Gå til innhold

Spist (overspist) på nøtter og rosiner!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver desperat å gå ned i vekt etter å ha lagt på meg 4 kg, så har vært streng med størrelsen på måltidene og trent hver dag, men i dag presterte jeg å spise for mye nøtter og rosiner, spiste en pose på tre hundre gram og fikk dermed i meg 1700 kcal, bare fra den nøtteposen! Er det mulig? Skal også nevnes at det er hardt å gå ned de kilogrammene jeg har lagt på meg.

Anonymous poster hash: ff6d1...a1e
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Åhnei... Det går nok bra. Du skal få ha spisedager du og. Dropp godteriet i helga hvis du har dårlig samvittighet

AnonymBruker
Skrevet

Spist er spist. Det er ikke de verste kaloriene du har fått i deg, for det er mye nyttig næring i nøtter også. Men som Constance sier, så får du heller stramme deg opp igjen i en periode.

Det som er viktig når man slanker seg, er å aldri tenke "åh, nå sprakk jeg". For da gir man seg selv en unnskyldning for å fortsette sprekken. Jaja, det er jo allerede kjørt nå... Nei, det er ikke det. Det er kun kjørt om du ikke penser deg inn igjen på den smale sti. Alle har lov å skjeie ut i blant. Dette var din utskeielse. La det gå en ukes eller så tid til neste gang.

Anonymous poster hash: 10b15...129
AnonymBruker
Skrevet

Åhnei... Det går nok bra. Du skal få ha spisedager du og. Dropp godteriet i helga hvis du har dårlig samvittighet

Ja, spisedager er greit, men først når jeg har klart å gå ned i vekt. Og ja, blir ikke godteri i helga, men vekten går ikke ned på grunn av den dumme overspisingen min :-(

Spist er spist. Det er ikke de verste kaloriene du har fått i deg, for det er mye nyttig næring i nøtter også. Men som Constance sier, så får du heller stramme deg opp igjen i en periode.

Det som er viktig når man slanker seg, er å aldri tenke "åh, nå sprakk jeg". For da gir man seg selv en unnskyldning for å fortsette sprekken. Jaja, det er jo allerede kjørt nå... Nei, det er ikke det. Det er kun kjørt om du ikke penser deg inn igjen på den smale sti. Alle har lov å skjeie ut i blant. Dette var din utskeielse. La det gå en ukes eller så tid til neste gang.

Det er sant, trøster meg litt med at det ikke er det mest usunneste jeg har spist, men mye kcal har jeg fått i meg.
Takk for det siste avsnittet, skal skjerpe meg fremover :) Var bare litt surt dette her....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, spisedager er greit, men først når jeg har klart å gå ned i vekt. Og ja, blir ikke godteri i helga, men vekten går ikke ned på grunn av den dumme overspisingen min :-(

Det er sant, trøster meg litt med at det ikke er det mest usunneste jeg har spist, men mye kcal har jeg fått i meg.
Takk for det siste avsnittet, skal skjerpe meg fremover :) Var bare litt surt dette her....

Gjest constance90
Skrevet

Ja, spisedager er greit, men først når jeg har klart å gå ned i vekt. Og ja, blir ikke godteri i helga, men vekten går ikke ned på grunn av den dumme overspisingen min :-( Det er sant, trøster meg litt med at det ikke er det mest usunneste jeg har spist, men mye kcal har jeg fått i meg. Takk for det siste avsnittet, skal skjerpe meg fremover :) Var bare litt surt dette her.... Anonymous poster hash: ff6d1...a1e

En dag oversåising vil ikke påvirke vekttapet. Husk at du kun skal måle deg en dag i uka. Du vil ikke legge merke til det

AnonymBruker
Skrevet

du legger nok neppe på deg av akkurat det, 300g nøtterer mye kalorier, men er bare 300g, kan ikke legge på deg et kilo av det ;)

Anonymous poster hash: 6a40b...ccb
AnonymBruker
Skrevet

Dette stemmer ikke heeeelt, men det er regnet at man må 9000 kalorier i overskudd for å legge på seg en kilo fett. Utslaget på vekten etter at man skeier ut er ofte væske, som forsvinner igjen fort. Om du spiser saltede nøtter feks, så kan vekten være 1-2 kilo høyere dagen etter, pga væske i kroppen pga saltet. Om man skal legge på seg en kilo fett på en dag, så må man spise det behovet man forbrenner (rundt 1700-2000 for en kvinne, mer om hun trener eller er i litt fysisk aktivitet den dagen) + 9000 ekstra... Det er nok få personer som klarer dette. :) Så du ødela nok veldig lite med denne utskeielsen.

Du ødela nok mer motivasjonen din enn vektnedgangen.

Ikke vei deg for ofte, bruk målebåndet på et par faste steder (spesielt om du trener) og ikke la en utskeielse eller glipp være anledningen til å bryte dietten. :)

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Prøver desperat å gå ned i vekt etter å ha lagt på meg 4 kg, så har vært streng med størrelsen på måltidene og trent hver dag, men i dag presterte jeg å spise for mye nøtter og rosiner, spiste en pose på tre hundre gram og fikk dermed i meg 1700 kcal, bare fra den nøtteposen! Er det mulig? Skal også nevnes at det er hardt å gå ned de kilogrammene jeg har lagt på meg. Anonymous poster hash: ff6d1...a1e

Men du. Hvor mange kalorier inntar du per dag?

Høyde, alder, vekt og aktivtetsnivå?

Mistenker at du spiser for lite/dårlig sammensatt(eller begge deler) for spiser du godt og nok så skal en ikke sprekke. Da vil en være tilfredsstilt etter et måltid og ikke trenge mat i mellom måltider,

Endret av Runforit
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette stemmer ikke heeeelt, men det er regnet at man må 9000 kalorier i overskudd for å legge på seg en kilo fett. Utslaget på vekten etter at man skeier ut er ofte væske, som forsvinner igjen fort. Om du spiser saltede nøtter feks, så kan vekten være 1-2 kilo høyere dagen etter, pga væske i kroppen pga saltet. Om man skal legge på seg en kilo fett på en dag, så må man spise det behovet man forbrenner (rundt 1700-2000 for en kvinne, mer om hun trener eller er i litt fysisk aktivitet den dagen) + 9000 ekstra... Det er nok få personer som klarer dette. :) Så du ødela nok veldig lite med denne utskeielsen.

Du ødela nok mer motivasjonen din enn vektnedgangen.

Ikke vei deg for ofte, bruk målebåndet på et par faste steder (spesielt om du trener) og ikke la en utskeielse eller glipp være anledningen til å bryte dietten. :)

Nei, trodde ikke at jeg hadde lagt på meg én kg, men vekten går ikke ned når jeg spiser så mye kcal og prøver desperat å gå ned fire kg. Veide meg i dag tidlig og vekten viste det samme som i går, altså ingen vektnedgang. Pleier vanligvis å gå ned i vekt temmelig fort når jeg trener hver dag, men nå har ikke vekten endret seg de siste dagene. Og ja, motivasjonen blir ikke bedre når jeg skeier ut, nei..:(

AnonymBruker
Skrevet

Men du. Hvor mange kalorier inntar du per dag?

Høyde, alder, vekt og aktivtetsnivå?

Mistenker at du spiser for lite/dårlig sammensatt(eller begge deler) for spiser du godt og nok så skal en ikke sprekke. Da vil en være tilfredsstilt etter et måltid og ikke trenge mat i mellom måltider,

Har ikke helt oversikten, men spiser cirka 1500 kcal om dagen (noen dager blir det 1600 kcal, andre dager 1400 kcal). Er 24 år, rundt 163 cm og veier cirka 50 kg. Trener fire dager i uka.
Mener selv at jeg spiser ganske bra. Til frokost blir det ofte havregrøt med blåbår, rosiner og masse nøtter. Lunsj (de dagene jeg spiser lunsj) blir det ofte to knekkebrød med makrell i tomat og til middag spiser jeg kjøtt og grønnsaker. Til kvelds knasker jeg på nøtter, rosiner, frukt etc.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke helt oversikten, men spiser cirka 1500 kcal om dagen (noen dager blir det 1600 kcal, andre dager 1400 kcal). Er 24 år, rundt 163 cm og veier cirka 50 kg. Trener fire dager i uka.
Mener selv at jeg spiser ganske bra. Til frokost blir det ofte havregrøt med blåbår, rosiner og masse nøtter. Lunsj (de dagene jeg spiser lunsj) blir det ofte to knekkebrød med makrell i tomat og til middag spiser jeg kjøtt og grønnsaker. Til kvelds knasker jeg på nøtter, rosiner, frukt etc.

Oi, mente 54 kg, og ikke 50!

AnonymBruker
Skrevet

Joda, kcal er kjipe, men det som er verre er magesjauen pga alle rosinene :P

Anonymous poster hash: 9be3d...f6b
AnonymBruker
Skrevet

Joda, kcal er kjipe, men det som er verre er magesjauen pga alle rosinene :P

Anonymous poster hash: 9be3d...f6b

Ble litt dårlig i magen ja, fant ut at det ikke er lurt å kjøpe en firehundregramspose med nøtter og rosiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...