AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Har dere noen lure triks til hvordan husvask og renhold går lettere? Jeg kan starte med en: Mikrobølgeovn: Ta en stor fille eller kjøkkenhåndduk og bløt godt i helt rent vann. Legg inn i mikroen på 3-5 minutter på maks effekt. Ikke gå der fra, om kluten tørker ut så kan den ta fyr. Når den er ferdig, ta den glovarmen kluten forsiktig ut (jeg bruker denne til første vask med hansker på for å ikke brenne fingrene) og begynn å vaske. All møkka er nå godt inndampet og løsner lett! Anonymous poster hash: 5e485...90d 2
Mrs Smith Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 (endret) . Endret 29. juni 2014 av Gullrose 1
roberta Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 Heftig høy musikk eller lydbok på øret. Da blir alt en lek :D 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Tar med en til for å få litt gang i levenet. Klistremerker på gulv, vegger, vinduer og dører: (Obs, ikke på papirtapet!) Ta på babyolje og gni lenge på og rundt klistermerket. Oljen trekker igjen og gjør merket lett å skrape vekk med negler eller lignende plastskrape (isskrape er gull!) som ikke lager riper i døra, vinduet eller gulvet. Kan også gjøre på limrester som sitter fast etter å ha fjernet klistremerker. Anonymous poster hash: 5e485...90d 1
Muscae Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 Tipper du finner noe her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=142999&page=1
maria b Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 Jeg bruker å kjøpe blomster før jeg gjør rent. Da kan jeg kose meg litt med pynting etter at den kjedelige rengjøringen er unnagjort. Jeg må innrømme at jeg bruker mye engangsutstyr når jeg gjør rent, engangskluter og mopper fra Jif for eksempel. Lettvint og lukter godt. Og selvsagt må jeg ha på musikk
Gjest hulderjenta Skrevet 29. mars 2014 #7 Skrevet 29. mars 2014 Bruker sammenkrøllet avispapir som "klut" når jeg vasker glassbordet, unngår da vaskemerkene som blir igjen hvis jeg bruker en vanlig klut.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #8 Skrevet 29. mars 2014 Bruker sammenkrøllet avispapir som "klut" når jeg vasker glassbordet, unngår da vaskemerkene som blir igjen hvis jeg bruker en vanlig klut. Usj, synes jeg hører lyden...... :/ Jeg bruker en tør klut på speil og glassbord etter at det er vasket, og tar da kluten i sirkel-bevegelser. Suverent =D Anonymous poster hash: 2e965...e9d 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Tar med en til for å få litt gang i levenet. Klistremerker på gulv, vegger, vinduer og dører: (Obs, ikke på papirtapet!) Ta på babyolje og gni lenge på og rundt klistermerket. Oljen trekker igjen og gjør merket lett å skrape vekk med negler eller lignende plastskrape (isskrape er gull!) som ikke lager riper i døra, vinduet eller gulvet. Kan også gjøre på limrester som sitter fast etter å ha fjernet klistremerker. Anonymous poster hash: 5e485...90d Du kan også smøre inn veggen med majones, la det virke over natten/i noen timer, og så vaske av. Latmannsversjon
kalinka85 Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Bruker sammenkrøllet avispapir som "klut" når jeg vasker glassbordet, unngår da vaskemerkene som blir igjen hvis jeg bruker en vanlig klut. Kjøp en microfiber glassklut, vri den helt tørr i kokende vann, og tørk av bordet. Da blir det blankt som et speilklart fjellvann. Bruker denne kluten både på vinduer og speil, har aldri opplevd merker eller skjolder. Men den må vris helt tørr i kokende vann.
Tippy Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Du kan også smøre inn veggen med majones, la det virke over natten/i noen timer, og så vaske av. Latmannsversjon Smøre inn med majones?? Da ville jeg heller brukt klut metoden over tar ca 3-5 min og mindre kliss enn majones Selv har jeg satt inn en liten kasserolle, lukket døren og ventet ca 10min. Kommer til å gå over til våt klut metode, den var genial. Selv så bruker jeg tannbørste mye, genial når man skal vaske i sprekker som er vanskelige å komme til. Vanlig vaskepulver oppi do når den skal vadkes gjør den skinnende ren og av en eller annen grunn holder den seg ren lengre.
Gjest Offensive Pie Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Smøre inn med majones?? Da ville jeg heller brukt klut metoden over tar ca 3-5 min og mindre kliss enn majones Selv har jeg satt inn en liten kasserolle, lukket døren og ventet ca 10min. Kommer til å gå over til våt klut metode, den var genial. Selv så bruker jeg tannbørste mye, genial når man skal vaske i sprekker som er vanskelige å komme til. Vanlig vaskepulver oppi do når den skal vadkes gjør den skinnende ren og av en eller annen grunn holder den seg ren lengre. Etter min erfaring blir det mindre kliss med majones enn med klutvask, det er mindre tidkrevende og gjør limfjerningen etterpå enklere
Xavana Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Mitt beste vaskemiddelråd: Ajax+salmiakk i bøtta. Fjerner all møkk. Ellers synes jeg vasken går lettere når jeg har utstyret der det brukes. Har alltid badespray og glasspuss stående på badet. Da er det lett å dra over når jeg ser det trenger en vask. Drar alltid over speilet med nalen når jeg har dusjet, da holder det seg rent lenger. Bruker mye engangs til daglig renhold, men tar det skikkelig på "gamlemåten" en gang i uken.
Perfeksjonist1 Skrevet 11. april 2014 #14 Skrevet 11. april 2014 Jeg er svært opptatt av både kvalitet og pris når jeg skal gå til innkjøp av husholdningsprodukter. Med 2 jakthunder i hus og mann og 3 barn, så sier det seg selv at det går mye tid til vasking av både hus og klær. Etter et tips fra en kollega av min mann, så har vi begynt å handle nesten alt fra en plass som heter bio trading. Tidligere har vi alltid handlet gjennom kollegaen til min mann, men ser de nå har oprettet nettbutikk. Prisene er helt ok, men når det kommer til kvalitet er de i en klasse for seg selv!
ekkoet Skrevet 11. april 2014 #15 Skrevet 11. april 2014 (endret) Om jeg vasker med bøtte/grønnsåpe/mopp pleier jeg å tørke gulvet med frottehåndkle, type dusjhåndkle (ikke de vi bruker til å dusje md selvsagt, har egne håndkler til dette. Gulvet blir renere og man får bort evt vann som kan skade parketten om det blir liggende. Man får heller ikke "tørkemerker" slik man kan få om man lar det lufttørke. Jeg vet det kan høres litt ekstremt ut, men er egentlig ikke noe stress. Endret 11. april 2014 av ekkoet
kalinka85 Skrevet 11. april 2014 #16 Skrevet 11. april 2014 Om jeg vasker med bøtte/grønnsåpe/mopp pleier jeg å tørke gulvet med frottehåndkle, type dusjhåndkle (ikke de vi bruker til å dusje md selvsagt, har egne håndkler til dette. Gulvet blir renere og man får bort evt vann som kan skade parketten om det blir liggende. Man får heller ikke "tørkemerker" slik man kan få om man lar det lufttørke. Jeg vet det kan høres litt ekstremt ut, men er egentlig ikke noe stress. En gylden regel ved gulvvask: Ved normal innetemperatur skal gulvet være tørt innen ett minutt, er det fortsatt vått etter et minutt har du brukt for mye vann. Vri moppen så tørr at det ikke lengre drypper av den når du vrir, og bruk bare bittelitt grønnsåpe. Da unngår du merker og skjolder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå