Gå til innhold

Oppsigelsestid - leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er relativt ny på boligmarkedet og lurte på om noen kanskje kunne forklart meg hvordan oppsigelsestid av leiekontrakt foregår.

Kontrakten viser til at jeg har 2 måneders oppsigelsestid, og betyr det at hvis jeg sier opp 1. april så må jeg flytte ut 1.juni?

Setter stor pris på hjelp!

Anonymous poster hash: d7886...4c4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier opp fra en dato. Og fra den datoen er det 2 mnd. Det kan være mulig å bli enige om en annen utflyttingsdato.

Anonymous poster hash: 789b8...577
Skrevet

Du sier opp fra en dato. Og fra den datoen er det 2 mnd. Det kan være mulig å bli enige om en annen utflyttingsdato.

Takk for svar! :) Hvis jeg da sier opp senere enn 1.april f. eks 10. april da må jeg vel betale leie for juni?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke lov til å avtale dårligere enn loven, og loven sier tre måneders oppsigelsestid.

Men om det går til din fordel hadde jeg ikke sagt noe på det.

Hvis du sier opp 10 april gjelder det da fra 1 mai, og da altså mai og juni (med to måneders), det gjelder strengt talt om du sier fra 1 april og, 31 mars derimot, det blir da april og mai.

Anonymous poster hash: 50540...51b

AnonymBruker
Skrevet

Man pleier å regne fra utgangen av måneden man sier opp. Noen utleiere godtar fra den 15. til den 15, men da pleier det å stå oppgitt i kontrakten.

Anonymous poster hash: 7af56...010

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid det antall mnd kontrakten spesifiserer pluss inneværende mnd, dvs at du må si opp 31. mars for å slippe husleie for juni og. Sier du opp 01. april så er april inneværende mnd og du må betale for mai og juni og.

Anonymous poster hash: cf594...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...