Susa Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Har en gutt på snart 18 mnd som bare tuller med dagsøvnen. Han er trøtt, men er stille i 5-10 minutter etter at vi legger han, så er det full baluba. Kaster smokken, bamsen, dyna og sengekanten og hopper opp og ned og hyler i senga! Bare gnir seg i øya og gråter da han blir tatt opp igjen. Har aldri hatt lange daglurer som jeg hører andre barn kan ha, 2x45 minutter har som regel vært nok. Har sovet natta igjennom fra han var 11 mnd, før det sov han 5-6 timer i døgnet, så aldri trengt mye søvn han karen her! Men fra han var 11-16 mnd sov han fra 19.30 til 9. Nå våkner han 7. Legger han igjen rundt 10, for da er han trøtt, er vi heldige sover han i 30 minutter, men som oftest 5-10 min. Rundt 15 er han trøtt igjen, men ikke pokker om vi skal sove! Samme regla igjen, kanskje stille i 5 minutter for så å kaste alt rundt seg. Ligger på gulvet og kjører bil, så trøtt at han ikke orker noe annet. Går ikke i barnehagen enda. Er ellers fryktelig aktiv, klatrer på bord og stoler og aldri stille et sekund. Hjelper ikke trille heller, da er det full hyl og bælj fra første sekund, skal løpe på beina må vite! Føler bare for å gi opp å prøve å få han til å sove på dagen, men det er jo slitsomt, for han blir jo så fryktelig trøtt og sutrete! Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Gå ned til en hvil. Akkurat det samme hos oss før vi kutta til en hvil. Vår var da 15 mnd. Hun er enda trett kl 10 så da går vi alltid ut og legger hebne fra ca 11.30-12. Etter ca en uke sover hun da mellom 1-22 timer for første gang hele livetAnonymous poster hash: bbfaa...af4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Haha 1-2 timer så klart ;-)Anonymous poster hash: bbfaa...af4
Virilja Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Jeg hadde prøvd å satse på én lur ja. Gutten vår sover mye mer enn deres, men det var sånn han 'sa ifra' om at én lur var nok. Umulig å legge på den andre luren. Kanskje det kan hjelpe
Gjest Frugull Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Når min datter var liten så sov hun knapt på dagen fra hun ble født. Hun la seg kl 19/20 hver kveld og sov stort set hele natten frem til kl 8 om morgenen. Til slutt ga jeg opp det med soving om dagen.. Så lenge de ikke vil sove så vil de ikke sove. Enkelt å greit mener jeg
Gjest Magdalene Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 På tide å gå over til en lur kanskje? Prøv å drøy den første luren lengst mulig.
Susa Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2014 Han sover jo som regel bare en lur da, men han er så stup trøtt utover dag at han burde sovet mer. Kom kanskje ikke klart nok fram i HI? Vi prøver så godt vi kan å drøye den første luren, men han er så stup trøtt...Og det er han jo utpå dag også. Bare sutrer og gråter og gnir seg i øynene. Tydelig at han er trøtt, men får liksom ikke ro på seg til å sove.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Han sover jo som regel bare en lur da, men han er så stup trøtt utover dag at han burde sovet mer. Kom kanskje ikke klart nok fram i HI? Vi prøver så godt vi kan å drøye den første luren, men han er så stup trøtt...Og det er han jo utpå dag også. Bare sutrer og gråter og gnir seg i øynene. Tydelig at han er trøtt, men får liksom ikke ro på seg til å sove. Vår var også veldig trett i 1-2 med etter vi forskjøvet hvilen til ca kl 12, men da sov hun lenger og varte også lnger på ettermiddagen. Når d ikke får sivet på hvil når to, selv om de er trette, er det jo lite annet å gjøre. Ææher gjaldt det, og gjelder ennå, å komme seg ut før jo ti når tretthetsbrudd setter inn. Frisk luft hjelper godt! Det er jo ikke mange som sover to hviler når de er 18 med gamle så mest sannsynlig holder sur asy med et mønster som er unaturlig for gutten din nå, når det lyser slik md både hvil når en og hvil når to må man jo selvsagt gjøre noe, da har de ikke penger det samme behovert. Det tar tid å snu rutiner, for noen går det av seg selv for andre trengs det mye hjelp. Tiden mellom kl 10-11 på dagen er alltid trøtt tid her i huset så da tilpasser vi oss der etter. Er feks ikke ute i vogn eller bil da for da sovner hun. Anonymous poster hash: bbfaa...af4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå