AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Barnet mitt skal ta kromosom og DNA-analyse snart og jeg kjenner jeg har litt blanda følelser. Vet godt at det ikke forrandrer noe som helst. Barnet er det samme uansett hva prøvene viser, men samtidig syns jeg det er litt skummelt. Om det skulle vise at det er noe galt, kanskje noe de ikke klarer å finne ut av, om det er noe som fører med seg alvorlige sykdommer osv. Barnet har autismediagnose og epilepsi fra før, dette får vi hjelp for og det har vært en ganske stor fremgang siden vi begynte med treningsopplegg. Men vi vet jo ikke hva fremtiden bringer og de testene vi skal ta kan evt gi noe svar på det. En annen ting er at hvis testene viser noe så kan det ha en del å si om mannen min og jeg skulle bestemme oss for å prøve å få et barn til. Egentlig lurer jeg på om barnet stort sett bærer preg av det utseendemessig om det er et syndrom eller et kromosomavvik? Jeg syns barnet ser helt normalt ut, men legen skriver om muligens dyptsittende øyne i rekvisisjonen (noe som kom som en overraskelse for meg). Anonymous poster hash: ff7cb...3db
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Barnet mitt skal ta kromosom og DNA-analyse snart og jeg kjenner jeg har litt blanda følelser. Vet godt at det ikke forrandrer noe som helst. Barnet er det samme uansett hva prøvene viser, men samtidig syns jeg det er litt skummelt. Om det skulle vise at det er noe galt, kanskje noe de ikke klarer å finne ut av, om det er noe som fører med seg alvorlige sykdommer osv. Barnet har autismediagnose og epilepsi fra før, dette får vi hjelp for og det har vært en ganske stor fremgang siden vi begynte med treningsopplegg. Men vi vet jo ikke hva fremtiden bringer og de testene vi skal ta kan evt gi noe svar på det. En annen ting er at hvis testene viser noe så kan det ha en del å si om mannen min og jeg skulle bestemme oss for å prøve å få et barn til. Egentlig lurer jeg på om barnet stort sett bærer preg av det utseendemessig om det er et syndrom eller et kromosomavvik? Jeg syns barnet ser helt normalt ut, men legen skriver om muligens dyptsittende øyne i rekvisisjonen (noe som kom som en overraskelse for meg).Anonymous poster hash: ff7cb...3db Ikke vær redd. Du kan få mange svar som kan hjelpe deg på veien videre. Har et tilfelle der det kom fram i en alder av 17 år at barnet har et syndrom, som kunne ha hjulpet masse hadde man visst om det fra tidlig alder, der også et autismebarn. Jo før man få vite, jo mer kan man gjøre for barnet. Barnet ditt er barnet ditt uansett Anonymous poster hash: 2ea97...012 2
sommermor Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Mange klemmer til deg. Vi skal også snart ta nye kromosomprøver på min datter,og jeg er også ganske spent på hva de vil vise. Det syndromet en skal sjekke her,er det egentlig ingen prøve som kan bekrefte eller avkrefte. Min datter er på den andre siden av autismestigen. Jeg skjønner veldig godt tankene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå