AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 For noen dager siden hadde jeg og noen venner selskap på et utested, hvor vi da fikk stengt av noe av lokalet til det private selskapet. Etter hvert ble hun som stod for underholdningen (!) veldig full, og endte opp med å gjøre skade for noen tusen. Nå mener utestedet at jeg må dekke dette, fordi det var jeg som booket stedet og hadde kontakten med dem i forkant. Er det virkelig jeg som blir sittende med sorteper her? Er det noen som vet noe reglene her? Jeg er ganske fortvilet. Anonymous poster hash: 37a68...20c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #2 Skrevet 28. mars 2014 For noen dager siden hadde jeg og noen venner selskap på et utested, hvor vi da fikk stengt av noe av lokalet til det private selskapet. Etter hvert ble hun som stod for underholdningen (!) veldig full, og endte opp med å gjøre skade for noen tusen. Nå mener utestedet at jeg må dekke dette, fordi det var jeg som booket stedet og hadde kontakten med dem i forkant. Er det virkelig jeg som blir sittende med sorteper her? Er det noen som vet noe reglene her? Jeg er ganske fortvilet. Anonymous poster hash: 37a68...20c Var det noe skriftlig kontrakt mellom deg og lokaleier om leie/booking av området? Og står det noe der om erstatning ved skader? Hvis ikke så tror ikke de kan kreve noe særlig fra deg hvis ikke du gjorde skadene. Jeg er litt usikker altså, men det høres mer sannsynlig ut at de må gå etter dem som faktisk utførte skadeverket, men siden de vet hvem du er og har din kontaktinfo gir de problemene til deg. Det kan jo faktisk også være at det er en forsikringsak, og at dere ikke skal behøve å betale noen ting. For det var ikke snakk om hærverk, bare at folk var uheldige i fylla? Anonymous poster hash: c6555...d08
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 Uten at jeg skal påberope meg altfor mye kunnskap om emnet vil jeg tro det avhenger av hvem som sto for underholdningen. Er det en proff du har leid inn vil jeg si det er h*n som skal ha regninga. Er det din venninne som fant ut at hun skulle danse litt på bordet og toppe det hele med litt skadeverk, er det rett og rimelig at du får regninga og krever pengene tilbake fra din venninne. Anonymous poster hash: 95ea4...610
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå