Gå til innhold

Døren til naboen har stått oppe hele kvelden - gå inn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en bygning med mange etasjer. I min gang har en av naboene sin dør stått oppe helt siden jeg kom hjem fra jobb i kveld. Det er en dame som bor der alene. Jeg har ringt på og banket på men ingen svarer. Det er veldig merkelig å la døren stå oppe sånn. Hva skal jeg gjøre? Jeg kan jo ikke gå inn? Er det frekt? Hva om hun ligger der inne død. Får en dårligere og dårligere følelse...

Anonymous poster hash: 5db82...913
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt vaktmesteren.

Han er ikke på jobb nå.

Skrevet

Da hadde jeg gått inn. Bedre å bry seg en gang for mye, enn en for lite.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn. Tenk om hun ligger der og har problemer.

Anonymous poster hash: 21d2f...2a0
  • Liker 3
Skrevet

Det skal uansett være noen du kan kontakte i slike tilfeller. Hvis ikke ville jeg ringt politiet og forklart min bekymring og hørt hva de sier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gått inn.

Bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite....

• Liker 2
Skrevet

Tenk om hun ligger og er skadet eller syk. Gå inn og rop hallo, slik at du varsler at du kommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke å gå inn.

Skrevet (endret)

Hvis døren står åpen, så ville jeg ringt på og banket på og ropt ut "hallo?" mens jeg gikk inn for å sjekke. Det er ikke frekt å være bekymret for naboen sin, og hvis naboen sitter i stua og ikke har hørt deg, så beklager du bare og sier at du prøvde å ringe på, men når du ikke fikk svar så ble du bekymret.

Edit: Hvis du ikke tør å gå inn, ring på hos en annen nabo så dere kan gå inn sammen.

Endret av Wildberry
  • Liker 8
Skrevet

Det skal uansett være noen du kan kontakte i slike tilfeller. Hvis ikke ville jeg ringt politiet og forklart min bekymring og hørt hva de sier.

Litt sprøtt at verden har blitt sånn at man heller ringer politiet for å høre hva de sier om man bør gå inn til en nabo som man bekymrer seg for....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Evt. ring politiet på 02800, og forklare..

Anonymous poster hash: 792b6...4eb

Skrevet

Ring på hos en annen nabo slik at dere er to som går inn sammen.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Litt sprøtt at verden har blitt sånn at man heller ringer politiet for å høre hva de sier om man bør gå inn til en nabo som man bekymrer seg for....

Ja, helt enig. Men slik blir det i byer og spesielt i større blokker. De fleste setter pris på privatlivet og anonymiteten. Men å ringe til politiet er faktisk det eneste en kan gjøre uten å tråkke noen på tærne. Jeg bodde i en stor blokk engang, og der var det en leilighet hvor alarmen gikk hele tiden. Ingen visste om noen var hjemme, så vaktmesteren ble tilkalt.

Endret av Tris
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn eller få en annen nabo til å gjøre dette.

Har selv gjort dette hos en nabo her. Han var heldigvis i beste velgående. Hadde bare glemt å lukke døra før han dro...sosehue. Men han satte pris på at jeg brydde meg. Ene naboen her kolapsa forran sin egen dør, så da fikk vi naboene rekvirert en ambulanse til han. Som nabo bør man bry seg heller en gang for mye.

Anonymous poster hash: c306e...f7d
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ringt politiet og hørt med dem. Eller så hadde jeg kontaktet en annen nabo (eller borettslaglederen) slik at vi kan gå inn sammen (også greit om man kommer opp i en situasjon man ikke klarer å håndtere alene, og om man kommer over noe man gjerne skulle ha usett så kan det være greit å ha noen å snakke med som har opplevd det samme).

• Liker 1
Gjest Pheel
Skrevet

Når man er bekymret, så gjør man noe med det. Og her er det grunn til bekymring.

AnonymBruker
Skrevet

Gå inn!

Ring på til en annen nabo, så går dere inn sammen.

Anonymous poster hash: d8a8a...543
AnonymBruker
Skrevet

Gikk inn med en annen nabo. Det var ingen der. Har også ringt og sendt melding til henne uten å ha fått svar.

• Liker 4
Skrevet

Da må dere få låst døra hennes hvertfall.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...