Gå til innhold

Har du merket denne dobbeltmoralen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke veldig selvmotsigende om du er en attraktiv jente med en bra personlighet (hinter ikke til meg selv :fnise:) skal føle seg overfladisk og få dårlig samvittighet om hun ikke vil bli sammen med en stygg gutt som er tydelig desperat, og sier utseende ikke er alt TIL de ''overfladiske'' jentene, men likevel går etter de attraktive jentene?

Hvorfor er ikke de mindre fine jentene bra nok for de guttene? Da er de jo like overfladisk selv.

Jeg kom til å tenke på dette nå som uføre trådene ble populær.

Hvorfor en ufør mener vi er grusomme mennesker om vi ikke kunne vært sammen med en ufør, samtidig som de selv ville blitt sammen med en i arbeid og er desperat over å få frem at friske folk er de de vil ha. ''Kunne du blitt sammen med en ufør'' vil jeg i hovedsak tolke som at du da selv ikke er ufør. Hvorfor er det så viktig å bli sammen med en som har arbeid og utelukke de som er ufør som deg selv? Hvordan kan du dømme og forvente at andre uten tvil skulle blitt sammen med en ufør, for ellers er de jo egoister uten sjel, mens du selv ikke vurderer det.

Anonymous poster hash: cb533...e6d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør, og er mer opptatt av personligheten enn om vedkommende er ufør eller ikke. Men selvfølgelig er det viktig at han klarer seg selv dersom han er ufør fordi jeg ikke er så frisk at jeg kan ta meg av han og meg absolutt hele tiden. Og så var det jeg som lagde den tråden. Jeg var nysgjerrig på mulighetene for uføre når det kommer til å lete etter en ny kjæreste.

Anonymous poster hash: cd487...d48
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor en ufør mener vi er grusomme mennesker om vi ikke kunne vært sammen med en ufør, samtidig som de selv ville blitt sammen med en i arbeid og er desperat over å få frem at friske folk er de de vil ha. ''Kunne du blitt sammen med en ufør'' vil jeg i hovedsak tolke som at du da selv ikke er ufør. Hvorfor er det så viktig å bli sammen med en som har arbeid og utelukke de som er ufør som deg selv? Hvordan kan du dømme og forvente at andre uten tvil skulle blitt sammen med en ufør, for ellers er de jo egoister uten sjel, mens du selv ikke vurderer det.

Jeg er enig i at det er dobbeltmoral, men dobbeltmoralen ligger i at hvis du spør "ser du mennesket eller pengene/utseendet/funksjonsevne", så svarer fler enn 90 % "mennesket".

Men når det kommer til stykket, så viser det seg at dette ikke er noe annet enn fasade.

De fleste av oss tror vel at vi er mer fordomsfrie enn vi egentlig er når alt kommer til alt.

Men ja, hvis alt annet stemmer, du kjenner at dette er personen du kan dele ditt liv med, og så mister du interessen når det kommer fram at personen er ufør, så vil jeg si at dette er en overflatisk tankegang, så absolutt, uansett om man selv er i arbeid, eller ikke.

Anonymous poster hash: 63fe0...f78

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke veldig selvmotsigende om du er en attraktiv jente med en bra personlighet (hinter ikke til meg selv :fnise:) skal føle seg overfladisk og få dårlig samvittighet om hun ikke vil bli sammen med en stygg gutt som er tydelig desperat, og sier utseende ikke er alt TIL de ''overfladiske'' jentene, men likevel går etter de attraktive jentene?

Hvorfor er ikke de mindre fine jentene bra nok for de guttene? Da er de jo like overfladisk selv.

Jeg kan kun svare for meg selv.

Jeg har alltid gått etter utseende, og har hadd ganske høye krav selv om jeg ikke er veldig pen eller veltrent. Jeg er høy da, og har skjegg så det hjelper.

Men jeg har heller ikke hatt mange kjærester og kun 1 one-night stand i mitt liv. men jeg har hatt muligheter, flere faktisk, men de damene har desverre ikke vært så pene som jeg ønsker. Og jeg vet at dette høres fælt ut, for de fleste jentene var fantastiske mennesker, men jeg kan ikke kontrollere hva hjernen min sier er sexy og hva som ikke e sexy. Jeg har heller valgt å være singel og sølibat enn å godta noe jeg egentlig ikke er fornøyd med.

Nå har jeg en samboer som jeg elsker og synes er den vakreste jeg vet om, men hvis jeg bare hadde sett henne på gaten idag hadde jeg nok ikke tenkt over det. Slik det funker for meg så endrer "utseende" til damer seg etter som jeg blir kjent med dem. Veldig pene damer med "shit" personlighet blir styggere i mine øyne, men vanlige jenter med god personlighet blir vakrere.

Nå kan det nevnes at samboeren min var tynnere og mye bedre trent når vi møttes, så det er grunnen til at jeg gav henne en sjanse til å bli "vakrere". Overfladisk? Helt klart. Bevisst? Absolutt ikke.

Men nå vet jeg dette. Så hvis jeg noen sinne må få meg nye kjæreste så vet jeg hvordan det fungerer. Personlighet over utseende.

Anonymous poster hash: 928a8...a1c

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg kom til å tenke på dette nå som uføre trådene ble populær.

Jeg har lest hele tråden,og skjønner ikke hvor du har fått det fra .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...