Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg har nok lært å være en drittsekk i enkelte sammenhenger, som f. eks sammen med dårlige kvinner fordi jeg, som så mange andre menn, har lært at det å være real ikke fungerer i alle tilfelle". :forvirra:

Bet meg merke i denne uttalelsen fra en Ab i en annen tråd. Er dette noe som flere tenker?

Jeg tenker helt det motsatte. Er du er drittsekk, blir du sett på som en drittsekk og får null kjærlighet igjen for det.

Muligens du da får noen ganger en slags respekt bygget på underkastelse og i verste fall redsel. Men respekt bygget på kjærlighet, får du ved å vise omsorg og forståelse.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg har nok lært å være en drittsekk i enkelte sammenhenger, som f. eks sammen med dårlige kvinner fordi jeg, som så mange andre menn, har lært at det å være real ikke fungerer i alle tilfelle". :forvirra:

Bet meg merke i denne uttalelsen fra en Ab i en annen tråd. Er dette noe som flere tenker?

Jeg tenker helt det motsatte. Er du er drittsekk, blir du sett på som en drittsekk og får null kjærlighet igjen for det.

Muligens du da får noen ganger en slags respekt bygget på underkastelse og i verste fall redsel. Men respekt bygget på kjærlighet, får du ved å vise omsorg og forståelse.

Nå må du ikke trekke dette ut av sammenhengen, det var jeg som skrev sitatet du refererer til. Jeg mener ikke at man skal være drittsekk generelt, men at man i noen tilfeller blir møtt med så mye dritt (uansett om man oppfører seg realt selv) at man ikke lenger har noen valg. Det er faktisk ikke alle som responderer på real oppførsel men som bare er drittsekk uansett. Da gidder ikke jeg å bare jatte med lenger og late som det ikke plager meg, da er jeg drittsekk tilbake.

Anonymous poster hash: dd7a2...169

Skrevet

Slik det var skrevet i hovedinnlegget, så trodde jeg at det var ment som at noen liker bad boys.....

Men jeg har ikke lest tråden det henvises til.

Skrevet

Nå må du ikke trekke dette ut av sammenhengen, det var jeg som skrev sitatet du refererer til. Jeg mener ikke at man skal være drittsekk generelt, men at man i noen tilfeller blir møtt med så mye dritt (uansett om man oppfører seg realt selv) at man ikke lenger har noen valg. Det er faktisk ikke alle som responderer på real oppførsel men som bare er drittsekk uansett. Da gidder ikke jeg å bare jatte med lenger og late som det ikke plager meg, da er jeg drittsekk tilbake.

Men faktisk mente jeg å ta det ut av sammenhengen. Tenkte det var i orden siden du var en Ab, og ingen relatering til noen spesiell.

Derfor jeg ville lage en egen tråd. Synes din formulering var et godt uttrykk og sette spørsmål ved, og da mener jeg i generelle sammenhenger.

Og jeg synes du gir et interessant svar på hvorfor du vil være drittsekk i de situasjonene der andre er drittsekker mot deg. Forstår at du ikke gidder å jatte med, og kan forstå fortvilelsen at du ikke oppnår real respons.

Men de gangene du ikke oppnår real respons fordi du oppfatter dem som drittsekker, og du velger å være drittsekk igjen, oppnår du da at de respekterer deg og liker deg, at de da hører på deg? Eller jeg skulle spurt deg, hva oppnår du med det å være drittsekk tilbake? Noe mer enn hvis du bare hadde sagt bestemt hva du mente, men også lyttet og respekterte at dere gjorde hver deres ting/hadde hver deres mening osv?

• Liker 1
Skrevet

Slik det var skrevet i hovedinnlegget, så trodde jeg at det var ment som at noen liker bad boys.....

Men jeg har ikke lest tråden det henvises til.

Jeg henviser ikke til noen tråd. Tok bare det utsagnet og ville høre tanker og synspunkter rundt det.

Hvorfor trodde du at det var ment som at noen liker bad boys? Er det virkelig slik at noen menn tror at damene liker drittsekker? Det er ikke akkurat slik. Men noen damer finner seg ofte i å bli underkuet og tiltrekkes av drittsekker fordi det på en måte gir en trygghet, en gjengkjenning i hva de er vant med. Men kjærligheten vokser ikke til menn som er drittsekker. De kan oppnå en respekt fordi de er redde eller føler seg truet, men ingen oppnår kjærlighet ved å være drittsekk.

Skrevet

Jeg tolker "jeg har lært å være drittsekk" som en ansvarsfraskrivelse. Det er ikke hans skyld at han oppfører seg dårlig, det er andre mennesker (kvinner) som har tvunget ham til det.

Hva han får ut av det? Aner ikke. En følelse av å hevne seg, kanskje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men faktisk mente jeg å ta det ut av sammenhengen. Tenkte det var i orden siden du var en Ab, og ingen relatering til noen spesiell.

Derfor jeg ville lage en egen tråd. Synes din formulering var et godt uttrykk og sette spørsmål ved, og da mener jeg i generelle sammenhenger.

Og jeg synes du gir et interessant svar på hvorfor du vil være drittsekk i de situasjonene der andre er drittsekker mot deg. Forstår at du ikke gidder å jatte med, og kan forstå fortvilelsen at du ikke oppnår real respons.

Men de gangene du ikke oppnår real respons fordi du oppfatter dem som drittsekker, og du velger å være drittsekk igjen, oppnår du da at de respekterer deg og liker deg, at de da hører på deg? Eller jeg skulle spurt deg, hva oppnår du med det å være drittsekk tilbake? Noe mer enn hvis du bare hadde sagt bestemt hva du mente, men også lyttet og respekterte at dere gjorde hver deres ting/hadde hver deres mening osv?

I de situasjonene jeg er drittsekk i, er det ganske liten tvil om at motparten oppfører seg dårlig. Jeg snakker ikke om at det dreier seg om tilfeller der jeg ikke får den responsen jeg ønsker eller forventer, men tilfeller der vedkommende aktivt oppfører seg dårlig som f. eks. ved å kjefte, komme med skjellsord elle fornærmelser. I slike tilfeller så gidder jeg ikke lenger være overbærende nei, og det står jeg for fullt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker "jeg har lært å være drittsekk" som en ansvarsfraskrivelse. Det er ikke hans skyld at han oppfører seg dårlig, det er andre mennesker (kvinner) som har tvunget ham til det.

Jeg vil ikke si det er ansvarfraskrivelse å ta igjen mot de som aktivt oppfører seg dårlig mot deg, les hva jeg mener med det i svaret over.

Hva jeg får ut av det? En følelse av at jeg ikke under noen omstendighet lar meg tråkke på, hverken fysisk eller verbalt. Jeg tar rett og slett igjen med samme mynt hvis jeg blir angrepet, også verbalt.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Tror mange gutter spesielt i tidlig alder opplever at damene løper til de frekke og egoistiske gutta. Var slik vi i min gjeng oppfattet det og vi trodde jo en stund at det var fordi damene ville ha badboys.

Det var nok flere jenter som likte oss, men siden vi var passive, sjenerte og ikke flørtet fikk badboysene lite konkurranse. Ting endret seg for oss i det vi begynte å bli mer utadvente og tok initiativ til damer.

Når det kommer til dette med at det å være real ikke alltid funker så er jo det forsåvidt sant, men noe annet ville vært rart. Man kan ikke forvente og lykkes hver eneste gang. Det å bruke det at man var for snill som unnskyldning er bare en dårlig rasjonalisering. Det er ikke alle man vil passe sammen med, slik er det bare.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Skrevet

Dette var spennende å lese. Har tenkt en del på dette, fundert over hvorfor så mange mennesker krangler og "sloss" og bruker så mye negativ energi på hverandre. Hva oppnår man med det? Ingenting positivt, som jeg ser det.

Jeg og har tenkt at det noen ganger er en ansvarsfraskrivelse, at det er den andre sin part sin skyld at h*n oppfører seg som drittsekk. "Hadde det ikke vært for den og den, hadde den personen vært sånn og sånn, så hadde jeg vært fornøyd og glad og det hadde ikke blitt problemer".

Faktum er at ved å være drittsekk igjen får du automatisk ansvar og er like stor (eller større) drittsekk du og.

Det er absolutt andre mye bedre alternative måter å møte en som har oppført seg dårlig/drittsekk på enn å være en drittsekk selv.

I de situasjonene jeg er drittsekk i, er det ganske liten tvil om at motparten oppfører seg dårlig. Jeg snakker ikke om at det dreier seg om tilfeller der jeg ikke får den responsen jeg ønsker eller forventer, men tilfeller der vedkommende aktivt oppfører seg dårlig som f. eks. ved å kjefte, komme med skjellsord elle fornærmelser. I slike tilfeller så gidder jeg ikke lenger være overbærende nei, og det står jeg for fullt ut.

Ja, det er jo alltid en som først har dårlig oppførsel. Kan ikke du da være den kloke som ikke behøver å vise dårlig oppførsel tilbake. Være den sterke som sier bestemt fra, at dette kommer det ingenting fornuftig ut av, vi begge gir oss nå, vi setter strek, lar det ligge, vi er enige om å være uenige osv. Om den dårlige oppførselen handler om å omtale deg nedlatende skjellsord og fornærmelser, så er da det virkelig ikke noe å ta tilbake med samme mynt bare for liksom å si at den andre må ikke tro h*n er noe bedre. Det er ikke snakk om å la seg bli trakket på ved å ikke gi tilbake med samme mynt. Tvert imot, hvis du ikke er drittsekk igjen, men klarer "å reise deg med strak rygg" og roe ned situasjonen, kanskje si at dette var vondt å høre på, at du ønsker det beste, ønsker...... vise at man ønsker å forstå. Eller istedenfor å reagere tilbake med skjellsord og like dårlig oppførsel fordi man føler seg såret, så heller fortell at man føler seg såret når du sier.... Si man forstår at situasjonen skaper frustrasjon, men at du vil gjøre ditt beste for å kunne løse det.

Reagerer man med behersket sinnelag og at man viser at man gjerne vil forstå selv om man ikke alltid klarer det, så kan jeg garantere at du vil oppnå mye mer positivt ut av situasjonen. Du vil oppnå i et parforhold at den andre parten vil knytte seg nærmere til deg, være mer stolt av deg. H*n vil lære i andre frustrerte situasjoner å selv ha en bedre oppførsel og snakke med gjensidig respekt. Fordi h*n vet hun blir møtt med respekt.

Hva jeg får ut av det? En følelse av at jeg ikke under noen omstendighet lar meg tråkke på, hverken fysisk eller verbalt. Jeg tar rett og slett igjen med samme mynt hvis jeg blir angrepet, også verbalt.

Hvis du tar igjen med samme mynt, vil du stå igjen med å være like mye drittsekk selv. Bedre alternativ er hvis du sier behersket, rakrygget og med blikkkontakt at nå føler du deg tråkket på, og at du ikke ser at det er rettferdig, hvorfor og hva mener h*n med det? Kanskje h*n kan forklare hva du skal gjøre for å gjøre ting bedre, eller at du rett og slett sier at du synes at dere må snakke sammen på en finere måte til hverandre. Prøv, så skal du se du oppnår mye mer at den andre ikke vil trakke på deg lenger, og du vil ikke få følelsen av at du lar deg bli tråkket på.

Det er du selv som avgjør om du lar deg bli tråkket på eller ikke. Lar du deg ikke bli tråkket på, blir du ikke tråkket på. Tar du igjen med samme mynt, da har du faktisk vist at du har latt deg bli tråkket på.

• Liker 1
Skrevet

Tror mange gutter spesielt i tidlig alder opplever at damene løper til de frekke og egoistiske gutta. Var slik vi i min gjeng oppfattet det og vi trodde jo en stund at det var fordi damene ville ha badboys.

Det var nok flere jenter som likte oss, men siden vi var passive, sjenerte og ikke flørtet fikk badboysene lite konkurranse. Ting endret seg for oss i det vi begynte å bli mer utadvente og tok initiativ til damer.

Når det kommer til dette med at det å være real ikke alltid funker så er jo det forsåvidt sant, men noe annet ville vært rart. Man kan ikke forvente og lykkes hver eneste gang og det å bruke det at man var for snill som unnskyldning er bare en dårlig rasjonalisering. Det er ikke alle man vil passe sammen med, slik er det bare.

Du kommer med tankevekkende og riktige ting her.

Det er sant det jeg har uthevet med fet skrift, men jeg vil påpeke at det fungerer i hvertfall bedre å være real enn å være drittsekk.

Skrevet

Jeg vil ikke si det er ansvarfraskrivelse å ta igjen mot de som aktivt oppfører seg dårlig mot deg, les hva jeg mener med det i svaret over.

Hvor ofte blir man urettmessig skjelt ut og kjeftet på da? Det skjer aldri meg, ihvertfall. Det er rart at du må ha en egen strategi for hver gang du blir offer for slik oppførsel.

Er du sikker på at det ikke er du som oppfatter ting litt annerledes enn de er ment?

Skrevet (endret)

Hvor ofte blir man urettmessig skjelt ut og kjeftet på da? Det skjer aldri meg, ihvertfall. Det er rart at du må ha en egen strategi for hver gang du blir offer for slik oppførsel.

Er du sikker på at det ikke er du som oppfatter ting litt annerledes enn de er ment?

Jeg forstår det du vil frem til og poenget. Men faktisk kan man godt bli skjelt ut urettmessig og bli tråkket på uten grunn. Det er en umoden oppførsel som dessverre også blir gjort av mange voksne mennesker.

Men du har et godt poeng der du peker på at man oppfatter ting annerledes enn det er ment. Det er det som ofte skjer når det blir krangling. Da burde man spørre hva motparten mente, om man forstår det rett. Istedenfor å tolke det på sin måte og slenge beskyldninger tilbake i et mislykket forsøk på å forsvare seg selv.

Endret av Berit
Skrevet

Trodde dette var å henvise til en annen tråd.

Jeg henviser ikke til noen tråd. Tok bare det utsagnet og ville høre tanker og synspunkter rundt det.

Hvorfor trodde du at det var ment som at noen liker bad boys? Er det virkelig slik at noen menn tror at damene liker drittsekker? Det er ikke akkurat slik. Men noen damer finner seg ofte i å bli underkuet og tiltrekkes av drittsekker fordi det på en måte gir en trygghet, en gjengkjenning i hva de er vant med. Men kjærligheten vokser ikke til menn som er drittsekker. De kan oppnå en respekt fordi de er redde eller føler seg truet, men ingen oppnår kjærlighet ved å være drittsekk.

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom en mann eller kvinne oppfører seg ufint mot meg over tid, gidder ikke jeg heller å være real mot vedkommende lengre. Det er interessant da å se på hvordan de reagerer på å få smake sin egen medisin.

Anonymous poster hash: 06350...060

Skrevet

Trodde dette var å henvise til en annen tråd.

Ja, der var jeg ikke så tydelig. Det var ikke det jeg tenkte på.

Skrevet (endret)

Dersom en mann eller kvinne oppfører seg ufint mot meg over tid, gidder ikke jeg heller å være real mot vedkommende lengre. Det er interessant da å se på hvordan de reagerer på å få smake sin egen medisin.

Hvordan synes du det fungerer at vedkommende får smake sin egen medisin? Ofte tror jeg ikke vedkommende er klar over det selv hvordan de er ufin og evt sårende i sin oppførsel. Og da blir det å smake sin egen medisin å gjøre ting verre. Man lærer ikke å bli grei av å møte drittsekk oppførsel. Man "lærer" å være grei av å bli møtt med greihet.

Jeg mener ikke at man bare skal ta imot og finne seg i drittslenging og dårlig oppførsel. Men man kan reagere annerledes på det enn å være drittsekk tilbake.

Endret av Berit
AnonymBruker
Skrevet

Som regel ignorerer de det og bare fortsetter, hvis du er grei tilbake.

Skrevet

Vil ikke si jeg har "lært å være drittsekk", men i visse sammenhenger har jeg lært å gi blankt faen i hva folk mener og syntes om saken, og så får de ta meg etter det.

Skrevet

Som regel ignorerer de det og bare fortsetter, hvis du er grei tilbake.

Ja, det kan skje, men i mange tilfeller kommer det an på hvordan du er grei tilbake. Jeg synes ikke man skal være grei tilbake mot en som har oppført seg som en drittsekk, langt ifra. Man skal si til vedkommende hva h*n mener, og evt spørre om uklarheter, og si fra om at du føler deg urettferdig behandlet, evt at slikt kan gjøres/sies på en annen måte. Si ifra at man ikke finner seg i det. Bestemt, men på en ordentlig måte.

Vil ikke si jeg har "lært å være drittsekk", men i visse sammenhenger har jeg lært å gi blankt faen i hva folk mener og syntes om saken, og så får de ta meg etter det.

Det er helt ok oppførsel av deg. Det er ikke å være drittsekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...