Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heitmann mener at det som er dyrt=bra

Suzanne Kaluza mener det motsatte...

Og testene viste at alle plaggene er like slitesterke.

Hvorfor betaler enkelte i dyre dommer for klær som har et merke og koster sinnsykt mye? Går det på sosial status? Eller på mangelen av en?

Anonymous poster hash: 290d6...954
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange slike klær er ofte sydd i samme fabrikk av samme stoff, det er logoen man betaler for rett og slett. Og når noen arumenterer for at en dyr body for en 3mnd gammel baby er mer sliitesterk, kan ikke ha fått med seg at babyer vokser rimelig kjapt ut av dem. Selv om den arves av kommende søsken skal det godt gjøres å slite den ut.

Anonymous poster hash: dbb1b...34c
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En baby på 3mnd ligger jo der bare, kan ikke skjønne at det kan forsvares å bruke 1000kr på en body når man kan få en tilsvarende på Cubus til 99kr....

Anonymous poster hash: 290d6...954
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte se på, og jeg visste hva utfallet kom til å bli. Selv kjøper jeg en blanding av dyre klær og billige klær til sønnen min. Nå snakker jeg ikke om merker som D&G, Gucci, Burberry osv, men slike "merkeklær" som Rannveig tror er merkeklært, som. MeMini, Mini A Ture, Gant, Girandola osv. Jeg ser ikke noen sammenheng mellom pris og kvalitet overhode. Klærne vi har fra Lindex er de som har aller best kvalitet, mens de vi har fra MeMini som er jeg ikke spesielt imponert over. Den eneste grunnen til at vi kjøper det er fordi vi har råd og jeg syns det er pene plagg. Argumentet hennes om at dyrt = god kvalitet, er bare helt tullete.

Anonymous poster hash: 47dd2...1e7
AnonymBruker
Skrevet

Til voksne kan jeg forstå at man vil investere litt i et kvalitetsplagg, enten det nå er søm og snitt som er kvaliteten eller det er stoffet og merkevaren (dyre merkevarer kommer ofte med garantier bl.a og kan være sydd bedre enn billigere varianter). Samtidig kan jeg forstå at man velger dyrere tekstiler etc.

Til voksende barn? Altså, ull er ull, og ull finnes på dagligvaren blant pierre robert, og det finnes rimelig på Sparkjøp, man får raggsokker på Europris og ull-luer på Nille. Er det ull, så er det ull, er det bomull så er det bomull. Og om ulltrøyen fra Sparkjøp slites ut av en sesongs bruk, hva gjør vel det, når den allmenne 1-13-åring ikke bruker tøy i mer enn maks ett år av slengen fordi de vokser?

At man velger skikkelig tøy, ull, vindtett, regntett osv forstår jeg godt. Men det må ikke være Bergans og Ullvang-trøye. Når de blir voksne nok til at Bergansjakka til 3000 kroner holder i flere år, så ja. Men til en 10-åring?

Anonymous poster hash: 46ae4...d90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...