Gå til innhold

Dumt å bli sammen med en rik mann fra vestkanten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noe på gang med en rik mann fra vestkanten. Han er veldig jordnær, men også veldig rik.

Da vi møttes visste jeg ingenting om han, og han visste ingenting om meg, og vi kom i snakk og følte at kjemien stemte.
Etterhvert følte jeg meg så dum, fordi han er så rik og bor der han bor, mens jeg har normal økonomi... Er flink å spare, men har eller normal inntekt.

Er så redd for at noen skal tro at jeg er ute etter pengene hans, og det hjelper jo ikke at han er 15 år eldre enn meg ..

Jeg liker han virkelig, og tror han føler det samme ... !

Anonymous poster hash: 5a4d7...834
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har møtt en du liker, og han liker deg, så jeg skjønner ikke helt ptoblemet.

Ikke lag problemer når der ikke er noen....

• Liker 6
Gjest alegria
Skrevet (endret)

Du lever vel ikke for andre? Drit i hva folk mener, er jo ditt liv, ikke deres. :)

Endret av alegria
  • Liker 1
Gjest rådyr
Skrevet

Det dumme er jo at han sikkert har mange overfladiske og usympatiske venner ;)

• Liker 1
Gjest Linneah2013
Skrevet

Jeg har noe på gang med en rik mann fra vestkanten. Han er veldig jordnær, men også veldig rik.

Da vi møttes visste jeg ingenting om han, og han visste ingenting om meg, og vi kom i snakk og følte at kjemien stemte.

Etterhvert følte jeg meg så dum, fordi han er så rik og bor der han bor, mens jeg har normal økonomi... Er flink å spare, men har eller normal inntekt.

Er så redd for at noen skal tro at jeg er ute etter pengene hans, og det hjelper jo ikke at han er 15 år eldre enn meg ..

Jeg liker han virkelig, og tror han føler det samme ... !

Anonymous poster hash: 5a4d7...834

Slutt å tenk så mye, dere liker hverandre, kjør på.

AnonymBruker
Skrevet

Det dumme er jo at han sikkert har mange overfladiske og usympatiske venner

Hvorfor skulle han det ? de typene finnes overalt også blandt mindre bemidlede ....

Jeg ville selvfølgelig gått for dette, ikke lag problemer av noe som ikke er det nei, du er heldig som har møtt en du liker. Go for it !!!!

Anonymous poster hash: c9ba2...523

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Go for it!

Jeg var i samme situasjon selv og nå har han fridd

Det har vært litt av ett eventyr så langt.

Jeg har ikke møtt noen utfordringer enda. Familien hans er jordnære og imøtekommende. De har tatt imot meg med åpne armer. Jeg er fra bygda. De er meget tradisjonsbundet så alle søndagsmiddager tilbringes hos familien hans og da må man kle seg pent.

Anonymous poster hash: d057c...cdb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvordan foreldrene hans er. Seriøst, hvis det skal vare i lengden har det mye å si. Min venninne er sammen med en Bærumsgutt med en ekstremt rik, men jordnær familie, som lever litt i begge verdener. De er advokater med seilbåt og villa og hele pakka, men de har også hytte uten innlagt vann og tar på seg pro bono-oppdrag ved siden av de mer innbringende høyprofilsakene. Jeg var derimot sammen med en vestkantgutt der gutten selv var anspent på middag hos sine foreldre (tenk Lorelai hos Gilmore Girls på det verste), og du merket at de hadde ikke bare arvet penger, men oppførsel og holdninger. Det er ikke pengene i seg selv som blir problemet, men holdningen om at du ikke er god nok for arvesønnen.

Anonymous poster hash: b39aa...b64
Skrevet (endret)

Det kommer an på hvordan foreldrene hans er. Seriøst, hvis det skal vare i lengden har det mye å si. Min venninne er sammen med en Bærumsgutt med en ekstremt rik, men jordnær familie, som lever litt i begge verdener. De er advokater med seilbåt og villa og hele pakka, men de har også hytte uten innlagt vann og tar på seg pro bono-oppdrag ved siden av de mer innbringende høyprofilsakene. Jeg var derimot sammen med en vestkantgutt der gutten selv var anspent på middag hos sine foreldre (tenk Lorelai hos Gilmore Girls på det verste), og du merket at de hadde ikke bare arvet penger, men oppførsel og holdninger. Det er ikke pengene i seg selv som blir problemet, men holdningen om at du ikke er god nok for arvesønnen.

Anonymous poster hash: b39aa...b64

Det er nok vanlig å bli anspent når foreldre skal treffe ny partner. Jeg er også det, selv da jeg datet en gutt som også var fra Oslo vest.

Så klart er det "verre" hvis man er usikker på om foreldre liker vedkommende, men det kan komme i mange former. Min soster var meganervos da hun tok med seg bartendertypen hjem - med rette - men ikke på langt naer så nervos jeg kommer til å bli når jeg skal ha med typen hjem som er 20 år eldre enn meg...

Alle har sine greier, og jeg kan love deg - som en fra blytung Oslo vest selv - at mye av dette ligger også hos den utenforstående og ikke bare "vestkantforeldre". Hvis man antar at noen er snobber så leses alt de sier og gjor i den retningen.

Like barn leker som regel best, men det viktigste er verdier, holdninger og kultur, ikke penger. Foreldrene mine er opptatt av at jeg finner en som er en match og har hoyere utdannelse, men ikke at han har millionlonning.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Skrevet

Det dumme er jo at han sikkert har mange overfladiske og usympatiske venner ;)

Hei, føkk you a. Det der tar jeg som et personlig angrep. Du vet ingenting om vestkanten og vi som bor der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bli sammen med en som er rik pga da blir andre misunnelige ?

Selv har jeg såpass at jeg aldri trenger å jobbe mer men lever utfra en helt vanlig standard med materielle verdier rundt meg. Enten jeg er her eller i perioder andre steder i verden.

Det faller meg tungt for hjertet å si at Nordmenn raskt setter pekefingen og trekker konklusjoner på dem som har mer materielt enn dem selv. De er kanskje de verste ...noe som er spesielt tungt når alle har et såpass bra utvikla sosial system rundt seg her i landet.

Penger fjerner en del bekymringer, av praktisk art men lykke og glede kan du aldri kjøpe for penger.

Anonymous poster hash: 433fa...917
Gjest .-L-.
Skrevet

Hvor gammel er du da?

Hvis du virkelig liker han burde du kjøre på spør du meg.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Hei, føkk you a. Det der tar jeg som et personlig angrep. Du vet ingenting om vestkanten og vi som bor der.

Stereotypen fra vestkanten gir ikke fra seg et godt inntrykk. Nå vet jeg faktisk at det som blir sett på som stereotypen ikke alltid samstemmer med hvordan flertallet av "populasjonen" i det bestemte området er.

Folk generelt er vel bare veldig dømmende..

Endret av .-L-.
Gjest rådyr
Skrevet

Nei vel?

Da var det i så fall like mye angrep på meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

IQ`n her inne er helt fantastisk....verdt siden det tok å signe opp

Anonymous poster hash: 433fa...917
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel det samme hvor mye penger han har og hvor han bor vel? Bare pass på at han ikke er gift fra før og at han er seriøs med deg.

Har selv jobbet på beste vestkant og folk er folk enten de har lite eller mye penger. Eneste er at de på vestkanten ofte har fått en bedre oppdragelse og er hyggeligere/mer overfladiske enn mannen i gata.

Anonymous poster hash: 64f00...d30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du skal la være å bli sammen med en fyr fordi folk kan tro at du vil ha pengene hans? Drit i det. Om dere liker hverandre og det blir seriøst, så vil nok folk etter hvert se at det er alvor. Og hvis ikke, så hva så?

Anonymous poster hash: 754cc...59e
  • Liker 1
Gjest Trøffel
Skrevet

Du skriver at han er 15 år eldre enn deg. Hvorfor er han fremdeles singel? Har han allerede barn? Vil han evt ha barn med deg? Er du i så fall klar for at barna dine skal ha en så gammel pappa? Hvis han i tillegg jobber veldig mye (rike folk jobber ofte veldig mye), er du klar for å oppdra barna alene, evt sammen med en au pair?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du føle deg under han nå, bare fordi han har penger? :)

I've got news for you:

"Rike" folk er (minst) like fulle av feil som alle oss andre, har like mange personlige problemer, og kan være akkurat like bruk og kast og drittsekk.

Faktisk er rike barn ofte mer utålelige enn andre fordi det har vært vanskelig for foreldrene å sette grenser for dem i oppveksten, på grunn av alle pengene - eller fordi foreldrene har hatt usunne verdier selv, eller har vært for opptatt av jobb.

Anonymous poster hash: bdfa8...135
AnonymBruker
Skrevet

Eneste er at de på vestkanten ofte har fått en bedre oppdragelse og er hyggeligere/mer overfladiske enn mannen i gata.

Anonymous poster hash: 64f00...d30

Er du seriøs? Bedre oppdragelse? Jeg vil nå påstå det i overveldende mange tilfeller er stikk motsatt. De har lært seg å være overfladisk hyggelig fordi det er det man skal være og fordi det er viktig å ha stort nettverk, men under den hyggeligheten er det ofte stor mangel på sunne holdninger. Mye drama og "jeg meg meg" også.

Anonymous poster hash: bdfa8...135

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...