AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #1 Skrevet 28. mars 2014 Tanter og onkler, svigers+ kusine kommer på besøk kaffe og kake besøk. Jeg er ikke den fødte husmor, så jeg lurer på hva jeg kan servere.. Greit med kaffe, men hva slags kake skal jeg lage? Skal jeg lage en eller to? Servere frukt i tillegg? Trenger sårt noen tips, Hehe.Anonymous poster hash: 496a1...b8a
Rosa Sitron Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 Hvor mange kommer? Hva slags kake kan du? Jeg serverte rullekake til mine svigerforeldre, den er nok litt liten om man er mer enn 4 personer.
Gjest Jørild Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 Noen påsmurte rundstykker og en kake? Og drikke så klart. 1
skruf Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Hva med å steke opp en haug vafler og sette frem smør og syltetøy? Lettvindt og godt:) Du kan også lage fruktfat med oppskjært frukt, det er alltid godt. 4
FruDuckman Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 Jeg kan på det absolutt varmeste anbefale Brownies med melkesjokolade. SUPERENKEL å lage, og den er best om man har laget den en dag eller to i forveien. (Og den trenger litt tid på å kjøle ned før glasuren + stivning av glasur. ) www.detsoteliv.no/oppskrift/brownies-med-melkesjokolade Og den er perfekt å dele opp i biter og slenge i frysen også, så restene (om det blir noen da) kan serveres ved en senere anledning. Det er også en langpannekake, så du trenger ikke være redd for å ha laget for lite. Ellers er marengskake en av mine favoritter. www.detsoteliv.no/oppskrift/marengsbunn Denne holder ikke til like mange. Frukt utenom er et godt forslag!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 Tusen takk for gode forslag dere. Hvordan skal frukten danderes? Serveres dette til kakene eller etterpå? Jepp, jeg er helt blåst på kjøkkenet...Anonymous poster hash: 496a1...b8a
skruf Skrevet 28. mars 2014 #7 Skrevet 28. mars 2014 Sett bare frem et fat med oppskjært frukt på bordet, så tar de når de vil ha:)
Miss moneypenny Skrevet 28. mars 2014 #8 Skrevet 28. mars 2014 Hva med en ostekake? Det er veldig lett å lage, umulig å gjøre feil, og den varianten jeg pleier å lage er veldig frisk og god Jeg lager den med sitrongele i fyllet, også lokk av appelsingele
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Hva med en ostekake? Det er veldig lett å lage, umulig å gjøre feil, og den varianten jeg pleier å lage er veldig frisk og god Jeg lager den med sitrongele i fyllet, også lokk av appelsingele OStekake er godt, men sørg for å følge oppskriften. Jeg bommet engang og den stivnet aldri. Anonymous poster hash: 8b74a...59f
Miss moneypenny Skrevet 28. mars 2014 #10 Skrevet 28. mars 2014 OStekake er godt, men sørg for å følge oppskriften. Jeg bommet engang og den stivnet aldri.Anonymous poster hash: 8b74a...59f Huffda... Har aldri opplevd at den ikke stivner
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #11 Skrevet 28. mars 2014 Jeg ville regnet en vanlig rund kake til 8 gjester. Det er jo gjerne 12 stykker, men er man vertskap, så skal helst ikke fatene bli tomme foran øynene på gjestene, man skal ha rester når de går. Har jeg da en kake og får 7-8 gjester, så lager jeg gjerne et fat med innkjøpte kjeks av forskjellige sorter og størrelser, og kanskje en konfekteske åpen på bordet, eller en skål twist eller lignende.. Litt fordi folk gjerne forsyner seg flere ganger når de blir sittende og prate i litt flere timer, og da liker mange å ha muligheten tilå forsyne seg med en enkel munnfull og ikke måtte ta et kakestykke hver gang. Har de litt reisevei og du tror de blir en stund, så ville jeg kanskje servert smurte rundtstykker også. Det typiske til snitter (halve skiver med fancy pålegg) er å regne 2 stk pr person når det ikke er annen matservering. Anonymous poster hash: 9f736...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå