Gelica Skrevet 28. mars 2014 #1 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg bestiller ofte scampi når jeg er på restaurant, men har aldri laget det selv. Er derfor ute etter alle gode scampioppskrifter. Vil du hjelpe meg med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 28. mars 2014 #2 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg synes det er godt å steke scampi sammen med litt chili og hvitløk. Så rasper jeg litt limeskal og sviser litt av limen over til slutt Men hvis du har bedre tid, er det nok en ide å la scampien ligge i blandingen en liten stund, slik at det trekkes litt inn Er jo også en veldig grei tapasrett, bare å tre noen ned på en pinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 28. mars 2014 #3 Del Skrevet 28. mars 2014 Har scampi i pasta carbonara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. mars 2014 #4 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg vet det ikke er det du spør etter, og jeg skal ikke velge hva du spiser. Men i tilfelle du ikke kjenner til det: "Ødelegging av mangroveskoger og korallrev, utpining av fiskeressurser, barnearbeid og alvorlige brudd på menneskerettigheter er blant utfordringene knyttet til den moderne scampiindustrien." http://www.gronnhverdag.no/index.php/lg/layout/set/print/Nettsider/Groenn-Hverdag/Lm/Bestill-materiell/index.php?/nor/Mat-drikke/Scampi/Scampi-Tidenes-daarligste-menyvalg2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Despicable Me Skrevet 28. mars 2014 #5 Del Skrevet 28. mars 2014 Tagliatelle med scampi 500 g tagliatelle 500 g rå scampi 4 ss olivenolje 2 fedd hvitløk kajennepepper 1 beger crème fraiche 1 sitron salt fersk persille Tin og skrell scampi. Kok tagliatelle al dente i lettsaltet vann. Hell av vannet. Stek scampi i en stor panne med litt olje, ha i finhakket hvitløk og kajennepepper og la det surre litt på middels varme. Tilsett crème fraiche og kok opp. Rasp skallet av en godt vasket sitron og ha oppi sausen og smak til med salt og sitronsaft. Ha pastaen over i pannen med scampi. Bland godt. Server med masse hakket persille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg vet det ikke er det du spør etter, og jeg skal ikke velge hva du spiser. Men i tilfelle du ikke kjenner til det: "Ødelegging av mangroveskoger og korallrev, utpining av fiskeressurser, barnearbeid og alvorlige brudd på menneskerettigheter er blant utfordringene knyttet til den moderne scampiindustrien." http://www.gronnhverdag.no/index.php/lg/layout/set/print/Nettsider/Groenn-Hverdag/Lm/Bestill-materiell/index.php?/nor/Mat-drikke/Scampi/Scampi-Tidenes-daarligste-menyvalg2 Men finnes det ikke miljøvennlig scampi da? Anonymous poster hash: 557d8...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #7 Del Skrevet 28. mars 2014 Gambas Al Pil Pil Anonymous poster hash: 557d8...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 29. mars 2014 #8 Del Skrevet 29. mars 2014 Men finnes det ikke miljøvennlig scampi da? Anonymous poster hash: 557d8...879 Jo, det finnes, men det er ikke den som pleier å være i butikken for å si det sånn. Jeg eelsket scampi. Var på leting overalt, men jeg greide ikke å oppdrive det og kuttet det derfor ut. Kanskje det er bedre nå som det har vært mer fokus på det. Se etter MSC-merking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 2. april 2014 #9 Del Skrevet 2. april 2014 Jo, det finnes, men det er ikke den som pleier å være i butikken for å si det sånn. Jeg eelsket scampi. Var på leting overalt, men jeg greide ikke å oppdrive det og kuttet det derfor ut. Kanskje det er bedre nå som det har vært mer fokus på det. Se etter MSC-merking. fish-news7_0.jpg ICA har vel MSC merkede kongereker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå