Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste våknet hver eneste morgen med hovne øyelokk....ikke spesielt pent nei. Hva kommer dette av? Og hva kan jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det skyldes allergi? Det kan jo tyde på det ettersom det har kommet nå i det siste- nå som pollenspredningen er verst. Gå til legen å ta en test!

Dersom det ikke skyldes allergi finnes det en rekke øyekremer på merkedet som skal dempe hovenhet rundt øynene. Du kan jo også forsøke en kjølende øyemaske. La den ligge i kjøleskapet over natta, og ta den på en stund før du står opp. Oppkvikkende! De aller fleste parfymerier selger slike.

Lykke til! :)

PS: Sover du med hodet høyere enn resten av kroppen?

Skrevet

Jeg har også tenkt allergi. Men burde ikke flere symptomer ha vist seg dersom det dreide seg om pollenallergi? Kløe i øynene, rennende nese etc. Jeg har nemlig ingen slike symptomer.

Sover forøvrig ikke med hodet så veldig mye høyere enn resten av kroppen, bruker en fryktelig flat pute.

Takk for tips, skal ta en tur i parfymeriet snarest, og se om jeg kan finne noe som hjelper :-)

Gjest Tristessa
Skrevet

Eller kanskje fordi du sover i et for varmt rom? Jeg brenner meg stadig vekk på denne, særlig om sommeren. Varmt rom = hovne øyelokk for min del. Aner ikke hvorfor det er sånn. Har i alle fall begynt å sove med åpent vindu igjen.

Skrevet

om jeg gråter før jeg sovner får jeg de sinnsyke hovne øyelokkene.. så jeg har slutta med det :ler: tipper det er ikke det du har gjort heller :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan det være at de er litt solbrent? Jeg har akkurat samme "problem" selv nå om dagen og har funnet ut at huden på øyenlokkene har blitt litt irritert av solen.

Skrevet

Et kjerringråd mot hovne øyelokk: Legg på kalde agurkskiver!

Det er ihvertfall veldig behagelig.

Skrevet

Jeg er litt palget med hovne øyelokk om morgenen når jeg er skikkelig trøtt.

Tror kanskje noen får poser under øynene, mens jeg får det på øyelokkene :o

• 4 år senere...
Gjest Gjest_Bodil_*
Skrevet

Høres ut som en matintolleranse. Kan ta en blodtest for å finne ut hvilke matvarer du reagerer på. Den kan tas hos en alternativ behandler som jobber med det.Den allergitesten du tar hos legen er en allergitest og er altså ikke den samme testen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...