AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Det er det dummeste. Si meg, kar de varmeelementer stå på den timen? Skrur de alle av varmekabler, oljeovner, vifter (ja, alt som tar strøm på en eller annen måte) også? Utifra nettsiden så skrur de kun av lyset. JA, haha, som om det er LYS som drar mest strøm gitt. Det er det ikke. Med mindre du har 2000 juletrebelysningspærer rundt omkring i stua di, da. Da skal jeg ikke si noe annet enn at du er et miljøsin på flere måter, uansett om du skrur av lyset en gang i året eller ikke. De skal "vise at de står sammen mot klimaforandringene", nei, det er ikie det det egentlig handler om. Det handler om en gjeng ungdommer (tullinger) som skrur av lyset sitt én time i året og går resten av året og tror at de er så forbaska gode mennesker og så forbaska miljøvennlige! Så går de på butikken og kjøper oksekjøtt pakket inn i masse emballasje, eller kjøper nye klær, sminke, hårprodukter eller sko hver uke. Hyklersk! Anonymous poster hash: beb0a...af8 3
Polly Ester Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Sist jeg var med på det så slo jeg av strømmen på alt her, men denne gangen leste jeg grundigere på det og så at det gjelder bare lys... Selv om én familie ikke har "2000 juletrebelysningspærer" så blir 2000 familier med sine lys mange til sammen. Det er dette med å bli litt mer bevisst. Mange bekker små... 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Jeg skrur ikke av en dritt. Anonymous poster hash: 7dfdd...ce7 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Og så tenner vi stearinlys til det blir like lyst som om vi ikke hadde skrudd av lampene i det hele tatt. Det er skikkelig lurt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Earth Hour er for korttenkte kjøtthuer. Anonymous poster hash: 12194...f82 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Det utgjør vel ikke akkurat noen stor forskjell, men det kan vel ha en viss symbolsk verdi. Selv glemte jeg hele greia.. Anonymous poster hash: bc773...6b2 2
Haribo24 Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Liten effekt på jordkloden vår, stor effekt på menneskers sinn. Sikkert mange som tenker slik: " Ja, da har jeg vært med på earth hour i år og, Nå var jeg flink i å ta del i å prøve å redde verden. Nå har jeg gjort mitt, og viss ikke verden reddes nå, kan den ikke reddes" Det virkelige problemet er at jordkloden i dag, med overbefolkning og overforbruk ikke er bærekraftig i lengden. Skjønner ikke at ettbarnspolitikken er mer brukt i land med eksponential befolkningsvekst. Vi skulle ha innført dette i Norge også en stund, bare for å få opp øynene til folk. Earth hour, pff... 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 "Earth Hour" handler om bevisstgjøring, ikke om å redde jorden på 1 time. At det finne idioter her inne som tydeligvis tror det tyder bare på at noen må fores med t-skje. I og for seg er det ikke (dessverre) noe nytt å folk starter tråder om ting de ikke har greie på.... Anonymous poster hash: a28a2...473 5
Tøytigern Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 "Earth Hour" handler om bevisstgjøring, ikke om å redde jorden på 1 time. At det finne idioter her inne som tydeligvis tror det tyder bare på at noen må fores med t-skje. I og for seg er det ikke (dessverre) noe nytt å folk starter tråder om ting de ikke har greie på.... Anonymous poster hash: a28a2...473 Hva slags bevisstgjøring da? Sånne greier får folk til å føle at de har gjort en innsats ved å slå av lyset én time i mars,fordi de "engasjerer seg for miljøet." At de luller seg inn i en følelse av å "bidra" ved å føle seg engasjert, vil fortsatt ikke bety en dritt for klimaet på kloden. Det vil være direkte upopulære politiske grep som (muligens) kan ha effekt. Som at alle i vesten går med på å gå betraktelig ned i levestandard, parkere privatbilen, slutte å reise med fly og begynne å dyrke all maten lokalt. Og at man slutter med "kjøp" av "klimakvoter"... Det hjelper ikke at folk går omkring og har god samvittighet fordi de var med å skrudde av lyset og "er bevisst på" at det foregår en klimakrise. Alle vet at en slik krise pågår, fra før. (Bortsett fra de som trives bedremed å benekte den, såklart og heller leker struts med hodet i sanda.) -The road to Hell is paved with good intentions. 4
Blod Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Det er bedre enn ingenting. Jeg synes det er en fin måte å lære barna som vokser opp litt om akkurat det 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Jeg synes earth hour bare er tull. Tør vedde på at de samme som deltar på dette kaster søppel ute i naturen f.eks. Blir litt som de tullingene som sitter på facebook og lager teite "leker": "Hihi, så morsomt. Vi sender en melding til alle jenter/kvinner på facebook og ber de skrive i statusen fargen på bhen de har i dag. Vi gjør dette for å sette lys på brystkreft! Ikke fortell menn om dette, la de lure på hvorfor du har statusen "rosa" i dag. Hihi." Anonymous poster hash: c6615...519 2
Gjest meh Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Stearinlys forurenser mer enn lyspærer. Hva i all verden skal det å simulere Nord-Korea da være godt for? Oppfordring til å totalt gå bort i fra nye ressursparende løsninger som både øker vår velstand og senker ressursbruken? 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #14 Skrevet 30. mars 2014 Earth Hour er en fin måte å gjøre mennesker bevisst på sine handlinger og valg. Det er dette alt handler om. Og jammen er det nødvendig også, så likegyldige som så mange er blitt i dag! Anonymous poster hash: d7fc4...d50 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #15 Skrevet 30. mars 2014 Vi slo av lysa i stua, alle andre lys og ting fikk stå på, vi så på film der og da. Gjorde det for å vise at vi bryr oss om jordkloden. Det er det det dreier seg om, å bry seg.Anonymous poster hash: 8c0e8...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #17 Skrevet 31. mars 2014 Vi slo av lysa i stua, alle andre lys og ting fikk stå på, vi så på film der og da. Gjorde det for å vise at vi bryr oss om jordkloden. Det er det det dreier seg om, å bry seg.Anonymous poster hash: 8c0e8...7e9 Det du gjør resten av året er langt viktigere, og det er det som viser om du VIRKELIG bryr deg. Anonymous poster hash: 12194...f82
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #18 Skrevet 1. april 2014 Vi tente alle de elektriske lysene i huset og skrudde på varmen. Vi gidder ikke denne påtvungne "bry-deg-timen" Anonymous poster hash: f07ad...828 3
twirlX Skrevet 1. april 2014 #19 Skrevet 1. april 2014 Vi tente alle de elektriske lysene i huset og skrudde på varmen. Vi gidder ikke denne påtvungne "bry-deg-timen" Anonymous poster hash: f07ad...828 Akkurat det synes jeg bare er barnslig og trassig oppførsel. Greit nok at Earth hour er litt oppskrytt, men om man bruker ekstra strøm bare for å gå imot de som faktisk slukker lysene er det bare miljøsvineri. 2
Gjest meh Skrevet 1. april 2014 #20 Skrevet 1. april 2014 Akkurat det synes jeg bare er barnslig og trassig oppførsel. Greit nok at Earth hour er litt oppskrytt, men om man bruker ekstra strøm bare for å gå imot de som faktisk slukker lysene er det bare miljøsvineri. Miljøsvineri å bruke ørlite ekstra strøm i hva som er 0,01% av året. Javel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå