AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #1 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei jenter Jeg er nå 14 uker på vei, og føler meg så oppblåst og stor i forhold til magebilder jeg har sett på nett. Etter det jeg har lest er det mange som ikke får gravidmage før uke 18-20, så jeg føler meg egentlig bare tjukk og vassen. Har gått opp ca 4-5 kg til nå, og er redd for å legge på meg mye mer enn nødvendig siden jeg har gått opp så fort i begynnelsen.. Legger med et bilde tatt i går i åttetida på kvelden, synes dere jeg ser ut som jeg er lenger enn 14 uker? Har vært på tidlig UL og fått bekreftet termin, så jeg vet at jeg ikke er lengre på vei. Blir helt enormt oppblåst på kveldene, det er skikkelig ubehagelig, kommer det til å gi seg eller føler man seg helt stappa hele svangerskapet? Anonymous poster hash: 905fd...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #2 Del Skrevet 28. mars 2014 Synes ikke du er stor. Helt normal! Noen får mage tidlig, andre ikke. Til info kan jeg informere om at jeg var mye større da jeg var 14 uker (hadde stor mage hele svangerskapet) så ikke tenk over dette. Anonymous poster hash: 9acfc...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #3 Del Skrevet 28. mars 2014 Luft? Jeg fikk "babymage" lenge før 14 uker men det var luftAnonymous poster hash: d25d4...b03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 28. mars 2014 #4 Del Skrevet 28. mars 2014 Tror ikke det er så uvanlig Jeg flat som en pannekake om morgenen, og fem måneder på vei om kvelden... Skikkelig oppblåst og stappa. Har også gått opp en del kilo, men min erfaring er at vektøkningen ikke fortsetter i samme tempo. Den stappa-følelsen forsvinner ikke, men snart er du stappet med baby, og ikke mat eller luft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingelill Skrevet 28. mars 2014 #5 Del Skrevet 28. mars 2014 Synes du så fin ut jeg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Del Skrevet 28. mars 2014 Takk for svar! Det er nok mest luft ja, magen er liksom 'elastisk' når jeg trykker på den. Er nok litt ekstra polstring, mest luft, og litt baby inni der..Kjenner livmora er på vei oppover nå, så jeg får håpe det blir mer babymage snart. Den der stappa-følelsen kunne jeg klart meg uten altså.. Skikkelig sært å føle seg sulten og altfor mett samtidig Det er godt å høre andres erfaringer iallefall, når man ikke har vært borti det her før! Og det er jo egentlig koselig med voksende mage, bare veldig rart og uvant.. Anonymous poster hash: 905fd...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sukkermomsen Skrevet 28. mars 2014 #7 Del Skrevet 28. mars 2014 Helt vanlig, jeg var lik i uke 14. Hos meg var det luft, for den kunne presses innover og var ganske myk. Eneste forskjellen nå i uke 24, er at magen er hard istedenfor, men ikke sååå mye større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fossekall Skrevet 28. mars 2014 #8 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg fikk også mage relativt tidlig. Jeg gikk også opp mye med en gang. Gikk opp 5-6 kilo bare de første ukene. Nå er jeg 31 uker og har gått opp 10 kg, så det har gått sakte de siste ukene. Er nok ikke noe å bekymre seg for. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #9 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg så slik ut tross null vektøkning, fikk bare veldig fort mage Anonymous poster hash: 99aa9...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 28. mars 2014 #10 Del Skrevet 28. mars 2014 Sånn var jeg også. Veide meg hos fastlege i uke 12 og hadde da gått opp 3 kg. Hadde nok rask vektoppgang i starten. Fortalte om graviditeten på jobb i uke 15. Da hadde jeg i flere uker gått i løse overdeler for å skjule magen. Er snart i mål og har gått opp ca 15 kg tilsammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 28. mars 2014 #11 Del Skrevet 28. mars 2014 (endret) Hei jenter Jeg er nå 14 uker på vei, og føler meg så oppblåst og stor i forhold til magebilder jeg har sett på nett. Etter det jeg har lest er det mange som ikke får gravidmage før uke 18-20, så jeg føler meg egentlig bare tjukk og vassen. Har gått opp ca 4-5 kg til nå, og er redd for å legge på meg mye mer enn nødvendig siden jeg har gått opp så fort i begynnelsen.. Legger med et bilde tatt i går i åttetida på kvelden, synes dere jeg ser ut som jeg er lenger enn 14 uker? Har vært på tidlig UL og fått bekreftet termin, så jeg vet at jeg ikke er lengre på vei. Blir helt enormt oppblåst på kveldene, det er skikkelig ubehagelig, kommer det til å gi seg eller føler man seg helt stappa hele svangerskapet? Anonymous poster hash: 905fd...f9d Du har en nydelig liten babymage Magen kommer i forskjellig tempo. Magen med Førstemann her kom i uke 22-23 mens med andremann så jeg høygravid ut i uke 13 Jeg har inntrykk av at man legger på seg en del i starten pga økt matlyst og lite energi. Så stangnerer det en god stund også går man opp litt til på slutten pga bavyvekt og vann i kroppen og slik. Ikke tenk så mye på det. Nyt svangerskapet så godt det lar seg gjøre (Edit:Skriveleif) Endret 28. mars 2014 av ara 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #12 Del Skrevet 28. mars 2014 Har bare gått opp 2 kg - er i uke 20 Men ikke så mye mage - håper den popper ut snart Anonymous poster hash: e170d...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #13 Del Skrevet 28. mars 2014 Noen bærer magen veldig "inne i", og noen bærer magen utenpå. Det ser nok ut til at du blir blant sistnevnte, og får skikkelig vanvittig kulemage på slutten. mens andre i helt andre enden av skalaen har mage som på bildet ditt når de er 7-8 måneder på vei. Det kan nok også være litt luft og væskeoppsamling, for selve barnet med fostervann og livmor skal ikke veie mer enn ca 300gram eller så tilsammen ved 14 uker, og fosteret er trolig rundt 6-7 cm langt fra rumpe til hode. Anonymous poster hash: f5326...f09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 28. mars 2014 #14 Del Skrevet 28. mars 2014 Ser helt normalt ut synes jeg Det er sikkert en del luft, men det er jo gravidmage fordi om det ikke er babymage enda Jeg er i uke 25 og har gått opp ti kilo, men mye av det kom i starten, har holdt seg stabilt en stund nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #15 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei jenter Jeg er nå 14 uker på vei, og føler meg så oppblåst og stor i forhold til magebilder jeg har sett på nett. Etter det jeg har lest er det mange som ikke får gravidmage før uke 18-20, så jeg føler meg egentlig bare tjukk og vassen. Har gått opp ca 4-5 kg til nå, og er redd for å legge på meg mye mer enn nødvendig siden jeg har gått opp så fort i begynnelsen.. Legger med et bilde tatt i går i åttetida på kvelden, synes dere jeg ser ut som jeg er lenger enn 14 uker? Har vært på tidlig UL og fått bekreftet termin, så jeg vet at jeg ikke er lengre på vei. Blir helt enormt oppblåst på kveldene, det er skikkelig ubehagelig, kommer det til å gi seg eller føler man seg helt stappa hele svangerskapet? Anonymous poster hash: 905fd...f9d Man føler seg større enn man er. Er 27 uker nå og ser tilbake på bilder jeg tok i uke 12, 15 osv å jeg var virkelig ikke stor... Men følte meg gigantisk. Ingenting sammenlignet med nå! Og når jeg er høygravid og ser tilbake til nå, så kommer jeg sikkert til å tenke "Der var jeg jo liten!" Hehe http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tongue1.gif' alt=':P'>Anonymous poster hash: 2daed...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #16 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei jenter Jeg er nå 14 uker på vei, og føler meg så oppblåst og stor i forhold til magebilder jeg har sett på nett. Etter det jeg har lest er det mange som ikke får gravidmage før uke 18-20, så jeg føler meg egentlig bare tjukk og vassen. Har gått opp ca 4-5 kg til nå, og er redd for å legge på meg mye mer enn nødvendig siden jeg har gått opp så fort i begynnelsen.. Legger med et bilde tatt i går i åttetida på kvelden, synes dere jeg ser ut som jeg er lenger enn 14 uker? Har vært på tidlig UL og fått bekreftet termin, så jeg vet at jeg ikke er lengre på vei. Blir helt enormt oppblåst på kveldene, det er skikkelig ubehagelig, kommer det til å gi seg eller føler man seg helt stappa hele svangerskapet? Anonymous poster hash: 905fd...f9d Syntes det var en fin mage og slanke damer får ofte mage fortere enn de som er mer "polstra" Tar du solarium foresten? Så det på bildet, Hehe. Jeg sluttet med det da jeg planlagte å bli gravid, men frister veldig å ta litt solarium igjen å få litt farge på kroppen. Men er det skadelig med solarium under graviditeten? Tenker da kanskje 15 min 2-3 ganger i uka.. Anonymous poster hash: d518b...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #17 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg er ikke så høy, og var ganske slank før jeg ble gravid, så det er vel kanskje naturlig at magen popper ut nå. Godt å lese at jeg ikke er unormal iallefall! Jeg tar litt sol ja, ikke mye. 15 min en gang i uka kanskje. Spurte legen min, og han forsikret meg om at det var greit så lenge jeg ikke overdriver. Gjør det ikke for å bli brun, men for fysisk og psykisk velvære Mørketida er lang og tung syns jeg, så da hjelper det med litt sol. Nå er våren her, så det blir nok heller veranda fremover! Anonymous poster hash: 905fd...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #18 Del Skrevet 28. mars 2014 Problemet med solarium (og vanlig soling) når du er gravid er at du kan få kjempestygge pigmentflekker som ikke går vekk før huden blekner igjen. Jeg vil heller være litt lys enn å se ut som en giraff Anonymous poster hash: e52a3...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #19 Del Skrevet 28. mars 2014 For en fin babybump! Jeg skulle gjerne hatt en slik selv. Jeg er 13 uker på vei og den lille bulen min er nok bare fett. Vet at mager vokser litt sånn når passer den, men jeg holder på å bli gal av å vente på magen:P skal vi bytte?Anonymous poster hash: dd66a...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #20 Del Skrevet 28. mars 2014 Kan godt få litt av min, får høre hver ENESTE dag hvor stor jeg er osv.. Ganske lei av og høre det, føler meg skikkelig feit. Er "bare" i uke 25. Anonymous poster hash: d5a4f...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå