Sunshine Skrevet 29. mars 2014 #1 Del Skrevet 29. mars 2014 I såfall hvor har du det? Har du plantet det i krukke eller bed? Får du mange epler på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. april 2014 Forfatter #2 Del Skrevet 12. april 2014 Ingen som har slike? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 13. april 2014 #3 Del Skrevet 13. april 2014 Jeg har to. I krukker på balkongen. De bærer epler ja, rundt 7-9 epler per tre så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 13. april 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 13. april 2014 Er eple gode? Hvor store er trærne dine? Har du hatt dem lenge? (Mange spørsmål i hodet mitt....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 13. april 2014 #5 Del Skrevet 13. april 2014 Jeg kjøpte dem 2dre våren jeg bodde her. Det blir vel 3dje året de står nå. Kjøpte noen av de minste de hadde dengang (skulle ha dem med meg hjem, stående bak setene i en sedan, det la begresninger på max. høyde). Nå er de vel litt i overkant av meteren høye sånn tatt på øyemål. Eplene er... de kan spises for å si det slik, men jeg har smakt bedre epler Det kan nok ha mye å gjøre med solfoholdene her jeg bor. Mye sol og varme pleier gi søte epler, og akkurat knallvarme, solrike sommere er ikke det denne landsdelen er mest kjent for. Men, de er utrolig pene. Både når de blomstrer (de blomstrer tidlig), og når de bærer frukt. Jeg lette lenge for å finne noen som solgte søyleepletrær, men fant ett sted til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 13. april 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 13. april 2014 Hmmmm. Vi ønsker oss egentlig epletre men synes ikke vi har plass, derfor ville søyleepletre vært genialt et sted vi kan ha en liten hekk. Men om epler ikke er gode er det liten hensikt.... Jeg vet søyleepletrær i allefall finnes i to varianter, der den ene typen regnes mer som pynteepler enn matepler. Vet du hvilken type du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 13. april 2014 #7 Del Skrevet 13. april 2014 Mine to er ulike. Det ene treet har røde epler, og det andre grønne. På lappene står det hhv. "Malus Bolero" og "Malus Flamenco" (jepp. Vært ute i regnværet og lest av lapper ) Tar jeg ikke mye feil så er Flamenco de røde, og da er Bolero de grønne. Eplene er absolutt spiselige altså, om de har forhold som gjør at de blir skikkelig modne. De smaker bare ikke som Åkerø eller rød gravenstein for en bortskjemt telemarking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 13. april 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 13. april 2014 Da håper jeg østlandsvær gir bedre frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 13. april 2014 #9 Del Skrevet 13. april 2014 (endret) Det gjør det garantert ! Edit: Håper du har et gartneri i nærheten som kan skaffe disse trærne for deg. Jeg sleit litt med å finne mine, men det ordnet seg jo det også Nå er jeg på jakt etter et lite plommtre eller et lite kirsebærtre. Det første lille plommetreet jeg kjøpte overlevde ikke sommeren. Endret 13. april 2014 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 13. april 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 13. april 2014 Jeg tror faktisk både Plantasjen og Hageland her pleier å ha, hvis ikke kan man bestille av dem. Jeg skal også ha et plommetre, men det tåler vi litt størrelse på. De finnes vel ikke i søyletre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå