Gå til innhold

Betent tatovering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg tok en liten tatovering med farger for to dager siden på håndleddet. Jeg har flere tatoveringer fra før, og det har gått smertefritt med de i legningsprosessen. Denne nye derimot, aldri hatt så vondt før. Det svir og strammer seg i hele håndleddet mitt, og jeg kan ikke bøye litt på hånden uten at det gjør skikkelig vondt. Det er ikke noe tegn til rødhet eller hevelse, tatoveringen ser kjempefin ut. Kan dette allikevel være en betennelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det er nettopp fordi den er på håndleddet, et sted huden blir strukket og bøyd hele tiden. Dersom den ikke er rødere eller mer hoven enn dine tidligere tattoveringer har vært (og du ikke får feber) så trenger du nok ikke bekymre deg!

Skrevet

Det er bare det at andre jeg kjenner som har tatovering på samme sted, sier at de aldri var plaget med det samme.

Skrevet

Vi er alle forskjellige med tanke på smerte.. Så det må du nok kjenne på selv. Men som nevnt over, en betennelse ville vist seg med rødhet, hovenhet og/eller feber.. Er du urolig for dette kan du jo bare ta kontakt med legen din

Skrevet

Tatoveringen min ble mye værre dagene etter jeg postet dette innlegget, og jeg dro derfor til legen. Det var en betennelse, og jeg fikk antibiotika. Etter å ha gått på det i to dager er tatoveringen min blitt så til de grader værre. Jeg har fått et rødt, prikkete utslett, blitt veldig rød rundt tatoveringen, fått verkebyller oppå tatoveringen og sist, men ikke minst, den har KRYMPET i størrelse. Skikkelig også. nesten halvert seg. hvordan er dette mulig???? Kontaktet tatoveringsstudioet, og de hadde ikke vært borti lignende før. Så de kunne ikke hjelpe meg mye.

Skrevet

Hvilket studio er det snakk om?

Skrevet

har ikke lyst til å gå ut med navn på studioet enda, da jeg er i kontakt med de forstatt for å finne en løsning.

Skrevet

Jeg synes du skal si hvor du tatoverte deg så andre kan slippe å komme borti det samme.

Skrevet

Jeg synes du skal si hvor du tatoverte deg så andre kan slippe å komme borti det samme.

Jeg skrev i innlegget over at jeg ikke kommer til å gå ut med dette enda, dvs. det kommer etterhvert!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev i innlegget over at jeg ikke kommer til å gå ut med dette enda, dvs. det kommer etterhvert!

Javell. Da vet ikke vi.

Anonymous poster hash: 8db0d...4e4

Skrevet

Tror jeg leste om en lignende sak i Vg eller Dagbladet for ei stund siden, der var det fargestoffet rødt som vedkommende hadde reagert på, og det ble en sårinfeksjon.

Håper antibiotikaen hjelper, og at tatoveringen ikke blir helt ødelagt:)

Skrevet

Au, det der hørtes ikke godt ut :(

Håper du blir kvitt det og at ikke tatoveringen ødelegges helt. :blomst:

Skrevet

Tror jeg leste om en lignende sak i Vg eller Dagbladet for ei stund siden, der var det fargestoffet rødt som vedkommende hadde reagert på, og det ble en sårinfeksjon.

Håper antibiotikaen hjelper, og at tatoveringen ikke blir helt ødelagt:)

http://www.dagbladet.no/2014/02/07/nyheter/innenriks/tatovering/31679100/

Denne artikkelen kanskje?

Takk, jeg håper også det hjelper :) Skal tilbake til legen i morgen for oppfølging.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...