AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Jeg og min samboer har vært sammen i 3 år og bodd sammen i ett år. Vi har et barn fra før hver. Vi har aldri ordentlig tatt praten om vi skal ha flere barn, men har småsnakket om at det er godt småbarnstiden er over etc. Han bemerker hver gang han ser noen med småbarn at det er godt den tiden er forbi. I starten var jeg enig, men i det siste har jeg merket at jeg faktisk ønsker meg et barn til. Jeg vil at sønnen min skal få et søsken og ønske blir bare større og større. Jeg skjønner at han ikke vil ha flere og vurderer nå å avslutte forholdet pga dette. Vil ikke si at grunnen er at jeg ønsker meg flere barn fordi da tror jeg han vil gå med på det for å ikke miste meg. Og det er feil premisser å få et barn på føler jeg. Så hva gjør jeg? Infinner meg med at det ikke blir flere barn og kanskje kjenner savnet resten av livet? Eller går videre og finner en som ønsker det samme som meg? Noen som har råd? Kanskje vært i en liknende situasjon? Anonymous poster hash: 928be...826
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Jeg tenker ofte at "godt jeg ikke har barn" i visse situasjoner, men har jo lyst på barn en gang fordi kanskje han er sånn også?Anonymous poster hash: 49de6...dc5
frøkenkoz Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Jeg mener helt klart at du skal fortelle grunnen. Å bestemmer han seg for at han vil ha et barn til. Kommer han ikke til å angre når barnet er født uansett. 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Jeg mener helt klart at du skal fortelle grunnen. Å bestemmer han seg for at han vil ha et barn til. Kommer han ikke til å angre når barnet er født uansett. Tull. Mange mannfolk angrer, og stikker av eller er utro.Anonymous poster hash: 8a1e3...9bd 4
Timza Skrevet 29. mars 2014 #5 Skrevet 29. mars 2014 Det blir jo bare piss å gå fra han uten å ha den samtalen. Det at han sier at det er godt småbarnstiden er over betyr jo ikke strengt tatt at han ikke vil ha flere barn. Det betyr jo bare det svart på hvitt, at småbarnstiden er vanskeligere og mer stressende enn når ungene er blitt eldre. Det er jo et faktum bare. 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 Tull. Mange mannfolk angrer, og stikker av eller er utro.Anonymous poster hash: 8a1e3...9bd Så sant!!! Anonymous poster hash: c3ecf...833
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #7 Skrevet 29. mars 2014 Si til han at du leker med tanken om et barn til, og spør hva han føler. Kanskje han tenker det samme som deg? Anonymous poster hash: d74bf...08a 3
Timza Skrevet 29. mars 2014 #8 Skrevet 29. mars 2014 Tull. Mange mannfolk angrer, og stikker av eller er utro.Anonymous poster hash: 8a1e3...9bd Ifølge statestikken så er det flere jenter som er utro enn gutter. Rart ingen her inne har fått med seg det ettersom det ordet dukker opp så ofte.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #9 Skrevet 29. mars 2014 Ifølge statestikken så er det flere jenter som er utro enn gutter. Rart ingen her inne har fått med seg det ettersom det ordet dukker opp så ofte. Det stemmer at statistikken viser at jenter oftere er utro enn gutter, men statistikken viser også at kvinner er mindre utro enn menn. Dette viser at flere menn enn kvinner gir blaffen i forpliktelsen det er å ha etablert familie med barn. Anonymous poster hash: 9abd0...faf 1
Timza Skrevet 29. mars 2014 #10 Skrevet 29. mars 2014 Det stemmer at statistikken viser at jenter oftere er utro enn gutter, men statistikken viser også at kvinner er mindre utro enn menn. Dette viser at flere menn enn kvinner gir blaffen i forpliktelsen det er å ha etablert familie med barn. Anonymous poster hash: 9abd0...faf Nei, det er jo det jeg sier. At kvinner er mer utro enn men? Samme om man er utro 2 eller 3 ganger, er man utro så er man jo utro. Det viser at flere kvinner gir blaffen i forpliktelsen og ikke omvendt. Godt mulig det er pga kvinner oftere får tilnærminger av seksuell sådan, at det er enklere. Men det forandrer jo ingenting.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 Jeg ville gitt ham en sjanse til å tenke på saken og kanskje komme til den konklusjonen at det er greit med en til (eller ikke, og da blir jo resultatet det samme). Hos oss sa jeg ganske tidlig i fra om at jeg ønsket meg et barn til (vi hadde også et barn hver, hans var ganske stort), og han hadde ikke noe problem med det, selv om jeg ikke tror det hadde vært noe problem om jeg hadde sagt at jeg ikke ville ha fler heller. Enkelte menn (sikkert også kvinner) har rett og slett ikke de sterke følelsene rundt temaet, særlig kanskje hvis de har fått et barn allerede, så å forlange at de enten må ønske seg fler barn av hele sitt hjerte eller stikke er kanskje litt voldsomt. Min er i hvert fall verdens beste pappa for både sitt første, mitt og vårt felles barn, selv om han ikke gikk med babydrømmer i utgangspunktet. Jeg var vel faktisk også litt der, jeg tenkte at dersom jeg møter en mann med barn fra før vil jeg ha en til, møter jeg en med ingen barn og stort ønske om to egne kunne jeg få to til, selv om jeg ikke gikk rundt med et intenst ønske om å bli trebarnsmor i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 05518...a89 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #12 Skrevet 29. mars 2014 Er det ikke nok med ett barn da? Hva skal du med flere? Du skaffer ikke ett barn til bare fordi du vil gi barnet ett søsken, det er ene og alene fordi DU vil ha en til. Anonymous poster hash: 8103f...45a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Du må jo si det, gi han en sjanse! Hva om ubehaget mtp et barn til ikke stikker så dypt og så finner han ut etter flere år at det var så enkelt å bevare forholdet. Det er jo kjempeslemt å dumpe han uten å si den egentlige grunnen!Anonymous poster hash: 62104...a66
Majott Skrevet 30. mars 2014 #14 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Er det ikke nok med ett barn da? Hva skal du med flere? Du skaffer ikke ett barn til bare fordi du vil gi barnet ett søsken, det er ene og alene fordi DU vil ha en til. Anonymous poster hash: 8103f...45a Det er ikke sikkert hun vil ha et barn til fordi HUN trenger eller skal noe med flere. Men det er faktisk en fordel å ha søsken. Ikke bare i barndommen, men hele livet gjennom. Og joda, jeg vet at søsken ikke alltid får et godt forhold til hverandre, men ofte får de det. Og det å ha søsken og familie er verdifullt, ikke bare i barndommen, men hele livet. Og kanskje særlig når foreldrene går bort, og en har noen å dele det med, være sammen om det. Ts, du bør ikke bare avslutte forholdet, fordi han er glad for at han er ferdig med småbarnstiden. Du har jo også sagt det. Men du har jo ombestemt deg, og det kan jo han også ha gjort. Eller han kan få mer lyst på barn om dere snakker litt mer positivt om det, tenker litt på hvordan det vil være for barna i framtiden å ha søsken osv. Endret 30. mars 2014 av Majott
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #15 Skrevet 30. mars 2014 Det er ikke sikkert hun vil ha et barn til fordi HUN trenger eller skal noe med flere. Men det er faktisk en fordel å ha søsken. Ikke bare i barndommen, men hele livet gjennom. Og joda, jeg vet at søsken ikke alltid får et godt forhold til hverandre, men ofte får de det. Og det å ha søsken og familie er verdifullt, ikke bare i barndommen, men hele livet. Og kanskje særlig når foreldrene går bort, og en har noen å dele det med, være sammen om det. Ts, du bør ikke bare avslutte forholdet, fordi han er glad for at han er ferdig med småbarnstiden. Du har jo også sagt det. Men du har jo ombestemt deg, og det kan jo han også ha gjort. Eller han kan få mer lyst på barn om dere snakker litt mer positivt om det, tenker litt på hvordan det vil være for barna i framtiden å ha søsken osv. Man skaffer seg da faen ikke en unge til med mindre man selv vil det, fordi det er hun som må ta seg av ungen. Det er ikke for søskenet sitt del, det er for hennes egen del. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 8103f...45a 2
Majott Skrevet 30. mars 2014 #16 Skrevet 30. mars 2014 Man skaffer seg da faen ikke en unge til med mindre man selv vil det, fordi det er hun som må ta seg av ungen. Det er ikke for søskenet sitt del, det er for hennes egen del. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 8103f...45a Nå vil hun jo det selv, så den saken er jo grei. Og hun klarer sikkert å ta seg av det neste barnet også. Men det er jo helt klart en fordel å ha søsken, og det gjelder jo for begge barna. Jeg selv ville fått mer enn 1 barn fordi jeg ville at barnet skulle ha søsken. Det er ikke alle som er enig i det, men det er mange som ser det sånn. Du argumenterte jo sist med at hun ville ha barn bare fordi HUN ville det, og lurte på hva HUN skulle med mer enn 1 barn. Som sagt kan grunnen være mer kompleks enn det, det er mange som tenker lenger enn sin egen nesetipp, og tenker på hva barnet/barna kan ha godt av i framtida. F.eks at hun vil at barnet sitt skal ha søsken, fordi det som oftest er et gode å være flere søsken. Mer familie.
Sushi Skrevet 30. mars 2014 #17 Skrevet 30. mars 2014 Dere bor sammen og har et barn hver, altså er dere steforeldre for hverandres barn. Vil du virkelig rive opp livet til barnet ditt (en gang til) uten å en gang snakke med samboeren om dine ønsker om et barn til? Det kan jeg virkelig ikke skjønne. Jeg ville dessuten tenkt meg svært nøye om før jeg lot mine ønsker om flere barn gå foran ønsket om et stabilt liv for det barnet jeg allerede hadde. 2
Majott Skrevet 30. mars 2014 #18 Skrevet 30. mars 2014 Dere bor sammen og har et barn hver, altså er dere steforeldre for hverandres barn. Vil du virkelig rive opp livet til barnet ditt (en gang til) uten å en gang snakke med samboeren om dine ønsker om et barn til? Det kan jeg virkelig ikke skjønne. Jeg ville dessuten tenkt meg svært nøye om før jeg lot mine ønsker om flere barn gå foran ønsket om et stabilt liv for det barnet jeg allerede hadde. Enig med deg!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #20 Skrevet 30. mars 2014 Jeg elsker å være mamma og kjenner at lengselen etter å få oppleve å bli mamma igjen bare blir sterkere og sterkere. Føler vi gir barna en god oppdragelse, har plass, økonomi og kjærlighet nok til en til;-) Er det ikke nok med ett barn da? Hva skal du med flere? Du skaffer ikke ett barn til bare fordi du vil gi barnet ett søsken, det er ene og alene fordi DU vil ha en til.Anonymous poster hash: 8103f...45a Anonymous poster hash: 928be...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå