Gå til innhold

Er det greit å kaste engangsservietter i do

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det står eksplisitt på pakken at de kan kastes i do?

Jeg tenker på Lambi siner våtservietter. Der står det på pakken "Kan skylles i do, maks tre av gangen". Er det greit da, eller bør man fortsatt la være?

Anonymous poster hash: fa6d8...fe8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier ikke det seg selv, når det står på pakken?'

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei. Jeg ville ikke gjort det. Her i kommunen er det blitt påpekt at ingen engangsservietter skal i toalettet.

Endret av pinktunip
Gjest Badabing
Skrevet

Våtservietter skal ikke i toalettet.

Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg vil tro at det går greit? Man trenger jo ikke bruke hele pakken og skylle ned tre i slengen bare fordi det står maks tre i gangen, liksom, alt med måte.

AnonymBruker
Skrevet

Våtservietter skal ikke i toalettet.

Selv om det står på pakken at du kan kaste de i toalettet?

Anonymous poster hash: fa6d8...fe8

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil ha rotter og tette rør kan du kaste hva du vil i do.

Skrevet

Nei. De skal ikke i do.

Skrevet

Nei. Vi måtte nettopp spyle røra pga tett kloakk. Kom ut en haug med våtservietter (som ungene hadde syns var fryktelig moro å kaste i do. Så du kan risikere at det går tett, og det er ikke billig med spyling :)

Skrevet

Jeg vet det står på pakken at de kan kastes i do - og jeg vet at de skaper problemer i vann og avløpsnettet. Skaper problemer for pumpene som pumper dritten til renseanlegg eller ut i sjøen..

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Selv om det står på pakken, så hadde jeg ikke gjort det. Men er du dum nok til det, vær så god!

Anonymous poster hash: 82a29...2ba

Skrevet

Står det på de at de kan kastes i do, hvorfor i huleste står det da?

AnonymBruker
Skrevet

De skal ikke i do, nei. Bare tull, skjønner ikke at det er lov å skrive det på pakka en gang.

Anonymous poster hash: 366d9...f68

Skrevet

De skal ikke i do, nei. Bare tull, skjønner ikke at det er lov å skrive det på pakka en gang. Anonymous poster hash: 366d9...f68

Jeg har aldri kastet de i do, men nå kommer jeg til å drømme om at jeg eller noen kaster de i do og det blir oversvømmelse i hele leiligheten.

Gjest Ciegus
Skrevet

Nei. Vi måtte nettopp spyle røra pga tett kloakk. Kom ut en haug med våtservietter (som ungene hadde syns var fryktelig moro å kaste i do. Så du kan risikere at det går tett, og det er ikke billig med spyling :)

Hvis dette var den type servietter som det står at kan kastes i do, så hadde jeg sendt regningen videre til produsenten. Hadde kanskje ikke ført noen vei, men noen bør jo gjøre en stor sak ut av det. Villedende markedsføring er ikke lov.

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Nei, la vere. Kvifor i all verda vil du uansett sende dei ned toalettet?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ville uansett ikke gjort det, spesielt ikke om kloakkanlegget er av eldre dato.

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort. Kun papir skal i toalettet. Veien er ikke akkurat lang til søppelbøtten ;)

Er ikke verdt å tette doen med i mine øyne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det i flere år, det har ikke vært noe problem her jeg bor i alle fall.

Anonymous poster hash: 112db...a69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...