Gå til innhold

Drittunge på atv i nabolaget!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En av barna i nabolaget har fått mini atv. Jeg vet ikke om det er hva det heter, men det er hva det ligner på. Hver forbanna kveld typ i 19:00 tiden når jeg tar en blund så blir jeg vekket av at det lille krapylet kjører utenfor her på en stor tomt til salgs, ofte står hønemor og hønefar og beundrer den lille pjokken/drittungen. Noen ganger har dem andre med seg også og de står der som en flokk sauer og beundrer. Sikkert søtt for dem, å jada...men for oss naboer? Nei! I tillegg kjører han til og med på søndager og jeg blir like forbanna hver gang. Den lille atven lager også godt med lyd, vroooom VROM! Hadde jeg hatt en softgun så hadde jeg lett skutt etter ungen!

Er det gærent av meg å konfrontere foreldrene neste gang?

Anonymous poster hash: c5784...551

Videoannonse
Annonse
Gjest Elseby13
Skrevet

Barnet må få leke ute klikka 19! Er det bedre at barn sitter på ræva foran skjermen dagen lang?

Slutt å være en sutrete gammal tante! Gå ut og vær med på moroa!

AnonymBruker
Skrevet

Nyhetens interesse går vel over. Men om det vanligvis skjer rundt kl 19, så ville jeg bare endret tidspunkt for middagsluren. Søvndeprivasjon kan gjøre det snilleste menneske morderisk sur, så du skal se du tåler atv-en bedre når du får sovet skikkelig før eller etter ;)

Anonymous poster hash: 4bdbe...45e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da lov å leke ute kl19, er ikke før kl21 det finnes regler mot slilt.

Er da ikke normalt å ligge å sove en høneblund kl19 på kvelden. Du får sove litt tidligere eller senere da:)

Tenkte det var en som styrte veldig sent på kveld eller kjørte villmann i nabolaget utifra overskriften din:p

Anonymous poster hash: 88765...922

• Liker 5
Gjest bustyvel
Skrevet

Du får prøve å holde deg våken litt lenger enn rett etter barne-tv...

• Liker 6
Skrevet

Ja, ta kontakt med foreldrene og si at hvis du hadde hatt skytevåpen så skulle du skutt etter guttungen.

Da kommer du til å få din egen lille fredelige celle en stund :)

Du får prøve å holde deg våken litt lenger enn rett etter barne-tv...

Tenkte det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok over. Ettersom tomta er stor kunne du kanskje bedt ungen om å ikke kjøre så nærme naboene?

Anonymous poster hash: 61279...1e8
AnonymBruker
Skrevet

http://h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/72/articleView/true/moduleid/176106/Default.aspx

i følge denne artikkelen er det ulovlig for barn å kjøre ATV eller andre motoriserte kjøretøy også på privat grunn. Unntak er i organisert trening i klubb.

Sitat fra artikkelen:

Hva gjør politiet for å hindre at barn kjører ulovlige ATV-er?

- Vi stanser dem vi observerer, og reagerer med anmeldelse overfor foreldre eller den som råderett over kjøretøyet. Det vil normalt føre til bøtelegging, men kan i verste fall resultere i tap av førerretten i inntil ett år. Barnet kan i tillegg bli ilagt sperrefrist for førerkort. - See more at: http://h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/72/articleView/true/moduleid/176106/Default.aspx#sthash.e85a36vI.dpuf

Du kan prøve å ringe politiet neste gang.

Anonymous poster hash: 1e9a0...ed5
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herre fred. Du forventer at naboene skal lukte at du tar deg en blund kl 19, og dermed vise hensyn ved ikke å laungene leke høylydt?? :overrasket: Hadde dette foregått på sen kveld hadde jeg forstått reaksjonen, men dette er jo bare latterlig. Foreslår at du skaffer deg ut hus langt inn i skauen, hvor ingen plager deg med lyd på noe tidspunkt på døgnet i det hele tatt.

At foreldrene muligens lar ungen kjøre ulovlig er en annen diskusjon.

Anonymous poster hash: 25601...be8
  • Liker 5
Skrevet

Er han en drittunge fordi foreldrene lar han kjøre ATV? Gjors han på å kjøre den fordi det bråker eller noe? Liksom på pur F.... ?

Det er en del av å bo i et nabolag med unger. Er det ikke ATV så er det sikkert noe annet. her er det trampoline med skriking og hoiing. :)

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for oppfording til lovbrudd, og personangrep.

Niennas, mod

AnonymBruker
Skrevet

Aner dere hvor mye en slik egentlig bråker? Noen i familien min har også naboer med en slik. Når ungen kjører rundt på den ca 50-100 meter unna huset deres kan man ikke snakke sammen på verandaen fordi man ikke hører hverandre! TS du har min fulle sympati!!

Anonymous poster hash: a6457...5e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å ta en telefon til politiet, så får foreldrene bot, ungen forhåpentligvis kjøreforbud og du får fred. :lur:

Anonymous poster hash: 61279...1e8
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det er da lov å leke ute kl19, er ikke før kl21 det finnes regler mot slilt.

Det er vel faktisk ikke før kl 23 det er regler ....

Endret av litle_my
  • Liker 1
Skrevet

Aner dere hvor mye en slik egentlig bråker? Noen i familien min har også naboer med en slik. Når ungen kjører rundt på den ca 50-100 meter unna huset deres kan man ikke snakke sammen på verandaen fordi man ikke hører hverandre! TS du har min fulle sympati!!

Anonymous poster hash: a6457...5e6

Enig. Kan ikke sammenlignes med vanlig barnehyl og trampolinehopping.

AnonymBruker
Skrevet

Her hvor jeg bor er det også en gang i blandt ungdommer som kjører med atv på fotballbanen nedforbi huset her. Bare de kjører rundt på denne midt på natta. Er utrolig slitsomt når det skjer, selv om de heldigvis ikke gjør det hver dag. Er utroolig høy lyd som kommer ifra de, også pleier disse ungdommene å skrike å hyle som besatt. Har til nå valgt å ignorere de og heller sitte å irritere meg over dette.. men sålenge det ikke er så ofte det skjer så lar jeg det bare være. Men hadde det vært hver dag som du TS skriver så hadde jeg tatt en prat med foreldrene og sagt at de skulle gjort det på et mer passende tidspunkt, for små barn pleier jo trossalt ålegge seg på det ttidspunktet og da vil jo bråket forstyrre evt legging osv.

Anonymous poster hash: abed4...20c

AnonymBruker
Skrevet

Alle barn legger seg ikke kl 19, folk er forskjellige. La nå barnet få ta seg en liten kjøretur, hadde sagt noe annet hvis det var på morgenen 0700, men ærlig talt. Sånn er det å bo rundt andre mennesker. Må tåle litt.

Anonymous poster hash: e0805...8e4
Skrevet

Ungen må få bråke klokka 19.00. Det er et helt normalt tidspunkt for slikt. Det er du som velger å sove på et unormalt tidspunkt.

• Liker 1
Skrevet

Enig. Kan ikke sammenlignes med vanlig barnehyl og trampolinehopping.

Jeg bor i nærheten av en hovedvei, skal jeg stoppe trafikken hver gang jeg har lyst å sove litt lenge og ikke trenge å høre morgenrushet? ;)

AnonymBruker
Skrevet

http://h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/72/articleView/true/moduleid/176106/Default.aspx

i følge denne artikkelen er det ulovlig for barn å kjøre ATV eller andre motoriserte kjøretøy også på privat grunn. Unntak er i organisert trening i klubb.

Sitat fra artikkelen:

Hva gjør politiet for å hindre at barn kjører ulovlige ATV-er?

- Vi stanser dem vi observerer, og reagerer med anmeldelse overfor foreldre eller den som råderett over kjøretøyet. Det vil normalt føre til bøtelegging, men kan i verste fall resultere i tap av førerretten i inntil ett år. Barnet kan i tillegg bli ilagt sperrefrist for førerkort. - See more at: http://h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/72/articleView/true/moduleid/176106/Default.aspx#sthash.e85a36vI.dpuf

Du kan prøve å ringe politiet neste gang.

Anonymous poster hash: 1e9a0...ed5

Hva er galt med sånne som deg? Pass på deg selv å la andre få være i fred! Er det så viktig å ødelegge andres moro bare fordi du er en jævla gråstein sjøl? Lei av sånne folk som deg! Har du et problem med det så ringer du IKKE politiet, du kan gå ut å prate med dem SELV. Herregud, feig er du også.

Anonymous poster hash: ee3d8...415

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...