Alja Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Etter mye dramatikk, intriger og baksnakking har jeg sett meg lei av å være en del av jentejengen. Alle baksnakker hverandre, og oppfører seg som fjortisser. Facebookveggen til disse jentene er stort sett preget av kliss fra hverandre som "du er den beste jenta i hele verden, takk for at du alltid er der for meg uansett hva" etter at den ene av besteveninnen ikke kunne stille opp. Slik byttes det på bestevennene i gjengen hele tiden. Vi er fire jenter, men henger sammen to og to, og det byttes på hele fuckings tiden. Jeg holder på å bli sprø. Den ene verre en den andre. Jeg har meldt meg ganske mye ut, og har ikke sett noen av dem på en mnd fordi jeg sier jeg har vært så opptatt med skole osv. Sannheten er at jeg blir sugd for livskraft av å være en del av det sirkuset der. Har man ikke snakket på tlf på noen dager, så er man uvenner. Kan man ikke stille opp, er de andre verdens beste venner, kan man ikke være med ut postes det tusen bilder på facebook om hvor gøy de har hatt det med verdens beste jenter ever. BLÆÆÆ.... I julen hadde vi jentejuleebord. Vi var 5 jenter. Koste oss masse. Nå nylg postet hun ene i denne gjengen bilde av alle sammen fra den festen utenom meg på facebookveggen til ei an ei og skreiv " verdens beste jenter!". Hun hadde klippet meg bort fra bildene... Dette fordi jeg ikke har hatt tid eller ork den sste måneden. Det suger litt. For to av disse er barndomsveninner jeg har hatt i 15 år. Jeg er møkklei begge to å har komt frem til at man ikke alltid MÅ holde sammen selv om man er veninner fra barndommen. Jeg håper jeg får meg nye venner. Men akkurat nå er hverdagen preget av mye alenetid. De eskluderer meg fullstendig, og snakker drit om meg. De er frekke, og de disser meg åpenbart på facebook.. Det er sånn indirekte skriving om meg om dere skjønner.... Hvordan skal jeg håndtere dette da? Har mest lyst å blokkere dem å viske dem fullstendig ut, men har snakket med ei an veninne av meg og hun mener jeg bare burde overse det. Men sannheten er den at jeg blr utrolig såret av alt de skriver. Det går inn på meg. Det er kjipt å få drøssevis av snaps om hvor gøy de har det, og se alt klisset på facebook der jeg ikke er inkludert. Alt dette fordi jeg har trukket meg LITT unna den siste måneden. Jeg har ikke vært spydig, ikke vært frekk, ikke kommentert oppførselen deres. Kun sagt jeg har mye å gjøre, så derfor har jeg vært litt for meg selv og fokusert på skolen.....
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 Først av alt så får du denne Jeg vet hvordan du har det. Jeg er selv der. Det ble så mye baksnakking og skit at jeg trakk meg ut av hele miljøet. Miljøet var en veldig stor del av mitt liv, men jeg fant ut at jeg rett og slett måtte ofre noe for min egen del. Jeg ble jo selv dratt inn i dette med baksnakking, selv om jeg prøvde å snu om alle samtaler som endte opp med skitprat om andre. Det er ikke slik jeg vil være. Jeg vil ikke høre skit om folk og ikke vil jeg at skit skal sies om meg heller. Det var så mye løgner. Spesielt en person har vært ille og er også drivkraften for den dårlige trenden. Til meg var det "ååå det er så koselig med deg" for i neste øyeblikk å si til andre folk at de ikke måtte snakke med meg, for jeg var ditt og datt. Henger jo ikke på greip. Jeg følte meg så ensom en stund. Og så utrolig svikta. Føler fortsatt noe på dette. Men jeg står for mitt valg. Istedet har jeg heller konsetrert meg om de folkene rundt meg, som er ærlige og som har styrke nok til å stå imot alt av sladder. De som virkelig betyr noe. Selv om jeg treffer disse sjeldnere. Heller ekte kvalitetstid med gode folk og litt sjeldnere, enn daglig kontakt med dårlige mennesker. Merker nå at ting faller mer på plass og jeg har ekte venner rundt meg, som heller fortjener min oppmerksomhet. Selv om jeg har flere alenekvelder nå enn før. Men det er verdt det. Det tar tid å omstille seg og det vil være sårt en god stund. Men til syvende og sist, så er det helt klart den rette tingen å gjøre. Håper det blir lettere for din del også. Og husk å være stolt av deg selv for ikke å synke ned på deres nivå. Anonymous poster hash: 87d7a...791
Gjest TheRighteous Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 Så utrolig dårlig gjort å prøve å gni det inn hvor gøy de har det uten deg osv. Ble helt dårlig av å lese om de "venninnene" dine! Slett de fra snapchat, facebook og alt mulig! Virker som noen slemme, barnslige jenter. Uff. Håper du får noen nye venner som behandler deg bedre!
OppNedPåAlt Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Jeg hadde det ganske likt en periode på VGS. Jeg fikk meg kjæreste og de takla ikke det, frøs meg ut. Uansett hvor hardt jeg prøvde å være en del av gjengen kom jeg ikke inn igjen.. Jeg inviterte til jentekvelder og turer. Ble aldri invitert på noe. Etter tre år med grining og sorg over å ha mistet mine venninner gjennom lang tid orka jeg ikke mer. Jeg hadde fått vener utenom denne gjengen, og innså hvordan skikkelige venner skulle være. Så dreit jeg i den gamle jentegjengen. Det passa bra meg at jeg flytta og begynte å studere. Jeg sier hei når jeg treffer de, slår av et par ord og sånn. Men er glad jeg klarte å gi slipp på de til slutt.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 De høres ikke akkurat ut som noe tap. Enten må du bare trekke deg lenger og lenger unna, og unngå kontakt. Men da begynner de sikkert og lure etterhvert. Egentlig synes jeg det er mest greit å bare si det rett ut. Hvis de blir sure på deg, så trenger du jo i hvert fall ikke henge med de mer. Anonymous poster hash: ec30e...f39
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 Og du omgås disse jentene fordi?Anonymous poster hash: 8ad54...9f8 4
Alja Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2014 Og du omgås disse jentene fordi?Anonymous poster hash: 8ad54...9f8 Jeg omgåes ikke jentene lengre. 1
Alja Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2014 Takk for gode svar folkens. Det er jo helt utrolig at man som 22 åring skal ha det sånn der. Tror det henger igjen fra tiende klasse. Det er jo ikke slik man skal oppføre seg. Jeg har alltid gledet meg til å bli eldre og slippe unna alt intrigermakeriet, men der tok jeg feil gitt. Jeg tror nok bare jeg trekker meg sagte men sikkert ut. Så får de bare lure....
Gjest TheRighteous Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Takk for gode svar folkens. Det er jo helt utrolig at man som 22 åring skal ha det sånn der. Tror det henger igjen fra tiende klasse. Det er jo ikke slik man skal oppføre seg. Jeg har alltid gledet meg til å bli eldre og slippe unna alt intrigermakeriet, men der tok jeg feil gitt. Jeg tror nok bare jeg trekker meg sagte men sikkert ut. Så får de bare lure.... Gjør det 1
Gjest elle82 Skrevet 28. mars 2014 #10 Skrevet 28. mars 2014 Takk for gode svar folkens. Det er jo helt utrolig at man som 22 åring skal ha det sånn der. Tror det henger igjen fra tiende klasse. Det er jo ikke slik man skal oppføre seg. Jeg har alltid gledet meg til å bli eldre og slippe unna alt intrigermakeriet, men der tok jeg feil gitt. Jeg tror nok bare jeg trekker meg sagte men sikkert ut. Så får de bare lure.... Det ville jeg også gjort:) Til å begynne med blir det nok litt kjedelig, men på sikt blir det mye bedre. Jeg har selv kuttet ut slike venninner, og jeg angrer ikke. Det gir rom og tid til nye og bedre venner:)
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #11 Skrevet 28. mars 2014 Du trenger jo ikke å aktivt kutte båndene(slå opp, det er jo bare å fase de ut slik som du gjør nå. Anonymous poster hash: c55c1...b0c 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #12 Skrevet 29. mars 2014 Takk for gode svar folkens. Det er jo helt utrolig at man som 22 åring skal ha det sånn der. Tror det henger igjen fra tiende klasse. Det er jo ikke slik man skal oppføre seg. Jeg har alltid gledet meg til å bli eldre og slippe unna alt intrigermakeriet, men der tok jeg feil gitt. Jeg tror nok bare jeg trekker meg sagte men sikkert ut. Så får de bare lure.... Jeg er 45 år (AB #2) og jeg har jo nylig opplevd dette selv. For første gang i mitt liv De værste damene i mitt tilfelle er faktisk i samme aldersgruppe. Det er ganske skremmende. Dette er da et stallmiljø, og ergo ganske lukket. Disse damene som er værst, har rett og slett kun dette miljøet som opptar hele sitt liv. De får ingen impulser utenfra og dette insnevrede livet blir rett og slett veldig altoppslukende for de. Og så jazzer de hverandre opp så alt blir bare værre og værre. De er arbeidsuføre, men allikevel har de for mye energi til å klare å holde ro og fred. Anonymous poster hash: 87d7a...791
Alja Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 29. mars 2014 Jeg er 45 år (AB #2) og jeg har jo nylig opplevd dette selv. For første gang i mitt liv De værste damene i mitt tilfelle er faktisk i samme aldersgruppe. Det er ganske skremmende. Dette er da et stallmiljø, og ergo ganske lukket. Disse damene som er værst, har rett og slett kun dette miljøet som opptar hele sitt liv. De får ingen impulser utenfra og dette insnevrede livet blir rett og slett veldig altoppslukende for de. Og så jazzer de hverandre opp så alt blir bare værre og værre. De er arbeidsuføre, men allikevel har de for mye energi til å klare å holde ro og fred. Anonymous poster hash: 87d7a...791 Stallmiljø kan være skkkelig grimme! Har selv hatt hest i mange år og vært i et par staller. Fytti grisen, det kan jo gå på helsa løs med de stalljentene. Føler med deg!
plix Skrevet 29. mars 2014 #14 Skrevet 29. mars 2014 Jeg ønsker deg lykke til, og du er nå på vei mot et bedre liv Er i en lik vurdering for tiden, om ei og ikke flere. Lett var det ikke!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #15 Skrevet 29. mars 2014 Det er ikke venner ts. Ekte venner gjør ikke slike ting som å klippe deg bort fra bildene og legge ut på facebook, ekte venner anerkjenner at man også har sine egne travle perioder. Anonymous poster hash: 42902...2b0 1
akkuratnå Skrevet 29. mars 2014 #16 Skrevet 29. mars 2014 Gikk gjennom det samme for et par år siden. Alle i gjengen måtte alltid være sure på en i gruppa... Og hvem det var forandret seg hele tiden. Den alle var sure på ble ekskuldert fra alt vi andre gjorde, også postet alle bilder på facebook av hvor morsom kvelden hadde vært... Mens en satt hjemme alene og i utgangspunktet var trist over å ikke bli innvitert. Jeg syntes det hele var rett og slett latterlig, så jeg trakk meg bare ut. Det likte de jo dårlig. Alle baksnakket meg, de sluttet å innvitere meg med på ting.. (som om det var noen straff når jeg selv unngikk de) Det ble altså min tur å være den alle var uvenner med. Det gikk til og med så langt at nå, to år senere er enkelte fortsatt så sure på meg at de ikke hilser om vi møtes på butikken. Men sannheten er at jeg ikke angrer på at jeg trakk meg ut. Det er rart med det, men jeg er en helt annen person nå. Jeg har det mye bedre uten så mye negativitet i livet mitt. De vennene jeg har nå er aldri falske, og det er helt fantastisk! Tro meg, om du kutter de vennene som har negativ virkning på deg vil livet ditt bli mye lettere. Og det er faktisk bedre å gå en periode uten venner, enn å fortsette i samme spor som du er i nå.
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 29. mars 2014 #17 Skrevet 29. mars 2014 Det der høres ut som klassiske fjortisvenninner. Jeg kjenner også til ett par av dem. En dag er du ¨i gjengen¨ en annen dag er du utenfor. Nei, prøv å finn noen andre venninner Ellers kan du jo også ta en prat med dem. Si at det er dårlig gjort å klippe deg bort fra bilder osv.
Alja Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #18 Skrevet 29. mars 2014 Jeg tror det beste bare er å melde seg ut. Jeg orker ikke lengre. Jeg får skaffe meg nye venner, holde hodet hevet og gå videre. Til nå har jeg ikke akkurat følt det som noe tap, og føler ikke jeg mangler noe. Tvert i mot føler jeg meg friere. Jeg har ikke en frist på meg der jeg må ringe, eller ditt og datt. Før var det jo slik at om man ikke ringte på 2-5 dager var man jo uvenner og sure på hverandre. 1
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2014 #19 Skrevet 29. mars 2014 Slett dem fra Facebook og kutt dem ut i RL også. Mye bedre å ikke ha venner, enn å ha slike venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå