Tøytigern Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Insipirert av tråden Å banne i kirken tenkte jeg det sikkert var grunnlag for en tråd om barns artige forestillinger, egne forklaringer, "uheldige" utsagn og episoder der man ville forsvinne ned i gulvet pga noe avkommet (eller andres barn) har kommet med, oppigjennom Kan dele noen selv. Det var en gutt i vår familie som etter en flyreise til Asia var svært bekymret med tanke på hjemreisen. Etter landing ville han vite mulighetene for å ta tog tilbake, i stedet for å fly. Han fikk fortalt at det var for langt og at det kom til å ta mange uker, så det gikk ikke. Når han ble spurt hvorfor han ikke ville fly benektet han at han hadde vært redd. Han likte det bare ikke. Han bekymret seg såpass for hjemreisen at han ikke fikk sove den første natten hos besteforeldrene. Da bestemoren snakket litt nøyere med barnebarnet fikk hun vite at han var skeptisk til om piloten kunne se ordentlig gjennom skyene, og kanskje kom til å kjøre på en engel. Eller til og med Gud. Og hvordan kunne avdøde folk i himmelen se når det kom et fly? Han ville iallefall ikke være årsak til at noen ble kjørt ned, der oppe. En annen historie er datteren til en annen slektning av meg som resolutt gikk bort og klinte til en annen liten jente i barnehagen, som plukket løvetann. Begrunnelsen var at hun "ikke skulle plukke andres bestemor." Jenta hadde nemlig begynt å intressere seg for døden og fått forklart hjemme at de som begraves blir til jord og så vokser det opp pene blomster... 8
Gjest Tekola Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Mormor er veldig glad i en historie fra da jeg var liten, året etter at farfar døde. Vi var ute og gikk en fin sommerdag, og så stoppet jeg og så opp på skyene. "Når vi dør så kommer vi til himmelen", sa jeg. Joda, mormor bekreftet det. Så ble jeg stille lenge. "Da får jeg fin utsikt!" Eller så er det varianten en prest i kirka hjemme fortalte om barnebarnet sitt som hadde fått en sånn barneversjon av julekrybben og blitt fortalt historien mange ganger. Så da bestefar kom på besøk, fortalte guttungen villig om hvordan de tre bukkene bruse kom med gaver til Jesus-barnet
Tøytigern Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2014 Kona kjenner en familie som er sørstats-baptister fra Texas. Syvåringen deres forklarte til kona at de får lunsj i kirken. Dvs det blir sendt rundt brødbiter dyppet i vin som nattverdsmåltid.
ashera Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 En liten slektning av meg hadde mistet oldemoren sin som var godt over 100 og veldig skrøpelig på slutten. Likevel var det sårt i begravelsen, og jenta gråt fælt da kista ble senket. En eldre slektning trøstet henne med at det "bare var den gamle slitne kroppen til oldemor som lå i kista". Reaksjonen lot ikke vente på seg: - Hva, har de skåret av henne hodet? 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #6 Skrevet 31. mars 2014 4-åringen var veldig glad i å synge, og bestefar sang mer enn gjerne med henne. Problemet var bare at bestefar laget sine egne versjoner av sangene, noe som ble ganske pinlig da jenta var i kirken for å få sin kirkebok. Denne dagen var "Milde Jesus" en av salmene som skulle synges, og jenta gledet seg veldig, for den kunne hun! Tiden for "Milde Jesus" kom, og jenta sang av full hals: "Milde Jesus, du som sagde foten av min sto-o-o-re stol". Menigheten og presten lo, mor håpet at gulvet skulle åpne seg, og far kommenterte tørt at bestefars sangstunder heretter skulle overvåkes. Det hører med til historien at dette ikke var første gang bestefars sangstunder hadde skapt noen pinlige episoder. 17.mai samme år, hadde foreldrene blitt like flaue da jenta sang "Ja vi elsker sild og potet, gammelost og smør. Den som ikke liker dette, sender vi på dør!" til tilhørernes store forlystelse. Anonymous poster hash: f002f...52a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #7 Skrevet 31. mars 2014 Jeg var i dåp for noen år siden, og da presten løftet opp et av dåpsbarna mot forsamlingen og sa "ta i mot ham" kom det lettere sjokkert fra pjokken på raden foran oss "skal han kaste'n?!". Hadde litt problemer med å holde meg alvorlig da gitt :D Anonymous poster hash: 99b58...a90 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #8 Skrevet 31. mars 2014 Er det bare meg som føler det er trist at disse barna har blitt hjernevasket med pisspreik?Anonymous poster hash: a82da...59d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #9 Skrevet 31. mars 2014 Jeg var i dåp for noen år siden, og da presten løftet opp et av dåpsbarna mot forsamlingen og sa "ta i mot ham" kom det lettere sjokkert fra pjokken på raden foran oss "skal han kaste'n?!". Hadde litt problemer med å holde meg alvorlig da gitt :D Anonymous poster hash: 99b58...a90 Haha, denne lo jeg godt av :-D Anonymous poster hash: 1bef5...c11
Gjest Tekola Skrevet 31. mars 2014 #10 Skrevet 31. mars 2014 Er det bare meg som føler det er trist at disse barna har blitt hjernevasket med pisspreik?Anonymous poster hash: a82da...59d Jupp. Regner med at du ikke hjernevasker barna dine med pisspreik som julenissen, tannfeen, påskeharen og lignende heller, da? Er lov til å respektere andres tradisjoner og skikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå