AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Del Skrevet 27. mars 2014 Vurderer det nemlig selv. Men er redd for at dette blir altfor vanskelig for meg, men om jeg tar 1-2 fag pr halvår da? Kommer dette til å bli gjennomfør-bart? Noen som har tatt det året som privatist her? Anonymous poster hash: d9efd...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 27. mars 2014 #2 Del Skrevet 27. mars 2014 Kjære deg, dette mener jeg med best mulig hensikt men påbygg er vel den vanskeligste linja da du må gå igjennom de fagene du manglet i alle årene. Av venner jeg kjenner så må jeg anbefale deg sterkt å sette deg på skolebenken. Det er så mye å lese på egenhånd og du får god og gratis hjelp gjennom forelesning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #3 Del Skrevet 28. mars 2014 Min samboer tok historie og naturfag første halvår, og holder nå på med norsk, nynorsk og matte. Første halve året gikk veldig bra. Både historie og naturfag er puggefag og sitter godt. Mener han fikk 5 på begge eksamene, og han er 25 og det er en stund siden han satt på skolebenken Norsken er også ganske grei, samt matte, men nynorsken er noe herk. Spørs litt hva slags ut gangspunkt du har, men det er vanskelig å lære seg nynorsk på egen hånd. Kan evt. ta nynorsk på nettkurs og resten som privatist? Jeg gikk selv påbygg på skolen, ikke som privatist, og det var noe herk. Alle var umotiverte, dagene var lange og det tok jo aldri slutt. Jeg misunner samboern litt, for han har seilt gjennom veldig greit. Spørs litt på hvilke karakterer du trenger for å gå videre, men. Samboern måtte bare bestå, og det går nok med glans Anonymous poster hash: 32da4...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #4 Del Skrevet 28. mars 2014 Andrea Badendyck:P:P:P Anonymous poster hash: ff8bb...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #5 Del Skrevet 28. mars 2014 Min samboer tok historie og naturfag første halvår, og holder nå på med norsk, nynorsk og matte. Første halve året gikk veldig bra. Både historie og naturfag er puggefag og sitter godt. Mener han fikk 5 på begge eksamene, og han er 25 og det er en stund siden han satt på skolebenken Norsken er også ganske grei, samt matte, men nynorsken er noe herk. Spørs litt hva slags ut gangspunkt du har, men det er vanskelig å lære seg nynorsk på egen hånd. Kan evt. ta nynorsk på nettkurs og resten som privatist? Jeg gikk selv påbygg på skolen, ikke som privatist, og det var noe herk. Alle var umotiverte, dagene var lange og det tok jo aldri slutt. Jeg misunner samboern litt, for han har seilt gjennom veldig greit. Spørs litt på hvilke karakterer du trenger for å gå videre, men. Samboern måtte bare bestå, og det går nok med glans Anonymous poster hash: 32da4...700 Dette var et lurt tips, tusen takk. Om jeg greier historie og naturfag det første halve året, så kan jeg ta resten etterpå. Snakker nynorsk i virkeligheten, så tror ikke det skal bli et problem for meg. Anonymous poster hash: d9efd...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Del Skrevet 28. mars 2014 Dette var et lurt tips, tusen takk. Om jeg greier historie og naturfag det første halve året, så kan jeg ta resten etterpå. Snakker nynorsk i virkeligheten, så tror ikke det skal bli et problem for meg. Anonymous poster hash: d9efd...405 Da er det jo ikke noe problem! De fleste strever mest med nynorsken. Om du prater nynorsk så burde det jo være ganske lett Matten er ikke så veldig lett, men det finnes verre. Mener det er mest sannsynlighetsregning og noe likninger og slikt. Boken begynner lett og det blir gradvis vanskeligere, så den er også god å lese på egen hånd. Vet ikke hvor lang tid du vil bruke på påbygg, men om du ikke har dårlig tid så kan du jo ta ett fag i halvåret. Men historie og naturfag på samme tid bør gå greit. Historieboka er noe tykk og seig, men naturfagboka er veldig liten og søt Historie og naturfag er hvertfall veldig lette fag. Leser bare boka og pugger det aller meste. De er også muntlige, og det er få som driter seg ut på muntlig - da har de aldri lest boka Vil hvertfall ikke anbefale å gå påbygg på skolen om du har nok selvdisiplin til å ta det på egenhånd. For klassene er utrolig umotiverte. Men nøkkelen til å jobbe som privatist er å sette opp en plan og følge den godt. ^^ Anonymous poster hash: 32da4...700 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #7 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg tok hele påbygg som privatist, gikk veldig greit det! Kjøpte bøkene, og leste faktisk ikke så utrolig mye før hver eksamen, og endte med nokså gode karakterer. Får du dårlig på noe kan du melde deg opp på nytt neste halvår, tror det er 3 forsøk du har? Eneste jeg slet med var nynorsken. Fant ingen god lærebok, og ante faktisk ikke hvordan jeg skulle gå frem der...men det blir jo ikke problem for deg da Jeg syntes løsningen var genial! Jeg brukte 1,5 år på alt sammen, samtidig som jeg var lærling og fikk svennebrev/tjente penger men krever jo egeninnsats da.. Også; om du har svennebrev/fagbrev er det også noen fag du slipper. Gym og valgfag hvertfall.. Mulig noe mer jeg ikke kom på i farten Anonymous poster hash: 4a25c...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #8 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg gjorde det mens jeg var hjemme i permisjon med minstemann. Tok alle fagene på en gang (dvs på et halvår). Det gikk greit, men jeg trengte heller ikke toppkarakterer i alt. Fikk en 2´er i nynorsk av alle ting, men resten fikk jeg kun 4-5 på. Ble mye lesing, men jeg er en sånn som lærer fort da. Om du klarer å lese mye på egen hånd og klarer å lære deg ting selv, så er det absolutt fullt mulig å få til dette som privatist. Om du er en sånn som trenger hjelp fra læreren og trenger undervisning, så ville jeg ikke begitt meg ut på dette. Anonymous poster hash: 471e5...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #9 Del Skrevet 28. mars 2014 Takk for svar! Nå som jeg leser her, så tror jeg at jeg kommer til å ta alt som privatist. Er litt usikker på hvilken fag jeg mangler, men får ta kontakt med rådgiveren på skolen. Går det ann å begynne å lese i sommer, så melde seg opp til jul feks? Kan jo ikke være SÅ vanskelig. Så lenge jeg består så skal jeg være fornøyd. Anonymous poster hash: d9efd...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #10 Del Skrevet 28. mars 2014 Takk for svar! Nå som jeg leser her, så tror jeg at jeg kommer til å ta alt som privatist. Er litt usikker på hvilken fag jeg mangler, men får ta kontakt med rådgiveren på skolen. Går det ann å begynne å lese i sommer, så melde seg opp til jul feks? Kan jo ikke være SÅ vanskelig. Så lenge jeg består så skal jeg være fornøyd. Anonymous poster hash: d9efd...405 Tror det skal gå bra, så lenge du jobber godt på egenhånd og er strukturert Tror oppmeldingsfrist på privatistweb er i august eller september. Mener at eksamene er i løpet av november/desember, dette får du brev om når det nærmer seg. Bare husk at det kan koste litt å melde seg opp, og du betaler på nett når du melder deg opp - ikke via regning i posten Anonymous poster hash: 32da4...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #11 Del Skrevet 28. mars 2014 Lurer på de samme som deg TS. Noen som kan si noe om muntligen? Er det skikkelig vanskelig? Er utrolig dårlig i muntlig og småstammer fordi jeg er så nervøs. Anonymous poster hash: cad8d...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #12 Del Skrevet 28. mars 2014 Er du/blir over 23 så kan du gå for 23/5 regelen, altså at du kun trenger hovedfagene Norsk, matte, naturfag, historie og samfunnsfag(?) I såfall går det helt fint å ta det som privatist, eller hva med type Bjørknes eller Sonans? Går på Sonans selv nå og forbedrer karakterer, veldig eksamensretta undervisning og gode lærere:) Anonymous poster hash: 678b2...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #13 Del Skrevet 28. mars 2014 Er du/blir over 23 så kan du gå for 23/5 regelen, altså at du kun trenger hovedfagene Norsk, matte, naturfag, historie og samfunnsfag(?) I såfall går det helt fint å ta det som privatist, eller hva med type Bjørknes eller Sonans? Går på Sonans selv nå og forbedrer karakterer, veldig eksamensretta undervisning og gode lærere:) Anonymous poster hash: 678b2...88e Hva om du er under 23? Anonymous poster hash: cad8d...