kanelsnurr Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Jeg har kikket litt etter en liten veske, med lang skulderreim, og har funnet denne. "Problemet" er at jeg stort sett bare har sorte sko. Det jeg lurer på er om denne veska kan funke likevel? Eller er det absolutt penest med sko og veske i samme farge? (Jeg skjønner jo at man ikke "må" noe, og skal gå for det man synes er pent selv, men jeg synes det hadde vært fint å høre noen andres meninger.)
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 Jeg mener nei. Jeg har sko i alle himlens farver og elsker sko. Jeg har noe mindre vesker fordi jeg er superkresen på vesker og må ha i en viss størrelse. Men jeg mener at ved å matche så trenger det ikke være likt (f.eks rødt sjal, røde sko og rød neglelakk), men farger som komplimenterer hverandre og fungerer godt sammen. Feks rosa og grått som er kombinasjoner jeg elsker. Gult kan passe fint sammen med både grønne farger og blåtoner, eller rødt. Er man sulten på ideer så kan man bruke det gamle farvehjulet (der farger motsatt hverandre ofte komplimenterer hverandre godt, eller så finnes det verktøy online som gir rare innspill og ideer: http://www.colorsontheweb.com/colorwizard.asp Jeg synes at overmatching med samme farge ofte blir krampeaktig. Om man har rød veske, røde sko og rød neglelakk for eksempel. Da synes jeg det feks blir søtere med lyserosa negler, grå veske og knallrosa sko. Er litt mer livlig og lekent, men toner, nyanser og farger som ikke krasjer men som passer sammen. Anonymous poster hash: 28dbc...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 Nei som til svar på spm ditt i tittelen. Ja til at svarte sko kan kombineres med annen farve på veske. Anonymous poster hash: 28dbc...ca3 2
Hottrio Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Jeg synes ikke det er nødvendig, at veske og sko er i samme farge. Veska kan "matche" antrekket ellers også den. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 Nei, de må ikke matche. Faktisk så synes jeg at det kan bli litt for mye om alt i antrekket matcher. Veska var veldig fin Anonymous poster hash: 79b4f...ddf 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 Overmatcher du ender du opp med å se ut som FF. Anonymous poster hash: 93248...8a0 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #7 Skrevet 28. mars 2014 Synes ikke at mørkbrun og sort er så pent, men sort og taupe funker fint. Anonymous poster hash: e509d...805 1
kanelsnurr Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2014 Takk for alle svar! Slutter å tvile, og kjøper meg den veska!
Nordis Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Nei, det må man ikke ha. Overmatching er ikke bra.
Gjest Lille-pus Skrevet 28. mars 2014 #10 Skrevet 28. mars 2014 Ingen grunn til å 'måtte' kjøre samme farve nei. Om det er et stivt forretningsselskap kan det være smart å kjøre med samme farve, men ellers? Ingen grunn nei, velg farver som går fint sammen og som er litt lekne og friske. Vesken var forøvrig 'bærre lekker', helt nydelig
samanthaa Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 Det der er jo en grei farge til en veske, går jo til så å si hvilke som helst sko
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå