Gjest Carmelita Skrevet 5. juni 2004 #21 Del Skrevet 5. juni 2004 Jammen Stine...jeg skjønner hva du mener. Jeg skulle også ønske at de andre var som deg som heller ville holde seg til saken enn å fantasere løs om hva som er interessant og ikke interessant. Men jeg har verken sagt noe om intelligens eller lattergjøring, så det hadde vært fint om disse fantasifulle småjentene kan henvise til hvor det står at jeg mener det er negativt å diskutere nick?? Jeg skrev at det var interessant, men jeg må også ha friheten til å diskutere det jeg synes er viktig uten forakt og negativitet fra kvinner som kjenner sine egne mangler hos seg selv. Det er ikke Waco sin skyld at jenter misforstår innlegg og hensikter og klarer å vri tekst slik at den passer kvinnehjernen best. Men jeg skriver ikke for kvinner, jeg skriver for mennesker, og hvis kvinnehuet er så tafatt at den må omgjøre virkelig tekst... Ja da skjønner jeg nesten hvorfor dere trenger deres egen kvinneguide... Waco Dette sier mer om deg enn om meg... Jeg gidder ikke la meg provosere av deg, Waco, synes det er tåplig at du ikke kan se at navnet på denne tråden latteliggjør min tråd. Hvis du er så interessert i å diskutere Telenor, og ikke mener at det er lattelig å diskutere nick og andre uviktige emner hadde du funnet på et annet tema. Dine påstander om kvinner og kvinnehjerner og hvordan kvinner misforstår er helt idiotiske. Ville du ikke få frem at min tråd er latterlig hadde du funnet på et annet tema enn "mens dere diskuterer nickene dere har" og innledet med noe annet enn " og andre dødsinteressante ting..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 5. juni 2004 #22 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg mener at telenor kunne gitt kundene en mulighet til å betale det samme som Lindorfs har tilbudt. For jeg kan aldri i livet tenke meg at Lindorfs har betalt full pris for de oppfordringene. Men når det er sagt, så er det vel bare til å sende over anmeldelsen til de spyr av å få den. Hadde peppret de med fakser, brev ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mackenzie* Skrevet 5. juni 2004 #23 Del Skrevet 5. juni 2004 Ta nå ikke alt waco skriver helt seriøst da jenter,dere som har vært her en stund burde vite det. Ikke alt han skriver er slemt ment vet dere. (ikke alltid like lett å skjønne humoren din da wac,det skal du ha ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #24 Del Skrevet 5. juni 2004 Carmelita....søte lille vesle.... Jeg skrev jo at tråden din var interessant, og da skjønner jeg ikke hva som er feil med det? Men det er kanskje sånn når man diskuterer på en kvinneside, man må gjette seg frem til hva andre synes og tenker.. Synes du det er latterlig å diskutere nick? - Jeg synes ikke det. For å være ærlig forstår jeg ikke helt hvor du har fått det fra...? Synes du selv å diskutere nick er latterlig sett fra et virkelighetssperspektiv siden du blir så frustrert over dine egne tolkninger som ikke stemmer med virkeligheten...? Hva er egentlig galt med å diskutere nick, - ingenting. - Og hva er galt med å si at andre diskuterer nick, - ingenting. Waco Man ser ihvertfall av denne tråden hvem som liker å finne på argumenter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmelita Skrevet 5. juni 2004 #25 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg synes ikke det er latterlig å diskutere nick, det var jo jeg som startet tråden! Jeg synes fortsatt du latterliggjorde min tråd, men det er umulig å få deg til å forstå. Synes ikke jeg har funnet på argumenter heller. Gidder ikke diskutere dette mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 5. juni 2004 #26 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg har en fölelse at lindorff er nådelöse.. Sorry, men de er ikke villig til å ta noe til etteretning, eller endre på sin instilling uansett. De er knallharde og hensynslöse... ..men de er jo ett inkassobyrå tross alt.. Driter egentlig i de, men bryr meg utrolig om disse forp.... telefonselskapene som er like nådelöse, og falske, og grusomme, og lurer ungdommene i ett betalings hel.... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #27 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg har en fölelse at lindorff er nådelöse.. Sorry, men de er ikke villig til å ta noe til etteretning, eller endre på sin instilling uansett. De er knallharde og hensynslöse... ..men de er jo ett inkassobyrå tross alt.. Driter egentlig i de, men bryr meg utrolig om disse forp.... telefonselskapene som er like nådelöse, og falske, og grusomme, og lurer ungdommene i ett betalings hel.... :evil: Det aller værste stine er nok at tidligere hadde ikke inkassoselskaper lov til å holde på slik. Man kunne ikke kjøpe gjeld og fordringer av andre og sette egne rentesatser. For tidligere mente man at slik er nærmest ran og bedrag. Som nevnt innledningvis før disse "forstyrrende elementene" ødela tråden skrev jeg om at dette trolig er et nytt fenomen, satt igang av den borgelige regjeringen. Men egentlig tror jeg ikke politikk og fordringer, gjeld og rettigheter er noe som overhodet virker interessant for det kvinnelige flertall her.... det virker ihvertfall sånn at tamponger og nick er viktigere... Waco Men da er det kanskje ikke rart at menn ordner opp til slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 5. juni 2004 #28 Del Skrevet 5. juni 2004 Ok! Du er her for å provosere, og det har vi forstått Men nå tror jeg vi avslutter denne tråden, for du er jo gal mann! takk for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #29 Del Skrevet 5. juni 2004 Stine, jeg tror aggressive markedsstilbydere iblandet ulike telefonselskaper og uvettig markedsføring gjør hver 7 gutt og hver 9 jente til inkassogjeldsoffer. Stine, i stedet for å avfeie meg som provoserende, kan du ikke heller komme med synspunkter for å hindre telenor, netcom, tele-2 og de andre selskapene til å holde på slik de gjør...? Jeg er jo bare her for å diskutere, og da blir jeg beskyldt for å provosere når jeg bare vil snakke om de store forpulte drittselskaper som tjener fett på andres ulykke? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltoppen Skrevet 5. juni 2004 #30 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg er jo bare her for å diskutere, og da blir jeg beskyldt for å provosere når jeg bare vil snakke om de store forpulte drittselskaper som tjener fett på andres ulykke? W He-he! Hvorfor fortsetter du da på diskusjonen om andres tråder da? Og hvorfor endrer du ikke navnet på tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #31 Del Skrevet 5. juni 2004 He-he! Hvorfor fortsetter du da på diskusjonen om andres tråder da? Og hvorfor endrer du ikke navnet på tråden? Jeg har da ikke skrevet noe negativt i navnet på tråden, jeg bare henviste til at mens dere snakker om noe kan jeg snakke om noe annet, - hvis dere er interesserte i å diskutere telenor og lindorff så er vel det viktigere enn temanavn, eller hva krølltopp? Dere ser jo selv at jeg ikke trenger dokumentere at dere heller vil diskutere en tittel(?) framfor min tekst som handler om trakassering av vanlige folk..... Men man interesserer seg for forskjellige ting tror jeg, og det blir feil av meg å spørre dere hvorfor dere diskuterer shampo når dere bare blir irritererte i stedet for å lese synspunkter som kanskje kan virke litt uvanlig for enkle sinn med enkle sjelsevner.... Kanskje det var jeg som feilvalgte mitt publikum? Men jeg har jo tro på at kvinner er like verdifulle som mennesker, men jeg kan ikke akkurat si at jeg ble positivt overrasket når jeg merker merkbart hvor ivrige dere er til å diskutere sakens agenda... Forresten tar jeg ikke feil, dere er mer opptatt av å skrive hva dere mener med nicket enn virkelighetens realiteter, - og det er ikke deres skyld....men det er nok mer min feil at jeg tja hjva skal vi si.... trodde klientellet var ....eeh...oppdaterte... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 5. juni 2004 #32 Del Skrevet 5. juni 2004 Dette blir jo bare mer og mer festlig , eller er det bare jeg som har spesiell humor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 6. juni 2004 #33 Del Skrevet 6. juni 2004 Så hva kan man gjøre for å forhindre at selskaper som Telenor, Netcom osv får herje som de gjør? Mange sier at løsningen er å gå over til mindre selskaper, men personlig har jeg erfart at det ikke er så lett som det. Jeg flyttet i fjor høst, og selv etter fire flyttemeldinger til Chess, klarte de ikke å få sendt regningen til riktig adresse. Jeg var også i kontakt med dem to ganger pr. telefon i samme ærend. Enden på visa? Jeg måtte betale purregebyrer, enda jeg helt klart hadde oppfylt mine plikter. Det samme skjedde samboeren min, men han tok direkte affære og skjelte dem ut pr. telefon. Han slapp unna... Som forbrukere er vi ganske redde, og det gjelder nok spesielt jenter, dessverre. Og dét er i mine øyne en av årsakene til at de turer fram som de gjør. Fordi vi tillater det. Flere burde bli flinke og ta kontakt med Forbrukerombudet i saker som dette, slik at selskapene får vite at de ikke kan behandle kundene sine på den måten. Når det gjelder inkassobedriftene, tror jeg de i mange tilfeller bryter loven, og fordi folk er redde, lar de seg herse med. Men her har jeg ingen fakta, dette er kun basert på antagelser og gjetninger fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #34 Del Skrevet 6. juni 2004 Har aldri hatt noe problem med Linddorf..har et etableringslån fra boligkontoret der. Men nå har jeg alltid betalt mine regninger ..og i tide. Har egentlig ikke noe behov for å teste ut hva som ville skjedd dersom jeg ikke betalte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2004 #35 Del Skrevet 6. juni 2004 Rettelse, du vil diskutere DIN sak med Telenor og Lindorff. Ikke så veldig interessant for resten av oss kanskje. (Du kritiserer andres tråder, din egen tråd blir kritisert...tit for tat vet du) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justice Skrevet 6. juni 2004 #36 Del Skrevet 6. juni 2004 En fordring som er omtvistet skal stilles i bero slik at det ikke påløper flere kostnader, slik at inkassobyrået og klienten (her telenor) kan finne ut om innsigelsen fra skyldner er berettiget. Dette er god inkassoskikk, inkassol. § 8. Dersom skyldners innsigelse kan tilbakevises, kan inkassobyrået fortsette å drive inn gjelden. Inkassobyråer flest har ansatt jurister som vet hvilke innsigelser som er holdbare og hvilke som ikke er det. Skyldner har likevel ikke mistet enhver mulighet til å bli fri fra kravet, han har anledning til å legge frem sitt synspunkt dersom saken skulle komme for retten (noe som ofte skjer dersom gjelden er noen år gammel og nærmer seg foreldelse). Dersom saken har vært oppe for retten uten at skyldner har møtt opp (eller ikke har klart å godtgjøre en holdbar innsigelse), har han mistet muligheten til å bli fri. Med dom for kravet kan inkassobyrået få utlegg i skyldners eiendom for å få dekning for kravet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2004 #37 Del Skrevet 6. juni 2004 Å diskutere på en diskusjonsside uten å måtte diskutere er nok forunt de få ja.... Waco Jeg har da aldri sagt at jeg aldri diskuterer her inne...... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker Skrevet 7. juni 2004 #38 Del Skrevet 7. juni 2004 Synes denne tråden var litt morsom... Ser dere ikke at dere bare gir Waco rett i at dere ikke kan diskutere ting i den virkelige verden når dere aldri blir ferdig med hans sleivete kommentar om å diskutere nick? Waco: i denne saken er det nok Telenor du må snakke med, har vært borti noe liknende selv, og å klage til Lindorff er bare "to kill the messenger". Hvis Telenor sier at de ikke har fått noen faks, er det vel bare å sende den igjen? Tropp opp på døra, om så nødvendig. Jeg kan ikke klage til Lindorff fordi de mener at Telenor må si opp kravet' date=' jeg kan ikke klage til Telehor fordi at de mener at kravet er berittighet! [/quote'] Var den bevisst, eller var det en liten freudiansk slip of the tongue? Ellers er det dyrt å være fattig, i Norge som i andre vestlige land... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 7. juni 2004 #39 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg kan ikke klage til Lindorff fordi de mener at Telenor må si opp kravet, jeg kan ikke klage til Telehor fordi at de mener at kravet er berittighet! Oki, begge lyver her, fordi begge parter her kan være behjelpelig hvis de bare orker! Hvis et krav er omtvistet, dvs debitor sier seg uenig i kravet skal ikke et inkassoselskap under noen omstendigheter gå videre med et saken uten at denne er blitt etterforsket! Hvis noen sier noe annet, så lyver de. Og Justice sitt innlegg litt ovenfor her forklarer litt nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. juni 2004 Forfatter #40 Del Skrevet 7. juni 2004 Har klaget det inn for inkassoklagenemda. Men disse forbryterne fortsetter uhindret å sende meg inkassobrev. Selv om jeg ringer og forteller Lindorff at saken er under behandling hos inklassklagenemde begynner faktisk de sadistene å påstå at de ikke visste om det. Når det er så mye lureri ute og går, og så mange arbeidsplasser som er avhengige av denne makabere svindelen er det jo soleklart at den enslige fattige mann i gata skal være offer og betaler for grådighetens mektige spill. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå