Gjest anneline Skrevet 4. juni 2004 #1 Del Skrevet 4. juni 2004 Er dette ofte soleksem eller er det andre typer eksem denne rasen kan bli plaget av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 5. juni 2004 #2 Del Skrevet 5. juni 2004 Vår har også litt problemer med dette, hun får det ofte når hun bader og av enkelte typer for. Om sommeren ser hun ut som en dalmatiner på magen, dette har vi vært hos dyrlegen med og han sa det var solen som gjorde det og at det ikke var noe å bekymre seg for. Tror kanskje ikke amstaffer er ekstra plaget med dette, men det vises bedre på dem enn på langhårete hunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 5. juni 2004 #3 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg har amstaff, og har blitt fortalt at dette er en rase som lettere får/plages med eksem enn andre raser. Min krabat er nå 2 år, og han har ikke antydning til eksem. (Heldigvis) Jeg passer på å bruke bra for, alltid litt olje i maten hans. Men om det har noen stor betydning vet jeg faktisk ikke. Nå må det sies i samme slengen, at jeg har jo truffet endel amstaffeiere de åra jeg har hatt min. (Det er rart med det, men har inntrykk av at alle amstaffeire hilser, slår av en prat, og snakker litt om bikkjene våre. Kanskje fordi vi føler oss litt urettferdig behandlet av media, og det kan være godt å få luftet ut litt??)Hmm...hvor var jeg, jo, ingen av dem jeg har møtt har fortalt at hunden deres heller har vært plaget av eksem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anneline Skrevet 6. juni 2004 #4 Del Skrevet 6. juni 2004 Takk for svar! Passer ei tispe som jeg oppdaget litt utslett på magen til. Dette kom etter en dag med mye sol, så nå har jeg begynt å spraye henne litt med høy solfaktor hver dag ettersom jeg mistenker sola for å være synderen (får lett soleksem selv også og det lignet utrolig). Sprayer litt på mage og ører (der smører jeg kattene mine også). Hun ser også utrolig kul ut med hundesolbriller! Artig med en hund som trenger like mye 'dill' som meg før vi går ut i sola Har også oppdaget at hunder får utrolig flott pels av litt tran i maten, men har ikke hatt så 'tynnpelsede' hunder før så jeg ante ikke at det kunne virke positivt på selve huden også. Har alltid gitt hunder som har vært i saltvann en dusj når vi kommer hjem, saltvann er virkelig ikke bra når det tørker og event får litt sol på. Ellers synes jeg denne hunden har en enorm arbeidslyst og at hun er lettlært, selv om hun kan være litt sta når det gjelder ting hun helst ikke vil (som når hun tigger mat og får beskjed om å legge seg på plassen sin og vente på tur..*ler*). Hun elsker å bruke nesen/munnen så vi trener litt søk og apport/bæring mens vi venter på at matmor skal komme hjem fra ferie. Hun er også passe sløv å henge i sofaen sammen med, og hun snorker mer enn samboer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 10. juni 2004 #5 Del Skrevet 10. juni 2004 Min vennindes hund er veldig plaget med eksem. Den går til homøpat, og behandlingen (forskjellig pulver i maten) har hjulpet. Ang. solbrenthet så må denne guttebassen smøres på snuten. Han blir brent der med en gang. De smører han inn hele dagen, fordi han bare sleiker den av igjen. Har sagt at de må kjøpe vannfast solkrem så kanskje den holder lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #6 Del Skrevet 11. juni 2004 Hei er du sikker på at det ikke er våt-eksem? Hadde amstaff før, og hvis jeg ikke var flink til å rengjøre han skikkelig etter turer i skog og mark, og han ble gående fuktig lenge (spes. på magen) ble han ikke seende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå