Gå til innhold

Kaloriunderskudd - bygge muskler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bygge muskler selv om man går i kaloriunderskudd? Spiser 1000-1300 kcal daglig, og trener både styrke og kondisjon.

Anonymous poster hash: a8722...30e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet ikke. Dersom inntaket er under det reelle forbruket så vil du ikke akkumulere mer masse totalt.

Men det er mulig å redusere mengden fett en har på kroppen samtidig som man bygger muskelmasse. I realiteten vil du ikke da være i energiunderskudd, men det spiller vel ingen rolle? Poenget er jo ikke å være i underskudd?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spiser så lite som 1000 kcal og trener hardt er det trolig bare spørsmål om tid før du går på en smell. Blir vanskelig for kroppen å restituere når underskuddet er så stort.

Anonymous poster hash: b1961...404
Skrevet

I utgangspunktet ikke. Dersom inntaket er under det reelle forbruket så vil du ikke akkumulere mer masse totalt.

Men det er mulig å redusere mengden fett en har på kroppen samtidig som man bygger muskelmasse. I realiteten vil du ikke da være i energiunderskudd, men det spiller vel ingen rolle? Poenget er jo ikke å være i underskudd?

Kan man ikke oppnå dette ved et lite underskudd, men samtidig nok protein i kosten så man har positiv nitrogenbalanse?

AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke oppnå dette ved et lite underskudd, men samtidig nok protein i kosten så man har positiv nitrogenbalanse?

Ved et lite underskudd ja. Men man få i seg riktig mengde protein og karbohydrater, for å klare dette. Og underskuddet må ikke være så lavt som hos TS.

TS - husk å spise alle de kaloriene du trener bort. Kommer litt an på hvor stor du er, men minimumsinntaket bør ligge på ca 1300 og så legger du på de kaloriene du trener. Så på en treningsdag så bør du spise ca 1500-2000.

Prøv deg på en kaloritellerapp. Shapelink eller Lifesum eller lignende.

Anonymous poster hash: 8499d...127

Skrevet

Jeg har lest flere diskusjoner om dette i andre forum. De lærde strides om hvorvidt det er mulig eller ikke. For å kunne klare det, må du være nøye med proteininntaket. Dessuten kreves det hard trening. Jeg har selv klart det mens jeg var i en sultindusert ketose. Jeg brukte da proteinpulver.

Skrevet

Det rapporteres ofte om økt muskelmasse med folk som slanker seg med en lavkarbodiett samtidig som de driver med motstandstrening (styrke) samtidig som de går ned i vekt. I utgangspunktet er det ikke noe vits å satse på å øke noe voldsomt i styrken samtidig som man går ned i vekt. Da er det fort å ende med å ikke klare treningsmålene og ikke å klare vektmålene.

Prioriter det du ønsker mest først.

Skrevet

Det går an ja. Men ikke på det underskuddet du har der, det der er jo mat for en spurv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...