Gå til innhold

Dere med babyer som kun vil sove i vogn på dagtid/kveldstid:

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge varte det?

Her er babyen 11 uker - og sover helt uproblematisk i egen seng på natten uten å våkne - men trenger jo flere timer enn bare de på natten samlet sett.

Jobber endel med å få han til å sove på dagen, og innendørs tidlig å dagen sover han maks 30 minutt - dog lengre i vognen utendørs om vi triller(ikke om den bare står stille litt utendørs - det trilles), så det blir 3 trilleturer hver dag frem til natten inkludert to korte økter.

Da sover han tilsammen minste anbefalte totaltid for babyer på den alderen.

Men dere andre som også har "slike" babyer - som helst bare vil sove i trillende vogn; hvor lenge varte det, og gikk det bare over av seg selv innen en viss alder?

Trener som sagt mye på innesoving, men øktene blir så korte og han så ekstremt overtrøtt at vi bare må foreløpig trille litt ekstra ute.

Er jo dog litt stress å holde på med det i evige tider :)

Anonymous poster hash: 7feb5...dda
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med eldste gikk det ikke over før han var ett år. Det gjaldt dagsoving. Kveld og natt var OK etter noen måneder. Yngste kunne sove i stillestående vogn og i egen seng på kvelden fra ni måneder.

Anonymous poster hash: d50dc...455

AnonymBruker
Skrevet

Med eldste gikk det ikke over før han var ett år. Det gjaldt dagsoving. Kveld og natt var OK etter noen måneder. Yngste kunne sove i stillestående vogn og i egen seng på kvelden fra ni måneder.

Bare trilte dere som vanlig da?

Nå er det mest mannen som triller på kveld - men merker jo han begynner å bli litt smålei og.

Hadde dere noen form for fornuftig fordeling?

Tenker at det jo kan vare en stund dette her(eller ikke) og kanskje det er greit å dele opp?

Merker bare at jeg og blir litt sliten etter de to trilleturene på kveldstid, så tilbyr meg liksom ikke med entusiasme på kvelden ;)

AnonymBruker
Skrevet

Min opplevelse er at dette med søvn forandres hele tiden, og det kan være greit å ha bakhodet.

Tror min var rundt åtte mnd når han kunne sove videre etter en trilletur, men det tok lang tid før han gjorde det hver gang. På rundt samme tid begynte han å sove i bæreselen her hjemme, og etter en stund kunne jeg også legge han fra meg og han kunne sove opp til to timer etter en liten runde i bæreselen. Det var helt nydelig!

Anonymous poster hash: c7804...e64

AnonymBruker
Skrevet

Bare trilte dere som vanlig da?

Nå er det mest mannen som triller på kveld - men merker jo han begynner å bli litt smålei og.

Hadde dere noen form for fornuftig fordeling?

Tenker at det jo kan vare en stund dette her(eller ikke) og kanskje det er greit å dele opp?

Merker bare at jeg og blir litt sliten etter de to trilleturene på kveldstid, så tilbyr meg liksom ikke med entusiasme på kvelden ;)

Når det var tid for soving gikk vi tur eller stod utenfor og byssa. Enten hver for oss eller sammen. Begge barna har kunnet sove oppå en av oss også innimellom så vi har også byttet på det. Men selvfølgelig har hovedtyngden vært på meg siden jeg har vært mest hjemme. Jeg har også gått mange mil på stuegulvet med baby i sjal/Ergo.

AnonymBruker
Skrevet

Når det var tid for soving gikk vi tur eller stod utenfor og byssa. Enten hver for oss eller sammen. Begge barna har kunnet sove oppå en av oss også innimellom så vi har også byttet på det. Men selvfølgelig har hovedtyngden vært på meg siden jeg har vært mest hjemme. Jeg har også gått mange mil på stuegulvet med baby i sjal/Ergo.

TS her.

Det merkelige er at han merker forskjell på "vugging" eller trilling på stedet - og det aksepteres ikke :P

Og han sover ikke videre innendørs, våkner nesten alltid straks han kommer inn. Merkelig unge ;)

Sjal vil han heller ikke - tror det er fordi han sliter litt med luft i magen. Det virker bra på raping, men han liker det ikke lengre. Kun vogna - i trillende tilstand ;)

Men.......litt av grunnen til at han våkner er også at vi må kle av ham lue/kneppe opp dress for å unngå overoppheting.

Hvor lenge kan man i dette væren(type fra 0-5 grader om kveld) ha eks et tynt ullteppe rundt og så dunpose før det blir litt for kjølig oppi bagen?

Nå er han kledd i ett lag ull, ullfleecedress(+lue, votter og tøfler) samt dunpose. Det holder lange turer.

Gjest chiki
Skrevet

Vår sov maks 30 min på dagtid når hun var så lita, fra hun var 4-5 mnd sov hun plutselig 2 timer i egen seng eller vogn på dagtid.

Men vi har Aldri drevet å trillet tur flere ganger på dagen kun for at hun skulle sove. Vi har trillet en del, men ikke tvinget oss ut flere ganger om dagen i all slags vær.

Tenker som så at de sover det de trenger uansett, og vår sov godt på natten. Men som ssgt maks 30 min flere gsnger om dagen første månedene

AnonymBruker
Skrevet

Vår sov maks 30 min på dagtid når hun var så lita, fra hun var 4-5 mnd sov hun plutselig 2 timer i egen seng eller vogn på dagtid.

Men vi har Aldri drevet å trillet tur flere ganger på dagen kun for at hun skulle sove. Vi har trillet en del, men ikke tvinget oss ut flere ganger om dagen i all slags vær.

Tenker som så at de sover det de trenger uansett, og vår sov godt på natten. Men som ssgt maks 30 min flere gsnger om dagen første månedene

Ah, da er det jo ganske likt her og.

Men denne babyen har slitt med å "finne søvnen selv" helt fra tiden på barsel, og gråter/sutrer kraftig om vi ikke hjelper ham litt på vei og leser tegn til tretthet.

Han er veldig oppmerksom på ting, tror det er derfor(han sovner bare hvis han blir skjermet fra inntrykk ifht bevegelse/lys/lyd).

AnonymBruker
Skrevet

Ah, da er det jo ganske likt her og.

Men denne babyen har slitt med å "finne søvnen selv" helt fra tiden på barsel, og gråter/sutrer kraftig om vi ikke hjelper ham litt på vei og leser tegn til tretthet.

Han er veldig oppmerksom på ting, tror det er derfor(han sovner bare hvis han blir skjermet fra inntrykk ifht bevegelse/lys/lyd).

Skrevet

Er vel normalt at de ikke klarer å finne søvnen selv når de er så små :)

Mini her sov 30 min økter om dagen til han var ca 6 mnd. Etter det ble han gradvis flinkere til å sove lengre om gangen. Noen ganger i senga si, noen ganger i vogna. Men vi styra unødig mye med dagsovinga frem til han var 10 mnd.

Prøv å slapp av med det. Alt er for en periode. Og søvnmønsteret endrer seg etterhvert :) jeg angrer på at jeg styra så voldsomt med sovinga hans. Mye unødig stress føler jeg :(

Skrevet

Min begynte å kunne sove i stillestående vogn samtidig som pappaen starta permisjonen sin for fullt :-p 8 måneder ca var han vel. Jeg trilla og trilla og trilla og trilla, og fikk grundig gått av meg svangerskapskiloene ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...