AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Har dere vært sjalu i alle forhold dere har hatt? Eller har noen forhold vært bedre enn andre?Anonymous poster hash: 3df66...868
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 Vært sjalu i alle. Anonymous poster hash: 81179...52d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 Aldri vært sjalu i et forhold. Ikke engang i de forholdene hvor jeg ble bedratt (eller de etter). For meg, er det ikke vits i å være i et forhold hvis jeg føler meg sjalu. Enten så stoler jeg på den jeg er med, og da har jeg ingen grunn til å være sjalu. Eller så stoler jeg ikke på han/henne og da er det ikke noen vits i å være sammen. For meg er tillit alt. Fikk for første gang oppleve sjalusi for ikke lenge siden, men da i en litt uvanlig situasjon. Ble utrolig forelsket i en kollega av meg, og visste at han følte det samme, men han var opptatt (og selvsagt gjorde vi ikke noe med det). Så jeg var da sjalu på henne. Det var helt grusomt. Det endte med at han forlot henne, og nå har vi det veldig fint sammen. Helt uten sjalusi Anonymous poster hash: 37167...8bb
FalconPunch Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 (endret) . Endret 24. februar 2018 av FalconPunch 1
Gjest Pheel Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 Aldri vært særlig sjalu, men ble det fort med min store kjærlighet. Helt klart mest i startfasen. Byr ikke på noen problemer, hvertfall ikke etter at vi ble godt kjent med hverandre, da vi har helt likt syn på hva som er å trå over grensen. Og det siste er tross alt der viktigste, har man ulikt syn der tror jeg det er veldig vanskelig å få det til å fungere, hvertfall om en part ikke aksepterer det synet den andre har. Og hvor den grensen går kan jo være veldig forskjellig fra par til par.
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 Var ikke sjalu i det første (og ikke mest seriøse) forholdet mitt. Det jeg er i nå har sjalusien kommet som dn bombe. Jeg tror egentlig ikke at jeg er så sjalu egentlig, det er bare visse kvinnemennesker jeg virkelig ikke liker i forhold til hvordan de oppfører seg. (Legger åpenlyst an på menn de VET er i forhold og kommer med "det hun ikke vet har hun ikke vondt av", sender sms og skriver på veggen på Facebook "dette er et bootycall". Kan nevne mer, men mange av de eier ikke sosiale antenner) Jeg vet at jeg sliter med meg selv og prøver absolutt ikke å legge "skylda" på noen andre.
Blod Skrevet 28. mars 2014 #7 Skrevet 28. mars 2014 "you call it "jealousy". I call it fear of losing you" 8
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 29. mars 2014 #8 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har vært sjalu i begge mine forhold (tidligere og nåværende). I det første forholdet avtok sjalusien med i takt med følelsene. I slutten brydde jeg meg ikke, og da var også følelsene mine for han mer eller mindre borte.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #9 Skrevet 29. mars 2014 Hos meg er sjalusien sterkest etter ei stund i forholdet. Ikke i begynnelsen for da vet jeg at han er så forelsket i meg at han ikke ser på andre jenter. Den første fasen er som regel safe. Deretter kommer sjalusien snikende litt etter 1 år, men dabber gjerne av etter to tre år, da mine følelser for fyren dabber litt av. Helt til jeg gjør det slutt pga jeg blir likegyldig tilslutt . Så finner jeg en ny.. and so it goes! Anonymous poster hash: c790c...ad9
Gjest Ninab Skrevet 29. mars 2014 #10 Skrevet 29. mars 2014 Har bare vært i ett forhold, og det har vært fylt med sjalusi fra min side.. Har aldri følt meg HELT trygg, og han har stadig vist interesse for andre så det har liksom hatt en grunn. Siste tiden ikke vært sjalu i samme grad, og det kommer av at han har skjerpet seg og vist meg tydeligere at han elsket MEG. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 Ikke sjalu overhodet til han begynte å vise interesse for andre :/Anonymous poster hash: fbb57...84d
Catbert Skrevet 29. mars 2014 #12 Skrevet 29. mars 2014 Hvordan har han vist interesse for andre da? Jeg blir sjalu for alt mulig. Hvis han kikker litt på en jente på butikken, hvis han prater litt for mye med venninnene mine, hvis han skal treffe kolleger etter jobb.... Slitsomt...
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #13 Skrevet 29. mars 2014 Jeg var sjalu i begynnelsen av forholdet. Var ung og usikker. Så på "alle" andre jenter som en potensiell konkurrent. Den "sykelige" sjalusien forsvant gradvis etter flere år. To grunner til at sjalusien roet seg; en form for kognitiv terapi over flere år (ikke hos terapeut, men pratet mye med samboer om det. Jeg 'ville' jo ikke være sjalu, og ønsket å gjøre noe med det. Så selv at jeg ikke hadde reell grunn til å være sjalu, og innså hvor irrasjonell sjalusien min var). Grunn nr to var at jeg ble ferdig med utdannelsen min med toppkarakterer (altså selvtilliten og troen på seg selv økte). Nå har jeg bare vært i ett (langvarig) forhold, men antar at ikke jeg ville "falt tilbake" i et evt nytt forhold. Ingen garanti det altså, men dette er snart 20 år siden også... Den gang hadde jeg aldri kjent sjalusifølelse, så det kom som en bombe at jeg kunne føle sjalusi. Men det sagt, så har jeg aldri vært sjalu på noe/noen utover det. Jeg har selvfølgelig tenkt "skulle ønske jeg var slik som..." eller "skulle ønske jeg og klarte...." -Men aldri sjalusi. Anonymous poster hash: 538f2...e67
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #14 Skrevet 29. mars 2014 I mitt første forhold var jeg sjalu, men etter at jeg brøt den sirkelen så har jeg ikke vært sjalu i noen av forholdene jeg har vært i. Det har vært for det meste den andre personen. Trist at det er slikt da man ikke har den tilliten fra en. Alle de jeg har hatt en relasjon med har påpekt om at de ikke er sjalue, men in the ned så viste det seg at de er det læll. Anonymous poster hash: 27b81...f3d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #15 Skrevet 30. mars 2014 Jeg er sjalu av og til, men det har ingenting med at jeg ikke stoler på samboeren min å gjøre, slik noen insinuerer er grunnen her. Jeg tror det handler om at jeg er usikker på meg selv i forhold til andre. Det er noe jeg må jobbe med. Prøver å ikke si for mye om det til samboeren min. Sjalusi ødelegger mer enn det reparerer, det er i alle fall sikkert!Anonymous poster hash: 27b6d...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå