Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Halloo! Jeg blir 18 år nå kommende uken (:D:D) og skal i den sammenheng selvfølgelig feire bursdaag. Eneste er at jeg ikke er den største festpersonen, og synes egentlig ikke alkohol smaker noe godt. Likevel blir det nok noe drikking, vil bare ikke ha noe fyllefest liksom. Men jeg trenger litt hjelp da, hehe. Tenker vi blir ca 7-8 personer, om det er noe for dere å vite, haha.

Jeg tenkte å servere velkomstdrink, og gjerne la gjestene velge mellom alkoholholdig eller alkoholfri drink! Men da er jo problemet at de fleste drinker trenger noe form for sprit (?), og det kan jo ikke jeg kjøpe. Vet dere om noen drinker som 18-åring kan lage?

Videre skal vi jo spise, og det kan jeg nok diskutere med venner, hva som kan passe godt!

Også kommer det jeg lurer mest på!! Hva skal vi gjøre etterpå?:s Altså, blir jo kaker osv, men skal vi bare sitte i sofaen liksom? Haha, det blir så kjedelig. Har tenkt litt på noen leker, sånn som Alias eller Singstar eller noe, det kan jo bli gøy spesielt om noen har fått i seg noe drikke. Får vel se det an på stemningen, haha. Men har dere noen forslag? Det er her jeg sliter mest, hører liksom om bursdager hvor de bare sitter og prater, noe som er koselig, men som også kan bli kjedelig i lengden.

Og hva skal jeg liksom skrive i invitasjonen? Skal folk ha med egen drikke? Skal jeg skrive det da? Eller?? Whææ gruer meg litt og haha, er så mye å tenke gjennom.

Oida dette ble langt, men tuusentakk om du har lest og TUSEN HJERTELIG om du vil hjelpe en forvirret og litt over gjennomsnittet stressa tenåring! Liker ikke så godt å være vert jeg, egentlig! :o

<3

Anonymous poster hash: c01ad...910

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir 18 år nå kommende uken (:D:D) Grattis :danse:

Jeg tenkte å servere velkomstdrink, og gjerne la gjestene velge mellom alkoholholdig eller alkoholfri drink! Kanskje en lett cava o.l.? Også noe mozell ved siden av som et alkoholfritt alternativ?

Men da er jo problemet at de fleste drinker trenger noe form for sprit (?), og det kan jo ikke jeg kjøpe. Vet dere om noen drinker som 18-åring kan lage?Kan du ikke kjøpe sprit opptil 22%? Jeg drakk mye appelsinjuice og sprit, hahah! Bare google litt så finner du masse drinker :vin:

Også kommer det jeg lurer mest på!! På 18års bursdagen min hadde jeg dekket langbord og "forventet" at folk pyntet seg.. Så ble det litt mer formelt enn en vanlig bursdag, med servering av 1-3 retter feks..

Jeg hadde ihvertfall tatt noe gøy, feks Alias/Singstar, kanskje noen drikkeleker? Det skal selvfølgelig ikke være drikkepress(!!!!), men ofte blir stemingen mye bedre med litt musikk og en morsom lek :laugh:

Jeg hadde bedt folk ta med egen drikke, ellers blir det fort dyrt :P Bare send de en sms/lag facebook event og skriv noe som feks; jeg har bursdag og i den anledning håper jeg at du har lyst å ta turen til meg den XX kl XX! Ta på finkjolen, ta med godt humør og egen drikke (opptil hver enkelt hva de vil ha med)

<3

Koselig med hjerte på slutten, håper du fikk litt svar på det du spør om :-) Det skal være gøy å ha bursdag! Ingen skal føle noe drikkepress av noe slag. Får nevne det som den ansvarlige voksne jeg er :fnise: *ironi*

Anonymous poster hash: 4a76d...47c

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Nei ikke noe drikkepress, er jo ikke sånn selv men tenker jo ikke å ha putekrig og godtepose heller, haha!:) Men ja, tusentakk, har en venninne som har meldt seg frivillig for å være med å ordne også, så det skal nok bli gøy!

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med dagen på forskudd! :danse:

1. Velkomstdrink - Selv om du ikke er 20 år, så kan du forstatt kjøpe sterkvin på vinmonopolet, funker like bra det. Du kan for eksempel lage strawberry daquiri av frosne jordbær, sukker, sprite og enten Vikingfjord Rasberry eller Korskenkova Strawberry. Ellers kan du lage en enkel drink av Passoa og sprite, samt pynte med en halv appelsinskive på glasset. Du kan også bare kjøpe blå BOLS og blande den med sprite, da får du jo en kul blå drink :biggrin: Mulighetene er mange! Spør om du lurer på noe.

2. Hva dere skal gjøre etterpå - Dette kommer jo litt an på hvordan denne gruppen av mennesker er og hva dere liker å gjøre. Er dette en venninnegjeng du ville hatt en jentekveld med f.eks? Hva pleier dere å gjøre da? Du bør absolutt vurdere singstar og alias, utrolig morsomt. Du bør ha noe klart som dere kan gjøre, bare pass på at klokka ikke blir altfor mye og promillen litt for høy til at alle følger med. Jeg kan beskrive to leker vi ofte pleier å ha, både på jentekvelder og på jentefester:

a) Hver person får en blyant og 8(så mange personer dere er) papir ala post-it. Person 1 skriver en setning, feks "En agurk kommer ridende i solnedgangen oppå en geit". En person følger med på stoppeklokken på en telefon, og sier ifra når det har gått 30 sekunder. Når tiden er ute, sender alle lappen sin til personen som sitter til høyre for en. Nå har person 2 fått lappen om agurken og geita, men haka her er et hun skal tegne det som står skrevet. Tiden går ut og person 3 skal nå skrive en setning om hva som er tegnet på lappen hun fikk. Så fortsetter dere slik, helt til runden har gått. Når dere er ferdige har alle en bunke på 8 lapper som har blitt til en "serie". Så leser dere opp og viser tegninger etter tur. Det er hysterisk morsomt å se og høre hva det utvikler seg til! Igjen, spør om noe var uforståelig.

b) Nå trenger dere bare en blyant hver, en lapp og en skål. Hver person starter med å skrive en setning på lappen sin som starter med "Hva hadde skjedd hvis...". Når dette er gjort brettes lappene sammen og lappene puttes i bollen. Alle trekker en ny lapp hver, ingen skal ha den de selv har skrevet. Så leser man hva som står på lappen man trakk, f.eks. "Hva hadde skjedd hvis Karoline møtte Anders på dansegulvet ikveld", og skriver et svar. Lappene puttes igjen oppi bollen og alle trekker en ny lapp. Nå kommer den ekstremt morsomme delen! En person leser først opp sin "hva hadde skjedd hvis"-lapp, så leser personen til høyre opp svaret som står på sin lapp. Så leser hun opp spørsmålet sitt, og personen til høyre for henne leser opp svaret sitt igjen. Slik fortsetter dere til alt er opplest. Det høres utrolig merkelig ut, og man tenker at spørsmålene og svarene ikke kommer til å passe sammen, men av en eller annen merkelig grunn så passer det sammen i 95% av tilfellene! Veldig, veldig festlig.

3. Invitasjonen - Her signerer jeg AB overfor! Du trenger ikke skrive noe direkte som indikerer at folk skal ha med seg alkohol. Lag en facebookevent eller hyggelige invitasjoner der du skriver eksempelvis "Finn frem finstasen, ta med deg det du måtte ønske av drikke og vi får en superhyggelig kveld sammen!"

Håper du får en fantastisk flott feiring :bolledeig:

Anonymous poster hash: f1130...8c4
Skrevet

Tusen takk begge to og takk for gratulasjonene på forhånd, haha :)) wohoo skal nok bli gøy

Skrevet

Jeg tenkte å servere velkomstdrink, og gjerne la gjestene velge mellom alkoholholdig eller alkoholfri drink! Men da er jo problemet at de fleste drinker trenger noe form for sprit (?), og det kan jo ikke jeg kjøpe. Vet dere om noen drinker som 18-åring kan lage?

Musserende eller mozell som noen her har foreslått. Enten det eller strawberry daiquiri, enten virgin eller med alkohol. Du kan kjøpe sånn SD-miks fra polet, tror det er Bacardi som har den. I tillegg trenger du bare en blender, frosne jordbær og litt sitronsaft. Veldig lett med andre ord. De fleste liker jordbær :)

Videre skal vi jo spise, og det kan jeg nok diskutere med venner, hva som kan passe godt!

Tapas, foreslår jeg. Da kan folk plukke og ta det de liker :) Dere kan f.eks. ha: quesedillas med kylling, potatas bravas, tortilla-lefser med spekeskinke, snøfrisk og ruccola, asparges med spekeskinke, minipizzaer, melon og skinke, kjøttboller i salsa, reker med chorizo osv.

Også kommer det jeg lurer mest på!! Hva skal vi gjøre etterpå?:s

Sing star var en stor hit hos jentegjengen min, du kan jo ha det. Ellers kommer man langt med en god spilleliste på Spotify, litt snacks og la praten gå.

Og hva skal jeg liksom skrive i invitasjonen? Skal folk ha med egen drikke? Skal jeg skrive det da? Eller?? Whææ gruer meg litt og haha, er så mye å tenke gjennom.

Skriv at du står for velkomstdrink, brus og mat, men at alkohol må tas med selv. Det er det vi pleier å gjøre :)

Skrevet

Tusen takk Fashionistaen! Lurte på tapas ja, og nå fikk jeg jo mange gode tips, wuhu :danse: Nå er det bare 2 dager igjen, så får vel nesten starte å planlegge for fullt nå ja, haha! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...