Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter folketrygdloven og ferieloven opptjener man kun 10,2% feriepenger av sykepenger inntil 6G, for de første 48 sykepengedagene hvert opptjeningsår.Hva i alle verden skal det betyr? Er det 48 dagar? Huskar å ha lese en plas at det var 9 uker. Men jeg forstår ikke.

Og "inntil" hvem bestemmer det da? Har vært sykmeldt i et år oktober 2012 til oktober 2013 og vet ikke hvor mye kan jeg forventa å få fra NAV...

Anonymous poster hash: 494a1...b9b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnbeløpet reguleres pr 1. mai hvert år, og det er nå på kr 85. 245. Dvs at 6 G er på kr 511.470.

Folketrygden utbetaler feriepenger av sykepenger for inntil 48 dager hvert opptjeningsår, men ikke av høyere grunnlag enn 511.470 kr. Dvs at du får for 48 dager i 2012 og 48 dager i 2013 med mindre du har gått over din maksdato for utbetaling av stønad fra NAV.

Gjest Blondie65
Skrevet

... Og "inntil 48 dager" betyr ikke at en eller annen sitter og vurderer "hvem som har vært snill i år", men at dersom en har vært syk lenge nok kan en få 48 dager med feriepenger, har en vært sykemeldt kortere får en mindre.

AnonymBruker
Skrevet

dvs det blir IKKE mye feriepenger i år! jeg har vært sykemeldt i 10 mnd å får 6000kr i feriepenger iår fra nav..

Anonymous poster hash: 5d1d9...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...