Gå til innhold

Se menn i øynene.......................

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sjenert at jeg ikke klarer å se folk og da spesielt gutter eller menn i øynene. Jeg blir så flau at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

Jeg har en jobb som innebærer at jeg må være på en del møter og i det hele tatt være mye i kontakt med menn. For meg er det veldig ubehagelig å skulle se en mann i øynene i mer enn noen få sekunder om gangen.

Hva kan jeg gjøre????

Jeg er 32 år om det har noe å si.

Anonymous poster hash: e06fe...6b4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du så tiltrukket av disse mennene? Ellers fatter jeg ikke helt grunnen til å bli så flau...?

Anonymous poster hash: 22f14...39a
AnonymBruker
Skrevet

Er du så tiltrukket av disse mennene? Ellers fatter jeg ikke helt grunnen til å bli så flau...?

Anonymous poster hash: 22f14...39a

Nei jeg er ikke det. Noen av de mennene er veldig flørtende, de andre er helt vanlige. Jeg vet ikke hvorfor jeg blir så sjenert

Gjest alegria
Skrevet

Har desverre ikke noe tips, annet enn at du bare må presse deg selv til dette. Det er spesielt viktig i jobbsammenheng. Ser du ikke i øynene vil vedkommende, vil han tro du har dårlig selvtillitt og ikke er interessert i å prate. Kan kanskje hjelpe å tenke slik også, slik at du blir "tvunget" til å se dem i øynene, for at de skal unngå å få negativt inntrykk av deg. Kanskje ikke så mye til hjelp, men ønsker deg lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Har desverre ikke noe tips, annet enn at du bare må presse deg selv til dette. Det er spesielt viktig i jobbsammenheng. Ser du ikke i øynene vil vedkommende, vil han tro du har dårlig selvtillitt og ikke er interessert i å prate. Kan kanskje hjelpe å tenke slik også, slik at du blir "tvunget" til å se dem i øynene, for at de skal unngå å få negativt inntrykk av deg. Kanskje ikke så mye til hjelp, men ønsker deg lykke til :)

Tusen takk! Det er det jeg sier til meg selv hele tiden, jeg presser meg selv til det hver eneste dag. Hovedproblemet er de mennene som er flørtende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også problemer med øyenkontakt. Ikke bare med menn, men med de fleste. Jeg synes det er ubehagelig å ha øyenkontskt for lenge om gangen. Det har bedret seg med årene, tror jeg. Jeg prøver å presse meg selv litt til å se litt ekstra, og det hjelper faktisk :)

Anonymous poster hash: f2aae...da1

AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem. Er 20 år !

Klarer ikke se folk i øynene. Tror det har noe med at jeg har utrolig dårlig selvtillit.

Anonymous poster hash: 43e53...051
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også problemer med øyenkontakt. Ikke bare med menn, men med de fleste. Jeg synes det er ubehagelig å ha øyenkontskt for lenge om gangen. Det har bedret seg med årene, tror jeg. Jeg prøver å presse meg selv litt til å se litt ekstra, og det hjelper faktisk :)

Anonymous poster hash: f2aae...da1

Da skjønner du hva jeg mener. Den eneste løsningen jeg har kommet fram til er å presse meg selv hver eneste dag :)

AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem. Er 20 år !

Klarer ikke se folk i øynene. Tror det har noe med at jeg har utrolig dårlig selvtillit.

Anonymous poster hash: 43e53...051

Prøv å gjøre som jeg og AB, presse deg selv litt ekstra. Det hjelper litt :)

Gjest alegria
Skrevet (endret)

Tusen takk! Det er det jeg sier til meg selv hele tiden, jeg presser meg selv til det hver eneste dag. Hovedproblemet er de mennene som er flørtende.

Jeg er ganske sikker på at dette er vanlig. Det er kanskje dumt for meg å gi råd, da jeg ikke har problemer med dette. Er ganske ung og har alltid øyekontakt når jeg snakker med noen uansett. Det er ingenting galt med deg, og det er heller ikke unormalt. Merker selv at det er mange mennesker som ikke holder øyekontakt med meg når jeg prøver å holde det med dem, og dette er ofte sosiale mennesker. Jeg tror du bare må fortsette å presse deg selv, og prøve å ignorere det at de faktisk flørter med deg - selvom det sikkert ikke er lett. :)

Endret av alegria
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at dette er vanlig. Det er kanskje dumt for meg å gi råd, da jeg ikke har problemer med dette. Er ganske ung og har alltid øyekontakt når jeg snakker med noen uansett. Det er ingenting galt med deg, og det er heller ikke unormalt. Merker selv at det er mange mennesker som ikke holder øyekontakt med meg når jeg prøver å holde det med dem, og dette er ofte sosiale mennesker. Jeg tror du bare må fortsette å presse deg selv, og prøve å ignorere det at de faktisk flørter med deg - selvom det sikkert ikke er lett. :)

Takk for veldig gode råd, Alegria. Jeg setter pris på at du tok deg tid til det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme selv.

Har heldigvis en jobb der jeg ikke må det, men i andre sammenhenger er det også et problem. F.eks ifm dating. Husker exen min kommenterte det da vi var på bli-kjent-stadiet, da ble jeg enda mer stresset. Har generelt utrolig dårlig selvtillit rundt gutter.

Anonymous poster hash: 102ff...ca7
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å se de inn i øynene selv om det er vanskelig.........................................

Anonymous poster hash: 2695b...f6d
Skrevet

Da forholder du deg kald og ser på de med is i blikket.

Verre er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar og gode råd alle sammen. Ønsker dere en fin helg :)

AnonymBruker
Skrevet

hvis du ser på panna til de du snakker til slipper du å se dem rett i øynene, men for dem føles det som om du ser dem i øynene.

Anonymous poster hash: b6985...4fa
AnonymBruker
Skrevet

hvis du ser på panna til de du snakker til slipper du å se dem rett i øynene, men for dem føles det som om du ser dem i øynene.

Det var et veldig godt råd! Tusen takk!!!!! Jeg skal gjøre det fra og med i morgen :) Det er helt perfekt for de gangene personen ikke sitter ved siden av meg, for da skjønner de kanskje at jeg ser på pannen til de? Hva kan jeg gjøre i de tilfellene:

et eksempel kan være: vi sitter å spiser på et restaurant, vi sitter rett overfor hverandre, han ser meg rett i øynene mens han snakker til meg...........da vil han merke at jeg ikke ser han i øynene?

AnonymBruker
Skrevet

Det var et veldig godt råd! Tusen takk!!!!! Jeg skal gjøre det fra og med i morgen :) Det er helt perfekt for de gangene personen ikke sitter ved siden av meg, for da skjønner de kanskje at jeg ser på pannen til de? Hva kan jeg gjøre i de tilfellene:

et eksempel kan være: vi sitter å spiser på et restaurant, vi sitter rett overfor hverandre, han ser meg rett i øynene mens han snakker til meg...........da vil han merke at jeg ikke ser han i øynene?

Jeg har ikke testet det så mye, men hvis du ser på øyenbrynene tror jeg ikke de merker det over et normalt bord. Hvis du spiser samtidig kan du gløtte litt ned på maten av og til. Hvis dere sitter helt inntil hverandre tror jeg det er umulig å jukse.

Du kan også trene litt på fritiden, hvis det finnes noen menn du er trygg på (far, bror etc) kan du øve litt med dem. Når du er med andre menn kan du prøve å late som det er dem.

Lykke til, du er et fantastisk menneske :blomst:

Skrevet

Start dagen med å se deg selv i øynene i speilet. Det tenker jeg er viktig. Ikke for å se hvordan du ser ut, men for å ha øyekontakt.

Øv deg i ufarlige situasjoner - se kassedamen i butikken i øynene, bussjåføren, de du går forbi på gata. Det er korte og betydningsløse møter av blikk, men du vil garantert oppleve at det blir satt pris på.

Når du ser noen i øynene blir det du sier mer personlig, og det får mer tyngde. Du viser at du mener det du sier. Om du IKKE mener eller er sikker på det du sier, er det det du må jobbe med.

Jeg merker fort om noen later som de ser meg i øynene. TIdvis kan jeg også merke at folk ser meg i øynene men tenker på noe helt annet enn det vi snakker om - blikket blir fjernt. Jeg ser folk i panna også, men KUN når jeg holder foredrag til mange personer, aldri i samtaler i mindre grupper eller over bordet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke testet det så mye, men hvis du ser på øyenbrynene tror jeg ikke de merker det over et normalt bord. Hvis du spiser samtidig kan du gløtte litt ned på maten av og til. Hvis dere sitter helt inntil hverandre tror jeg det er umulig å jukse.

Du kan også trene litt på fritiden, hvis det finnes noen menn du er trygg på (far, bror etc) kan du øve litt med dem. Når du er med andre menn kan du prøve å late som det er dem.

Lykke til, du er et fantastisk menneske :blomst:

Tuuuuuuusen takk! Jeg blir så glad av fantastiske og gode mennesker som deg :blomst::blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...