Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som misliker meg og er negative til meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd dette så mye at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre lenger.

Det er så utrolig mange som er så negativt innstilt og sure mot meg. Både i familien, på jobben, og sånn ellers...

Jeg syns det gjør veldig vondt hver gang jeg er hyggelig, og jeg får sure svar eller negative blikk.

Aner ikke hva jeg gjør galt? Jeg holder meg lavt i terrenget, men det hjelper jo ikke heller.

Har ingen venner, og aldri har jeg hatt kjæreste ... må være noe alvorlig galt med meg?

Anonymous poster hash: 96a21...da8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du overvektig eller stygg?

Anonymous poster hash: 5d4de...840
  • Liker 1
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Det er så utrolig mange som er så negativt innstilt og sure mot meg. Både i familien, på jobben, og sånn ellers...

Jeg syns det gjør veldig vondt hver gang jeg er hyggelig, og jeg får sure svar eller negative blikk.

Aner ikke hva jeg gjør galt? Jeg holder meg lavt i terrenget, men det hjelper jo ikke heller.

Har ingen venner, og aldri har jeg hatt kjæreste ... må være noe alvorlig galt med meg?

Dette var trist å lese :kose: Jeg tror ikke det er noe galt med deg. Ut i fra det jeg leser så virker du som en vanlig jente som alle andre. Kanskje folk rundt deg er litt stresset generelt og du tolker det som det er mot deg? Er du litt sensitiv?

Hvorfor har du ingen venner da? Har du hatt venner tidligere? :) Fortell litt om deg selv. :klem1:

• Liker 1
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Er du overvektig eller stygg?

Herrefred! Makan til kommentar.

Vil heller si det er omvendt. Folk har heller mer en tendens til å være sur/sende sure blikk mot mennesker som ser flotte ut (sjalusi). F.eks ingen jenter vil være bestevenninne med ¨Sara¨ fordi hun er så pen, og kommer til å få all oppmerksomhet blandt guttene.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Vil heller si det er omvendt. Folk har heller mer en tendens til å være sur/sende sure blikk mot mennesker som ser flotte ut (sjalusi). F.eks ingen jenter vil være bestevenninne med ¨Sara¨ fordi hun er så pen, og kommer til å få all oppmerksomhet blandt guttene.

blablabla

Jeg har ingen intensjon om å være frekk eller slem. Det er vitenskapelig bevist at stygge mennesker behandles dårligere, så da er det åpenbart en mulighet. Jeg prøver faktisk å hjelpe TS, i motsetning til deg som prøver å vri det til at TS er sensitiv. Faktumet er at hvis man vet hva problemet er, så kan man gjøre noe med det.

• Liker 5
Gjest TheRighteous
Skrevet (endret)

blablabla

Jeg har ingen intensjon om å være frekk eller slem. Det er vitenskapelig bevist at stygge mennesker behandles dårligere, så da er det åpenbart en mulighet. Jeg prøver faktisk å hjelpe TS, i motsetning til deg som prøver å vri det til at TS er sensitiv. Faktumet er at hvis man vet hva problemet er, så kan man gjøre noe med det.

:murvegg: Lady.In.Heels har helt rett i at det ofte er pene folk som får sure blikk og svar. Det fins mange folk som ikke klarer å være hyggelig mot noen de ser på som "bedre enn seg selv", fordi de rett og slett er misunnelig.

Endret av TheRighteous
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert fordi du maser om og om igjen om det samme. Er så dritt lei av disse trådene dine at jeg vil spy.

Anonymous poster hash: 85235...a27
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert fordi du maser om og om igjen om det samme. Er så dritt lei av disse trådene dine at jeg vil spy.

Og jeg er drittlei av folk som deg, møkkafolk som sprer edder og galle på nattestid.

Anonymous poster hash: 57046...2b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst spørsmål: hvor mange pene jenter kjenner du som ikke har venninner? Jeg kjenner mange pene jenter, og alle har mange venninner. Dette har jeg sett gjennom hele barne- og ungdomsskolen, videregående og universitetet. Det er ikke slik at de peneste jentene i byen flyr under radaren og ikke får venninner grunnet misunnelig. Jeg har to venninner som er smellvakre, av typen som både kvinner og menn går bort til og kommenterer utseendet til, og jeg ser ingen grunn til at ikke vi skal sitte og sladre og se film og spise smågodt fordi hun er for pen for meg, herregud.

Anonymous poster hash: 0ebff...260

• Liker 3
Skrevet

Hvordan presenterer du deg? Har du et imøtekommende kroppsspråk? Kler du deg bra, har du god hygiene, sminker du deg fint osv... Sånne ting har mye å si for hvordan man ser på folk :)

AnonymBruker
Skrevet

det har da ingenting å gjøre om man er tynn eller tykk.

men tenk over hva som skjer når du møter folk.. tar du mye initiativ til å være sosial og interessert i andre mennesker ? viser du en generell interesse og åpenhet mot andre over tid eller tror du at du kan virke lukket som person ?

hva med å spørre en du kjenner litt om hva du tror det kan komme av...

det må selvfølgelig være vondt å føle at folk er negative til deg... jeg ville gjort en liten innsats i å prøve å analysere hva som skjer... og om du har en åpen holdning , også konkret i ansiktsuttrykk osv...

kan være du har det altså,,,, bare prøver å tenke hva som evt kan være greia ... :) masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 85ac8...73a
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig for en utenforstående å si hva som er problemet, men hvis det er som du sier, så får du vel av og til noen tilbakemeldinger fra familie, venner og kolleger, og disse tilbakemeldingene kan vel gi en pekepinn om hva som er problemet?

Anonymous poster hash: 0d46a...7aa

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg er drittlei av folk som deg, møkkafolk som sprer edder og galle på nattestid.

Det er ikke uten grunn at AB skriver dette,for tråder som dette med lik skrivemåte og tema dukker opp med jevne mellomrom. Ts virker fortvilt,men forsvinner ut av tråden uten å svare på noe eller skriver noen få innlegg for så å forsvinne helt til en ny omtrent lik tråd dukker opp.

Jeg er en av de som prøvde å komme med råd og tips,men når det bare er samme regla om igjen og om igjen så forstår i hvert fall jeg at folk blir lei.

Mistenker at dette er et troll som kjeder seg om nettene,siden det er da trådene som oftest dukker opp.

Anonymous poster hash: 62a4e...b8a

• Liker 1
Skrevet

Hei, TS! :) Eg trur ikkje så mange misliker deg som du trur! Visste du at det er gjort mange studier over heile verden om kor mange som synes positivt om ein person? 83% av alle menneske ein møter vil tenke positivt om deg. Dette er eit ganske konstant tal i alle forsøka og forskningen som er gjort på dette. 83-85% liker deg. Dei resterande 15-17%? Dei treng vi ikkje bry oss så mykje om... :)

Kanskje du filtrerer litt, altså legger meir merke til når nokon virker negative, har ein dårlig dag eller er litt frekke? Legg meir merke til det enn alle dei som smiler til deg, sier hei, er hyggelige? Av og til har eg følt det på samme måte.. Eg smiler og er hyggelig, men dei er bare sure tilbake.. Då velger eg å tru at dei har ein dårlig dag, og det har ingenting med meg å gjere. Og om dei ikkje liker meg... so what? 83% av dei andre som møter meg - dei liker meg! :)

Klem<3

• Liker 1
Gjest extra
Skrevet

Som oftest pleier ting ikke å bare å skje på grunn av andre, men man har ofte en rolle selv i slike situasjoner. Spørsmålet du må stille deg er hvordan du faktisk er mot andre. Er du kald og likegyldig når noen prøver å snakke med deg? Smiler du til andre? Får du andre til å føle seg små ved å komme med kommentarer som ikke er heldige, selv om du ikke mente det på den måten? Er su skarp i tonen? Er du kontrollert og holder følelsene dine i sjakk slik at du kanskje virker stiv i masken? Aksepterer du at andre mennesker kan ha humor som ikke alltid passer med din (altså; har du tørr humor)?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som oftest pleier ting ikke å bare å skje på grunn av andre, men man har ofte en rolle selv i slike situasjoner. Spørsmålet du må stille deg er hvordan du faktisk er mot andre. Er du kald og likegyldig når noen prøver å snakke med deg? Smiler du til andre? Får du andre til å føle seg små ved å komme med kommentarer som ikke er heldige, selv om du ikke mente det på den måten? Er su skarp i tonen? Er du kontrollert og holder følelsene dine i sjakk slik at du kanskje virker stiv i masken? Aksepterer du at andre mennesker kan ha humor som ikke alltid passer med din (altså; har du tørr humor)?

Man forventer jo ikke å bli elsket, men hvorfor skal vi som er litt sky i enkelte situasjoner måtte tilpasse oss når det er ANDRE som oppfører seg dritt mot en?

Jeg er aldri krass eller spydig mot noen som ikke har vært det mot meg først. Men er du først spydig mot meg fordi du på en eller annen merkelig måte mener du har rett til det fordi jeg virket likegyldig mot deg så er jeg spydig tilbake, og jeg svarer med de samme midlene (eller hardere hvis jeg blir angrepet fysisk). Om du syntes jeg virker likegyldig er helt greit, da er det bare å være det tilbake hvis du blir så himla fornærmet av det.

