Gå til innhold

hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange poser kaffe? vi blir 50 til kaffe og kaker og festen.

Hvor mye vin? Vi skal ikke ha åpen bar så det er snakk om til middagen.

5 kaker? Holder det? Bryllupskaken, kransekaken + + +......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi beregner 1 glass hvitvin på hver til forretten, 2 glass rødvin til hovedretten. Plusser på litt ekstra som kan drikkes på festen. Tror dette skal holde bra, folk jeg har spurt som har gifta seg sier iallefall det.

Et glass hvitvin er ca. 1 1/2 dl, et glass rødvin ca. 2 dl. Du kan sjekke ut dette på glassene du skal bruke :)

Skrevet

På polet sier de 2 glass rødvin pr snute under middagen.

Og jeg synes 5 kaker på 50 stk hørtes lite ut.

Vi blir 90,og tror vi skal ha 12 kaker.

Skrevet

Og jeg synes 5 kaker på 50 stk hørtes lite ut.

Vi blir 90,og tror vi skal ha 12 kaker.

Skal love deg at det er alt for mye med 12 kaker!Det går alltid mindre kaker enn man tror-spesielt hvis det er dessert...og det er det jo som regel...Tror faktisk 5 kaker er helt ok til 50 jeg.

Skrevet

jeg ble fortalt på polet at en måtte regne ett glass til foretten og to glass til hovedretten.

Ellers har vi ti kaker pluss en STOR bryllupskake og vi er 130 stykker til kaffi!

Skrevet

Ikke meningen å klusse til tråden din her lurifuxa, men jeg tillater meg å komme med et spørsmål.

Jeg vil gjerne ha svar på hvor mye kaffe som vil gå med til 110 personer? Har ikke peiling på slikt, drikker ikke kaffe selv.....

Skrevet

Synes faktisk 2 glass med rødvin til middagen høres litt knapt ut. Ta tenker jeg 2 serveringer av hovedretten, taler, sanger, skåling osv.. - Dette tar tid, gjør det ikke? Kos med rødvin i hyggelig lag også.

Tror vi tar i litt mer selv.

Gjest Primula
Skrevet

Er det fem kaker i tillegg til bryllupskaken og kransekaken? Da holder det sikkert. Er det inkludert disse synes jeg det hørtes litt lite ut.

Skrevet
Synes faktisk 2 glass med rødvin til middagen høres litt knapt ut. Ta tenker jeg 2 serveringer av hovedretten, taler, sanger, skåling osv.. - Dette tar tid, gjør det ikke? Kos med rødvin i hyggelig lag også.  

Tror vi tar i litt mer selv.

Det er som regel noen som ikke drikker vin i det hele tatt også...

Gjest Odense
Skrevet

Vi kommer til å ha 20 kaker, +bryllupskaken. Vi kommer til å he med desserter oxo. Vi har så mange kaker fordi at vi vil at gjestene kan ha mange goder å velge imellom! Vi blir 100 stykker.

Når det gjelder vin så har vi tenkt ett glas til foretten , men er ikke sikker på middagen, vi skal ha rødvin..blir vell ca 2-3 glas, er nok varmt på dagen så det går sikkert en del vann og brus også. Til desserten får gjestene baileys eller cogniac.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...