bryr seg om andre! Du har gjort en super jobb!

• Liker 2
Gjest Jørild
Skrevet

Jeg føler meg ganske så dum som føler litt dårlig samvittighet for foreldrene som mister barnet, MEN de bryr seg jo tydeligvis ikke mye om han når de gjør sånt og han fortjener voksenpersoner som ikke ruser seg.

Det er lite sannsynlig at de mister barnet med det første, de får nok mye tilrettelegging før det skjer.

• Liker 2
Skrevet

Veldig modig gjort av deg. Ta vare på deg selv også med tanke på samboeren din som har et rusproblem. hvordan vil han reagere på det du har gjort ? Gå forsiktig i dørene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig modig gjort av deg. Ta vare på deg selv også med tanke på samboeren din som har et rusproblem. hvordan vil han reagere på det du har gjort ? Gå forsiktig i dørene

Jeg og hun fra barnevernet snakket om det, jeg sa jeg ville være anonym så hun sa hun skulle finne på noe lurt å si, at naboer hadde fått mistanker eller lignende.

Skrevet

Jeg og hun fra barnevernet snakket om det, jeg sa jeg ville være anonym så hun sa hun skulle finne på noe lurt å si, at naboer hadde fått mistanker eller lignende.

Så bra :) Da burde du være trygg. Hvis ikke forholdene er helt grusomme der, så havner det ikke i fylkesnemda med det første. Det skal litt til. I de tilfellene det kommer dit vil man nemlig måtte vitne selv om man har lagt inn anonym bekymringsmelding.,

Skrevet

Håper det! <3

Edit: Ops, glemte visst anonymknappen, men det gjør ikke noe. TS.

For oss som leste tråden din i går var det ikke veldig vanskelig å forstå hvem som var TS ;)

Tusen takk for at du ringte BV! Jeg har en venninne som vokste opp med rusmissbrukerforeldre, og la oss si det slik at det har påvirket livet hennes veldig.

Skrevet

Ikke sikkert de mister barnet. Tenk om de får hjelp til å bli rusfrie og blir de beste foreldrene ever :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...