Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber omtrent hver dag fra 8 til 23, noen dager 21. Hvor mye husarbeid kan jeg forvente at samboeren min gjør da han jobber 6 timer 5 dager i uka..

Anonymous poster hash: aab2f...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel normalt han gjør alt, inkludert matlaging. Jeg gjør alt, unntatt klesvask, det gjør hun.

AnonymBruker
Skrevet

Så mye som dere blir enig om.

Anonymous poster hash: 8174b...bf8
Skrevet

Hvis min samboer hadde jobbet 08-21(23) HVER DAG så hadde jeg kastet henne ut.

Skrevet

Hvorfor jobber du så mye?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber så mye fordi jeg har tre jobber.. Er bare for noen mnd... Han lager mat ofte, og tar oppvasken. Men jeg føler meg helt død når jeg kommer hjem, og blir enda mer sliten av å brette sammen klær, sette på klær, vaske og rydde... Vi har en liten leilighet, så å shine hele leiligheta tar kanskje en time ,, er jo ikke mye det da? Henger liksom tørre klær over alt og klesvasken er alltid full. De dagene jeg jobber kun en jobb pleier jeg å vaske, rydde skifte på senga, ta oppvask, lage mat, vaske alle klærne og skifte kattesand.. Synes ikke det er så mye forlangt.. Han trenger ikke gjøre alt hver dag, men holde ting ved like synes jeg.. Når jeg tar det opp med han blir det bare krangling og han sier han tar ting når han selv føler for det,, vi har lote tid sammen, og synes det er synd vi må bruke den tida på krangling og husarbeid....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en eksamen som jeg burde lese til, og jeg må minne han på det meste hele tiden.. Bare jeg som planlegger hva vi skal kjøpe inn, og jeg som kjøper det meste (vi har felles matkonto, men når den er tom er det jeg som må sitte å tenke ut hva vi kan kjøpe billigst mulig) ...

Gjest bustyvel
Skrevet (endret)

Hvis min samboer hadde jobbet 08-21(23) HVER DAG så hadde jeg kastet henne ut.

Men nå er du så heldig at samboeren din har sagt opp etpar jobber, så nå jobber hun nesten ikke - sitter bare hjemme og skriver masteroppgave, men likevel gjør du det meste av husarbeidet. Stakkars mann :blomst:

Endret av bustyvel
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg jobber omtrent hver dag fra 8 til 23, noen dager 21. Hvor mye husarbeid kan jeg forvente at samboeren min gjør da han jobber 6 timer 5 dager i uka..

Du kan jo ikke spörre andre hva du skal forvente av din samboer.

Dette er jo noe dere må bli enige om dere mellom.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bidrar med mer penger til fellesutgifter, så er det naturlig at samboeren din gjør tilsvarende mer husarbeid. Betaler dere 50/50 er det ingen grunn til å forvente at samboeren skal ta 100% av husarbeidet.

Anonymous poster hash: 65349...4fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal forvente det du vil, uten at noen andre har noe med det.

For øvrig synes det er rart at du har en samboer når du ikke gidder å være sammen med han. Hadde aldri giddet å være i et forhold der partneren jobbet 15 timer i døgnet.

Anonymous poster hash: 48b44...5e1

Skrevet

Hun sa jo at det var ei midlertidig jobbløsning.

Skrevet

Du kan starte med klesvasken, og la han ta sitt eget selv. Det er ikke mer enn rett og rimelig, og ikke riktig at du skal både vaske og brette hans tøy. Ellers høres det ut som en tørketrommel hadde lettet livet ditt noe hvis du har plass til det. Det er ikke lett å demonstrere når dere har så liten plass. Ellers kunne du ha puttet alt rotet hans inn på et rom, eller på hans side av sengen. Når det gjelder oppvask og mat, så rekker du vel ikke å hverken spise eller rote så mye hjemme siden du er så lenge på jobb, så egentlig er det bare sitt eget han tar når han lager middag og vasker opp.

Skrevet

Det kommer litt an på, mener jeg. Bare for å ta et eksempel, så mener jeg det er stor forskjell på å jobbe så mye for at dere som par skal ha råd til å kjøpe hus, enn at du jobber ekstra for å ha råd til å dra på venninnetur til syden, eller å betale ned et personlig lån.

Hvis du ofrer deg med å jobbe så mye for dere som par, så mener jeg at du kan forvente at han gjør alt husarbeidet. Er dette noe du gjør på egenhånd, så kan du ikke forvente noe mer enn det som har vært vanlig arbeidsfordeling.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...