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alegria Skrevet 29. mars 2014 #14 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Jeg synes ikke påbygg var så vanskelig som folk skal ha det til. Jeg gikk ut med et veldig bra snitt, og jeg var rimelig umotivert og skolelei. Men mest sannsynlig vil du ha matte 2p-y og om du ikke er generelt flink i matte kan det bli veldig tøft. Det var det eneste faget jeg slet ganske mye i, mye grunnet en elendig lærer men var generelt vanskelig.. Sonans har verdens beste lærere (bortsett fra mattelæreren). Jeg gikk da på vgs'en og ikke som privatist. Du kan jo søke på vgs'en? Er bare 1000 kr mnd. Dersom du bor i Oslo selvfølgelig. Endret 29. mars 2014 av alegria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #15 Del Skrevet 29. mars 2014 Da er det jo ikke noe problem! De fleste strever mest med nynorsken. Om du prater nynorsk så burde det jo være ganske lett Matten er ikke så veldig lett, men det finnes verre. Mener det er mest sannsynlighetsregning og noe likninger og slikt. Boken begynner lett og det blir gradvis vanskeligere, så den er også god å lese på egen hånd. Vet ikke hvor lang tid du vil bruke på påbygg, men om du ikke har dårlig tid så kan du jo ta ett fag i halvåret. Men historie og naturfag på samme tid bør gå greit. Historieboka er noe tykk og seig, men naturfagboka er veldig liten og søt Historie og naturfag er hvertfall veldig lette fag. Leser bare boka og pugger det aller meste. De er også muntlige, og det er få som driter seg ut på muntlig - da har de aldri lest boka Vil hvertfall ikke anbefale å gå påbygg på skolen om du har nok selvdisiplin til å ta det på egenhånd. For klassene er utrolig umotiverte. Men nøkkelen til å jobbe som privatist er å sette opp en plan og følge den godt. ^^ Anonymous poster hash: 32da4...700 Tuller du nå? Matte 2PY er jo det letteste mattefaget som finnes. Skjønner egentlig ikke hvorfor alle klager sånn over påbygg. Det er jo ikke noen vanskelig fag i det hele tatt. Dere har jo verken realfag (med mindre dere velger 1 realfag, men det er vel vg2-nivå og det er jo ganske greit) eller fremmedspråk. Det er jo disse fagene som er de vanskeligste og som kreves mest på VGS. Åh, jeg skjønner ikke hvorfor jeg går inn på sånne tråder i det hele tatt. Det gjør meg så provosert. Virkelig, dere er heldige. Jeg skulle ønske jeg også ikke trengte kjemi 2 og spansk 2. Naturfag og historie er jo ekstremt lett. Naturfag har vi som går studiespesialiserende i vg1. Norsk BM og norsk NN har vi også. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan noen av dere kan påstå at påbygg er den vanskeligste linjen. Har dere sett eksamener i kjemi 2, fysikk 2 og matematikk R2? Anonymous poster hash: bd55a...d5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #16 Del Skrevet 29. mars 2014 Tuller du nå? Matte 2PY er jo det letteste mattefaget som finnes. Skjønner egentlig ikke hvorfor alle klager sånn over påbygg. Det er jo ikke noen vanskelig fag i det hele tatt. Dere har jo verken realfag (med mindre dere velger 1 realfag, men det er vel vg2-nivå og det er jo ganske greit) eller fremmedspråk. Det er jo disse fagene som er de vanskeligste og som kreves mest på VGS. Åh, jeg skjønner ikke hvorfor jeg går inn på sånne tråder i det hele tatt. Det gjør meg så provosert. Virkelig, dere er heldige. Jeg skulle ønske jeg også ikke trengte kjemi 2 og spansk 2. Naturfag og historie er jo ekstremt lett. Naturfag har vi som går studiespesialiserende i vg1. Norsk BM og norsk NN har vi også. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan noen av dere kan påstå at påbygg er den vanskeligste linjen. Har dere sett eksamener i kjemi 2, fysikk 2 og matematikk R2? Anonymous poster hash: bd55a...d5c Haha. Kjære vene. Jeg sa MIN mening om mattefaget, og ja, jeg falt ut av matten i 9. klasse på ungdomskolen, så JA, 2PY var ikke det letteste for meg. Og NEI, jeg sa ikke at det er det verste faget i verden - det finnes verre. Sier også at de andre fagene ikke er særlig vanskelige, men at å ta året på skolen kan være hardt pga. mye lekser og lange dager. Faktum er at for å komme seg gjennom året på egenhånd så må man ha disiplin, da man ikke har lærere over seg som forteller hva man skal gjøre. That's all. Kanskje like greit at du ikke går inn i disse trådene når du blir provosert om en person sier at "Matten er ikke så veldig lett, men det finnes verre." Det er EN person i tråden som har sakt at påbygg er vel en av de vanskeligste linjene. Anonymous poster hash: 32da4...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå