Gå til innhold

Mitt valg, og jeg er ikke mindreverdig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at jeg blir provosert over de som mener at mennesker uten barn ikke er likeverdig andre mennesker. Og da mener jeg ikke kun dere her inne på kvinneguiden, men også av venner,familie og bekjente.

Mennesket skulle ifølge Gud være "fruktbare og formere" (1.Mosebok 1:28) (googlet dette)

Da mener tydeligvis noen at man ikke er likeverdig fordi man ikke formerer seg.

To spørsmål til dere: De som rett og slett ikke kan få barn, de som er ufruktbare, er de mindreverdig? De som velger bort barn, uansett grunnen er de mindreverdig?

Jeg vet hva jeg mener, og det er: NEI!!

Selv om jeg har referert fra Bibelen selv, så mener jeg at å ta utgangspunkt i hva bibelen sier om ditten og datten er som å ta utgangspunkt i en hvilken som helst annen historie.

Hva har andre folk med om jeg ikke formerer meg?

Anonymous poster hash: 32ffd...490
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Anonymous poster hash: 6d636...33b
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingen her som har sagt at barnløse er mindreverdige?

Anonymous poster hash: 2359b...6b5
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel snart nok frivillig barnløs-tråder her...

Nei, du er ikke mindreverdig. OK?

Anonymous poster hash: bf972...c5a
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Og det er ikke snakk om kun her inne, men også ute i den store verden.

Skrevet

Og ikke ha -eller ønske seg- barn blir sett på som "anderledes" og må ofte forklares.

Det er et personlig valg ingen andre har noe med. Bare så synd at ikke alle skjønner det.

Snodig nok hører man aldri om noen MED barn som må stå til rette for hvorfor de fikk barn.....

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barnløs og har statistisk sett 2-4 fruktbare år igjen, og har aldri hørt noen antyde at jeg må produsere barn for å være noe eller noen.

Anonymous poster hash: d2e7d...faf

Skrevet

Jeg vet om mange som lever gode liv uten egne barn. Istedenfor nyter de gledene av besøk og samvær med barn i nabolaget, venners barn, og evt familien.

Skrevet

Samme for meg. Du velger for ditt liv, jeg for mitt. Lykke til, til begge

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnløse er rett og slett egoistiske ressurssløsende tåper, hva er vitsen med å leve hvis man ikke setter barn til verden?

Anonymous poster hash: 2a4bf...d67
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å la være å lese trådene da?

Anonymous poster hash: a4d00...44f

AnonymBruker
Skrevet

La vær å gå inn på de da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er dessverre det. Blant annet h*n under her.

Barnløse er rett og slett egoistiske ressurssløsende tåper, hva er vitsen med å leve hvis man ikke setter barn til verden?

Anonymous poster hash: 2a4bf...d67

Forferdelig tankegang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som alltid har mast og tærer på at hun ikke skjønner at folk vil være barnløse. Det er jo det mest fantastiske i verden å få barn, livet får en større mening og det finnes ikke negative ting med barn. Alt dette er helt greit å mene, men hun sier det på en nedlatende måte og kun til barnløse for å misjonere de til å få barn. Null respekt eller aksept for at de velger noe annet.

Nå som jeg faktisk er gravid får jeg jammen bare høre det negative om søvnløse netter, fæle fødsler og evig gråting. Noen må bare rakke ned på andre uansett...

Anonymous poster hash: 382d0...076

Skrevet

Jeg synes det er fint at du tør å stå for det du mener, og velger å ikke få barn. Det er ikke for alle...

Gjest RockOn
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som mener barnløse er mindreverdige.

Eneste grunnen til at jeg tenker over om noen er barnløse er i tilfelle de ikke kan få barn og da er det lett å kanskje tråkke i salaten med å si noe galt feks. Mulig jeg tenker mye over det fordi min bror og hans samboer har prøvd i mange år og synes det er så vanskelig når alle andre får barn rundt dem.

Men hvis du var min venninne så hadde jeg ikke tenkt spesielt mye på det. Jeg har ikke noe med ditt valg.

Og de sier vel at de som ikke har barn er lykkeligere?

Skrevet

Mener noen at de som, av en eller annen grunn, er barnløse er mindre verdt som mennesker? Så intolerante mennesker er jeg glad jeg ikke kjenner.

Skrevet

jeg har aldri fått med meg at folk ser på barnløse som mindreverdige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...