Gjest Whitestripes
Skrevet

La meg gjette: TS er 32 år, bor fortsatt hjemme hos foreldrene sine, har aldri hatt kjæreste, og alle i hele verden er misunnelige, fæle og stygge mot henne. Høres veldig kjent ut. Jeg, og mange med meg har prøvd å gi konstruktive råd til TS opp til flere ganger, men jammen dukker de samme trådene opp igjen...og opp igjen...og opp igjen...

• Liker 4
Skrevet

Men du vet at det er en fjastråd under snikk snakk, hvor du kan svare så teit du bare vil. Da slipper du til og med å lese igjennom alt som står i disse innleggene som du vil spy av.

• Liker 2
Gjest February
Skrevet

Jeg vet om en ganske søt og pen jente som ikke har venner. Jeg har heller ikke noen venner egentlig, men det er fordi det er lettest å få venner via skole/jobb og det klarte aldri jeg - ettersom det var en veldig tung tid. Jeg er ganske utadvendt og åpen/ærlig, har også hørt det flere ganger og synes det er veldig godt å høre. Alle har ikke lett for å få venner i dag og man trenger ikke Være stygg, bo hos sine foreldre, ha direkte dårlige sosiale skills osv. Jeg har ikke det, men for meg er det at jeg ikke stoler lett på folk og det er forsovet greit, men holder på bryte litt ut av det skallet.

Jeg har ingen tro på at du er stygg, dessuten er skjønnhet subjektivt, så noen ville synes at du er pen, søt, vakker eller at du er stygg og fæl. Det er alltid mennesker der ute som vil synes du er fæl og det betyr ikke at de er sjalu, men jeg synes det er en dårlig holdning å gå rundt med. "Jeg kan jo ikke snakke med h*n da, fordi jeg synes personen er stygg og passer ikke ilag med meg". Skjønner meg veldig godt på at ingen vil henge med folk som har dårlig hygiene, ekstrem overvekt kan jeg også forstå - ettersom det ofte fører med sykdom osv og dermed ikke alltid lett å gjøre diverse ting sammen.

Likevel har jeg ingen problemer med å henge med en person som blir regnet som feit. De har (som regel) valgt å spise slik selv, men det driter jeg egentlig i - kan være en koselig person med folkeskikk likevel. Overvekt saken er jo noe helt annet, når det blir så mange som er det i dag, men samme gjelder jo slanke presset som kan være med på å gi sykdom det også.

Familien min var sånn. Sur og ekle med meg og tålte meg ikke, men de fleste der er noen fæle mennesker og de mangler endel empati. Andre i familien liker meg godt og dem er jeg veldig gode med.

Du kan faktisk være sensitiv ja og da er det greit å lese blikk/kroppsspråk ilag med andre sammenhenger. Kan være noen er slitne etter jobb, skole osv og det gir ikke egentlig dem noen grunn til å se sur ut på andre, men sånt kan skje. Om det derimot er fremmede, så er det iallfall ikke noe å bry seg om, for der er det alltid noen som skal gå ilag med venninner/kamerater og bedømme etter sin egen skala. Heldigvis er ikke alle sånn.

Nei da, det er ikke annet du kan gjøre, enn å jobbe med å snakke med mennesker. Det hjelper å være i grupper, for da må man forholde seg til så mange forskjellige personligheter og da lærer man seg at ikke alle er like optimistisk/pessimistisk, intro/extro osv. Det er alltid nyanser mellom også, ting er ikke svart/hvitt.

Jeg håper du finner ut av det jeg. Sliter selv med å forstå meg på mennesker, men så kan jo de slite med å forstå seg på meg igjen.

• Liker 1
Gjest extra
Skrevet

Man forventer jo ikke å bli elsket, men hvorfor skal vi som er litt sky i enkelte situasjoner måtte tilpasse oss når det er ANDRE som oppfører seg dritt mot en?

Jeg er aldri krass eller spydig mot noen som ikke har vært det mot meg først. Men er du først spydig mot meg fordi du på en eller annen merkelig måte mener du har rett til det fordi jeg virket likegyldig mot deg så er jeg spydig tilbake, og jeg svarer med de samme midlene (eller hardere hvis jeg blir angrepet fysisk). Om du syntes jeg virker likegyldig er helt greit, da er det bare å være det tilbake hvis du blir så himla fornærmet av det.

Så du innser ikke det at folk kan tolke deg like forskjellig som du kan tolke andre?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...