Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, søker litt råd og tips her inne da andre mer "mannfolk" fyllte forum preges av useriøse og dumme svar.

Jeg og min kone har vært gift i snar 6 år, sammen i over 8år.

Vi har et barn på 5 år.

Jeg har stått for hovedinntekten meste parten av tiden da hun har gått skole

og en del små jobber i helse sektoren.

Hun har fri tilgang på mine penger men bruker dem nesten ikke.

Hun liker best og tjene sine egne penger og kjøpe av egne penger, noe som er bra. Men pga lite jobb og dårlig betalt ble hun ofte lei av lite egne penger.

Så jeg spanderte på henne Sikkerhetskurset offshore i fjord vår.

Da hun kom hjem etter en uke på kurs, var hun en annen. Hun pratet ikke med meg, ville ikke se på meg og var helt forandret, men ingenting var galt i følge henne.

Hun kjørte lang turer til en strand en times kjøring her fra.

Turene ble ofte og hyppige. Da jeg fant ut etter mye frem og tilbake med meg selv, sjekket jeg hennes facebook, hun har sjekket min face og mobil uendelig mange ganger, hun er litt av den typen som må ha kontroll på alt mulig.

Der ble mitt verste mareritt oppdaget... hun hadde noen andre...

Hun traff ham på kurset.... forholdet våres ble slutt da jeg konfronterte henne med dette. han hadde dame og hun hadde egne barn og jeg sint som f fordi min kone da lå med ham og hjalp ham i å være utro når hun selv er den første til å dømme andre når de er utro eller roter med andre.

Jeg er altfor dumsnill og vurderte lenge om jeg skulle si fra til dama til han her typen men fikk meg ikke helt til og gjøre det. MEN det finnes KARMA:D Noen hadde oppdaget dem og sendt sms til meg om at min kone var utro (forholde var jo da ellerede slutt) og dama hans ble varslet og det ble oppstandelse.

Han viste da en helt annen side med trusler og sinne osv.

Kona mi kom krypende tilbake etter 4-5uker og tryglet om ny sjangse... jeg vurderte en ukes tid og sa ja pga barnet vi har sammen og ta hensyn til....

jeg sa ok til ny sjangse men all kontakt med han måtte opphøre.

Nå fant jeg ut denne uka at kona mi har truffet han ved gjentatte anledninger,

hun gikk på p piller iskjul og hadde seg med ham på hotell som jeg betalte for en helg hun og venninne gjeng skulle inn og feire bursdag.....

Jeg satt vær fast offshore rett før jul, da fløy hun på byen med ham og kompisene hans..... i mitt hode gjør man ikke det hvis man ikke er innteressert i mer enn bare å være "utro"... men hva vet vel jeg?

Hun prater med ham ved jevne mellomrom.... nå har en venninne av min kone fortalt meg alt, fordi hun mener utro skap også er værste sort. Vi ble enige om å legge press på henne til å innrømme alt ovenfor meg. Jeg blir vanvittig såra da kona mi har fått alt hun peker på av meg. hun ønsket seg huset ved sjøen vi har nå, jeg solgte mitt gamle hus og vi kjøpte dette nye sammen, for det meste ved hjelp av fortjenesten på mitt gamle hus. Hun fikk sin såkalte drømmebil da vi måtte ha bil nr.2..... hun fikk sikkerhetskurset offshore av meg... og dette er takken..... er jeg virkelig så dumsnill? eller er hun verdensmester i å lyve?

veninna hars sakt at kona mi har med å si fra til meg om alt hun har gjort og skjedd ellers så forteller hun det til meg selv. Kona mi påstår da at hun har brutt kontakten med ham for lenge siden men vi vet de hadde kontakt for under 2 uker siden..... å uansett, hvor lenge går det til neste gang?

Jeg har fått med meg venninnen hennes på å forsøke å få min kone til og innrømme alt.... jeg kan selvfølgelig bar gjøre forholde slutt men jeg ønsker at hun skal komme krypende til meg med sannheten.... se sin egen dobbelmoral inn i øynene. Fatte og begripe hva hun har gjort..... så avslutter jeg forholdet.
En tung avgjørelse, da jeg taper alt, jeg må dele verdien av huset, begge bilene.
Jeg har betalt for hus, lån, forsikring, biler, strøm, utgifter, kommunale avgifter osv i ALLE år.... hun har stått for mesteparten av maten men handler ofte mat jeg og.....

Jeg må dele alle verdier med denne utro, uærlige løgnskapen av en kvinne....

Og siden jeg har reise jobb vil da megler si at barn har mest relasjoner med mor så da får mor foreldreretten og flytter 2 timer fra meg med barnet og jeg ender opp med å ha barnet annenhver helg... hipp hurra når man jobber offshore med 2-3 rotasjon... 2 uker på jobb... en uke hjemme uten barn, en helg med, en helg uten så 2 uker jobb.... kjempe kjekt... så i mine øyne får hu altså bonus for å ha klart å lure meg... hun får bonus for å ha vært utro mot meg....

"her, du klarte å lure denne tosken, ta halve av alt du."

" Å Du din indiot som lot deg lure, la det være en lærepenge, du må gi fra deg halvparten selv om du har betalt 95% av alle utgifter i 8 år."

Noen som har kjennskap, hørt om/vet om noen som har fått foreldre rett med foreldre som jobber offshore? Advokaten min mener at det vil ikke nytte å få jobb i nærområdet fordi megler vil uansett si at "jeg har jobbet offshore i 3 år og barnet har mer relasjoner med mor en far".....

Min kone har på våre 8 år aldri sett meg fly forbannet....

hun har sett meg sint 1 gang... kan bli irriitert og sur men sjelden fly forbannet.

Jeg er så sint på meg selv som lot meg lure.... en tosk, jeg vet jeg er dumsnill men nå lurer jeg på hvor faen jeg har hatt hode.....

Vil ikke ha hevn, men jeg ønsker at hun skal komme krypende til meg med sannheten... de trenger jeg.... vil høre sannheten fra henne.

Er jeg helt på tur? eller hva sier dere?
Noen ider til å få henne til og innrømme dette?
Hvordan går jeg frem etter bruddet?

For ordens skyld: Bruddet har ikke skjedd enda, de vil skje så fort kona mi innrømmer dette.... og dette ble langt og forvirrende.... trenge å lufte tanker og ideer....

For deg som tok deg bryet med å lese hele greiene, takk.

Anonymous poster hash: 08ca9...b8b
AnonymBruker
Skrevet

En god klem fra meg!!!

Anonymous poster hash: 1e0ad...b3f

• Liker 6
Gjest Chloe87
Skrevet

For det første blir jeg rett og slett kvalm av å lese om dine kone. Dette virker som en dame som vil ha i både pose og sekk. Hun har en mann som tar seg av alt av utgifter mens hun altså er utro, hun føler vel at hun har det som plomma i egget. Om det er lett å få henne til å innrømme noe vet jeg ikke, hun kan vel fort finne på å benekte. Dette er hvertfall en dame som grovt utnytter deg og du gjør rett i å avslutte ekteskapet. Det som er surt da er at hun har "krav" på ting, noe hun absolutt ikke skulle ha hatt for det virker som hun har fått mer enn nok. Hun har gått bak din rygg i 12 måneder, ikke la henne fortsette. Sidespranget hun har kommer neppe til å utvikle seg til et varig forhold og da får hun sitte der med skjegget i postkassa uten noen mann. Karma. Alle forhold hun kommer til å starte kommer også til å være dømt til å gå galt. En gang utro, alltid utro er det noe som heter, det stemmer som regel. Jeg har ei søster som ble bedratt av sin kjæreste, de var ikke gift, men hadde vært sammen i 8 år. Forholdet med den han var utro med varte bare et år etter det ble slutt med min søster...da var han utro mot henne også. Så fant han seg ei ny og var notorisk utro mot henne også. History repeats itself. Så om det er noen fattig trøst: din kone kommer aldri til å ha noen mann som blir hos henne. Med mindre han er likedan selv eller dum som en sau. Åpent forhold hadde nok vært noe for henne.

Skrevet (endret)

For det første blir jeg rett og slett kvalm av å lese om dine kone. Dette virker som en dame som vil ha i både pose og sekk. Hun har en mann som tar seg av alt av utgifter mens hun altså er utro, hun føler vel at hun har det som plomma i egget. Om det er lett å få henne til å innrømme noe vet jeg ikke, hun kan vel fort finne på å benekte. Dette er hvertfall en dame som grovt utnytter deg og du gjør rett i å avslutte ekteskapet. Det som er surt da er at hun har "krav" på ting, noe hun absolutt ikke skulle ha hatt for det virker som hun har fått mer enn nok. Hun har gått bak din rygg i 12 måneder, ikke la henne fortsette. Sidespranget hun har kommer neppe til å utvikle seg til et varig forhold og da får hun sitte der med skjegget i postkassa uten noen mann. Karma. Alle forhold hun kommer til å starte kommer også til å være dømt til å gå galt. En gang utro, alltid utro er det noe som heter, det stemmer som regel. Jeg har ei søster som ble bedratt av sin kjæreste, de var ikke gift, men hadde vært sammen i 8 år. Forholdet med den han var utro med varte bare et år etter det ble slutt med min søster...da var han utro mot henne også. Så fant han seg ei ny og var notorisk utro mot henne også. History repeats itself. Så om det er noen fattig trøst: din kone kommer aldri til å ha noen mann som blir hos henne. Med mindre han er likedan selv eller dum som en sau. Åpent forhold hadde nok vært noe for henne.

Åpent forhold noe for henne? Offentlig "Gapahauk" hadde vært noe for henne.... er så sint, lei, skuffa, irritert, alt på en gang!

Endret av Doffy
  • Liker 1
Skrevet

Sjekk med advokaten din, hun har ikke krav på 50% av boet deres.

Når du sto for mesteparten av egenkapitalen til det mye huset tar du

med deg ved brudd. Nokså sikker på at det er en fordelingsnøkkel

også når gjelder hva du har puttet inn underveis siden du betalt

mesteparten.

Det er mange andre som vet dette bedre en det jeg gjør her, som

kan gi deg mye bedre info om det økonomiske ved brudd.

• Liker 5
Gjest Chloe87
Skrevet

Åpent forhold noe for henne? Offentlig "Gapahauk" hadde vært noe for henne.... er så sint, lei, skuffa, irritert, alt på en gang!

Ja, det hadde vært enda bedre!

Jeg forstår at du sikkert har sterke følelser for henne etter alle disse årene, men nå må du prøve å fokusere på det store sviket hun har gjort, da kan du fort føle at de gode følelsene for henne blekner. Dette er jo ikke en person du vil kaste bort mer av livet på. Selvfølgelig burde det ikke bli rene helvete mellom dere da dere har et barn, men dama burde virkerlig skamme seg. Se det fra en positiv side: du fikk et flott barn så noe godt kom det hvertfall ut av det. Da sønnen din blir eldre og spør hvorfor du dro fra mamma så får du ærlig fortelle hvorfor, da setter du et godt eksempel med at utroskap ikke er akseptabelt og at han ikke skal finne seg i noe slikt hvis det en dag skjer han selv.

AnonymBruker
Skrevet

Uff.. Fikk vondt av og lese dette Ts.. Du har fått opplevd noe av det værste et menneske kan oppleve..

Men.. Du må seriøst kutte bena under henne. Ho har gjort den feil og gjøre seg økonomisk avhengig av deg, slutt og gi ho 5 øre og la ho få oppleve baksiden av mynten henne netopp har slikket ren.

Anonymous poster hash: a546c...b59

• Liker 3
Skrevet

Forferdelig å høre!!! Føler med deg!

Du kan muligens høre med en annen advokat. Men menns rettsbeskyttelse er ikke særlig god i barnefordelingssaker dessverre. Dette er en klassiker: Du jobber og forsørger familen, mens hun er mest med barnet. Da får hun mest omsorg virker det som.

Tror ikke du må dele hus hvis du har betalt for hele huset. Hør med advokat!

Personlig hadde jeg nesten vurdert å rømt utenlands og flytta fra alt...

Skrevet

Forferdelig å høre!!! Føler med deg!

Du kan muligens høre med en annen advokat. Men menns rettsbeskyttelse er ikke særlig god i barnefordelingssaker dessverre. Dette er en klassiker: Du jobber og forsørger familen, mens hun er mest med barnet. Da får hun mest omsorg virker det som.

Tror ikke du må dele hus hvis du har betalt for hele huset. Hør med advokat!

Personlig hadde jeg nesten vurdert å rømt utenlands og flytta fra alt...

Håper det hadde blitt med vurderingen, siden det er barn inne i bildet.

Skrevet

For ei drittkjerring!! Ja, saker har alltid to sider, men ut ifra hva du skriver, så har hun oppført seg respektløst og ufint.

Jeg skjønner godt at du vil ut av dette forholdet. Personlig hadde jeg hatt mer enn nok "bevis" utifra det du sier, så jeg hadde ikke ventet på at hun skulle innrømme noe som helst, men bare gått i fra henne.

Mer enn dette vet jeg ikke hva jeg skal si nå.

Skrevet

God klem!

En gang kan tilgis, men at hun fortsatte kontaktet med han er for drøyt!

Jeg trodde ikke det var sånn at man delte 50/50, når inntekten var skjev, det må du sjekke opp! Det er en grunn til at hjemmekoner sliter når deres rike mann vil skilles, så tror du tar feil, håper ihvertfall det!

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kunne prøvd dette??

Sjekk opp bestevennina hennes og flytt sammen med ho og overlatt hora til slasken.. Det er ikke ditt problem. Når hora begynner og vingle med nye gubben og deg osv kontakter du barneværnet og får henne til og virke sinnsyk/ikke egnet til og være mor og overtar foreldre retten til felles barn.

Anonymous poster hash: a546c...b59

Skrevet (endret)

Hvordan var disse åtte årene sammen? Alt på stell :vetikke:

Endret av Mike Waters
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sint på meg selv som lot meg lure.... en tosk, jeg vet jeg er dumsnill men nå lurer jeg på hvor faen jeg har hatt hode.....

Vil ikke ha hevn, men jeg ønsker at hun skal komme krypende til meg med sannheten... de trenger jeg.... vil høre sannheten fra henne.

For ordens skyld: Bruddet har ikke skjedd enda, de vil skje så fort kona mi innrømmer dette.... og dette ble langt og forvirrende.... trenge å lufte tanker og ideer....

Spm mitt er ;hvor er det du har hodet ditt nå? Godt festet mellom skuldrene? Neppe.

Du skulle ha gjort det slutt for lenge siden,men enda drøyer du det for å få frem noen sannhet fra henne. Dette her grenser over fra naiv til rett og slett dum.

Hun kommer aldri i livet til å fortelle hele sannheten; det er fakta som du bare må innse snart. Jeg tror neppe at det jeg sier nå vil klare å synke inn hos deg, men kanskje du trenger proff hjelp slik at en person kan sitte face to face til deg og få litt sunn fornuft inn i hodet ditt.

Hvis du venter på den hele og fulle sannhet så kan du vente til du blir 90, imens kan hun være utro med flere.

Jeg synes at det hun gjorde er kjipt,ingen fortjener å oppleve utroskap. Men noe sier meg at det er ikke bare hennes skyld lenger - du lar jo henne holde på? Jeg unnskylder ikke hennes handlinger, men når du ennå gir henne sjanser og ennå ikke har ryggrad eller selvrespekt til å gå din vei så lar du henne holde på. Hvor mange sjanser er du villig til å gi henne? Enda en? Enn neste gang hun er utro igjen? Enda en sjanse?

Jeg fatter ikke at du ennå er i "forhold" men henne og at det ikke er slutt for lenge siden.

Og minst av alt fatter jeg ikke at du sitter der og venter på at hun skal fortelle deg hele sannheten.

I tillegg til advokat så tror jeg at du trenger enda mer hjelp,noen som kan fortelle deg at du må kutte dette mennesket ut for godt. Er kanskje begrenset hvor mye vi på et forum klarer å overbevise deg eller åpne øynene dine litt.

Anonymous poster hash: 679ae...1a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, søker litt råd og tips her inne da andre mer "mannfolk" fyllte forum preges av useriøse og dumme svar.

Jeg og min kone har vært gift i snar 6 år, sammen i over 8år.

Vi har et barn på 5 år.

Jeg har stått for hovedinntekten meste parten av tiden da hun har gått skole

og en del små jobber i helse sektoren.

Hun har fri tilgang på mine penger men bruker dem nesten ikke.

Hun liker best og tjene sine egne penger og kjøpe av egne penger, noe som er bra. Men pga lite jobb og dårlig betalt ble hun ofte lei av lite egne penger.

Så jeg spanderte på henne Sikkerhetskurset offshore i fjord vår.

Da hun kom hjem etter en uke på kurs, var hun en annen. Hun pratet ikke med meg, ville ikke se på meg og var helt forandret, men ingenting var galt i følge henne.

Hun kjørte lang turer til en strand en times kjøring her fra.

Turene ble ofte og hyppige. Da jeg fant ut etter mye frem og tilbake med meg selv, sjekket jeg hennes facebook, hun har sjekket min face og mobil uendelig mange ganger, hun er litt av den typen som må ha kontroll på alt mulig.

Der ble mitt verste mareritt oppdaget... hun hadde noen andre...

Hun traff ham på kurset.... forholdet våres ble slutt da jeg konfronterte henne med dette. han hadde dame og hun hadde egne barn og jeg sint som f fordi min kone da lå med ham og hjalp ham i å være utro når hun selv er den første til å dømme andre når de er utro eller roter med andre.

Jeg er altfor dumsnill og vurderte lenge om jeg skulle si fra til dama til han her typen men fikk meg ikke helt til og gjøre det. MEN det finnes KARMA:D Noen hadde oppdaget dem og sendt sms til meg om at min kone var utro (forholde var jo da ellerede slutt) og dama hans ble varslet og det ble oppstandelse.

Han viste da en helt annen side med trusler og sinne osv.

Kona mi kom krypende tilbake etter 4-5uker og tryglet om ny sjangse... jeg vurderte en ukes tid og sa ja pga barnet vi har sammen og ta hensyn til....

jeg sa ok til ny sjangse men all kontakt med han måtte opphøre.

Nå fant jeg ut denne uka at kona mi har truffet han ved gjentatte anledninger,

hun gikk på p piller iskjul og hadde seg med ham på hotell som jeg betalte for en helg hun og venninne gjeng skulle inn og feire bursdag.....

Jeg satt vær fast offshore rett før jul, da fløy hun på byen med ham og kompisene hans..... i mitt hode gjør man ikke det hvis man ikke er innteressert i mer enn bare å være "utro"... men hva vet vel jeg?

Hun prater med ham ved jevne mellomrom.... nå har en venninne av min kone fortalt meg alt, fordi hun mener utro skap også er værste sort. Vi ble enige om å legge press på henne til å innrømme alt ovenfor meg. Jeg blir vanvittig såra da kona mi har fått alt hun peker på av meg. hun ønsket seg huset ved sjøen vi har nå, jeg solgte mitt gamle hus og vi kjøpte dette nye sammen, for det meste ved hjelp av fortjenesten på mitt gamle hus. Hun fikk sin såkalte drømmebil da vi måtte ha bil nr.2..... hun fikk sikkerhetskurset offshore av meg... og dette er takken..... er jeg virkelig så dumsnill? eller er hun verdensmester i å lyve?

veninna hars sakt at kona mi har med å si fra til meg om alt hun har gjort og skjedd ellers så forteller hun det til meg selv. Kona mi påstår da at hun har brutt kontakten med ham for lenge siden men vi vet de hadde kontakt for under 2 uker siden..... å uansett, hvor lenge går det til neste gang?

Jeg har fått med meg venninnen hennes på å forsøke å få min kone til og innrømme alt.... jeg kan selvfølgelig bar gjøre forholde slutt men jeg ønsker at hun skal komme krypende til meg med sannheten.... se sin egen dobbelmoral inn i øynene. Fatte og begripe hva hun har gjort..... så avslutter jeg forholdet.

En tung avgjørelse, da jeg taper alt, jeg må dele verdien av huset, begge bilene.

Jeg har betalt for hus, lån, forsikring, biler, strøm, utgifter, kommunale avgifter osv i ALLE år.... hun har stått for mesteparten av maten men handler ofte mat jeg og.....

Jeg må dele alle verdier med denne utro, uærlige løgnskapen av en kvinne....

Og siden jeg har reise jobb vil da megler si at barn har mest relasjoner med mor så da får mor foreldreretten og flytter 2 timer fra meg med barnet og jeg ender opp med å ha barnet annenhver helg... hipp hurra når man jobber offshore med 2-3 rotasjon... 2 uker på jobb... en uke hjemme uten barn, en helg med, en helg uten så 2 uker jobb.... kjempe kjekt... så i mine øyne får hu altså bonus for å ha klart å lure meg... hun får bonus for å ha vært utro mot meg....

"her, du klarte å lure denne tosken, ta halve av alt du."

" Å Du din indiot som lot deg lure, la det være en lærepenge, du må gi fra deg halvparten selv om du har betalt 95% av alle utgifter i 8 år."

Noen som har kjennskap, hørt om/vet om noen som har fått foreldre rett med foreldre som jobber offshore? Advokaten min mener at det vil ikke nytte å få jobb i nærområdet fordi megler vil uansett si at "jeg har jobbet offshore i 3 år og barnet har mer relasjoner med mor en far".....

Min kone har på våre 8 år aldri sett meg fly forbannet....

hun har sett meg sint 1 gang... kan bli irriitert og sur men sjelden fly forbannet.

Hvis du har bevis på at du har betalt alt av rekninger (huslån, billån, forsikringer, osv osv), er du ikke nødvendigvis nødt til og dele alt.

Kontaklt en advokat og finn ut av dett! Lykke til

Anonymous poster hash: 51771...6a8

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt 8 fine år, litt opp og ned. Men mest gode tider. Helst litt mye positivt egentlig, krangla sjeldent og hadde det ganske bra. Nå er hun en kontrollfreak og fikk ofte sp. Hvem han/hun nye på face er, nye kollegaer jeg traff i min reise jobb. Hun har sjeldent tatt iniativ til sex, når jeg ikke tok iniativ fikk jeg spørsmål med engang hva som va galt, hvorfor jeg ikke vil ha sex med henne. Alltid jeg som tok på henne, oral sex og slikt, aldri noe i retur. Ofte hun ble 'ferdig' og ikke jeg men fikk alltid samme svar, ''du fikk jo dyppet den'' ... Men sånn har hun alltid vært, har godtatt det, mens den horebukken hun hekker med knulla hu bak en hekk på ei strand full i folk?!?!? Wtf! Enten er hun verdensmester i løgn eller så hadde hun verdens mest dumsnille og naive mann.... Sikkert det siste. Hva slags type mann jeg er? Tja... I begynnelsen da vi giftet oss var jeg akkurat ferdig med lærlingetiden og hadde dårlig råd, hun fant drømme brudekjolen men måtte ta en annen pga prisen som var ok nok. Så jeg gikk og kjøpte den hun egentlig ville ha, jeg betalte 11,000. Hele feriepengene mine, her skulle jeg oppfylle min kones drømmer... Det var ekstremt mye penger for oss den gang...

Skrevet

...så hadde hun verdens mest dumsnille og naive mann....

Om dette ikke er oppdiktet så er jeg stygt redd det ligger mye sannhet i det jeg siterte over. Hva tenker du egentlig at denne sannheten du ønsker fra henne skal brukes til?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke ts for en gangs skyld være litt smart og legge en snedig plan? Prøv å selge og gjem unna før du skiller deg.. Så sitter hun igjen med mindre.. Men bruk tid. 1-2 år. Ta henne tilbake og få henne til å tro alt er greit igjen. I mellomtiden lopper du deres felles verdier og gjemmer unna pengene. Når du så er ferdig med dette, gir du henne fyken. Er du mann nok til det?

Anonymous poster hash: 5d680...4ca
Skrevet

Det gjør utrolig vondt å lese dette.

Kontakt advokat, prøv å få så mye som mulig. Hun der fortjener ikke en dritt, la henne stå på bar bakke.. Det eneste du skal bry deg om og tenke på er ungen din og deg selv. Jeg håper virkelig det kommer til å ordne seg for dere to, og at kona di får kjenne litt på valget sitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...