Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å få bekkensmerter når man har mensen?
Jeg hadde skikkelig bekkenløsning og smerter i symfysen når jeg var gravid.
Hadde en hard og tøff fødsel og var ganske ødelagt i bekkenet etter fødsel.
Klarte ikke bevege beina eller stå første døgnet. Tok flere måneder før det kjentes noelunde normalt ut igjen.
Men nå når jeg får mensen virker det som jeg er høygravid igjen!
Flere som har det slik? Hvorfor er det sånn?

Dere som har det slik, fikk dere bekkenløsning fort når dere ble gravid igjen?
Det er 10 mnd siden jeg fødte og planer om å bli gravid igjen til vinteren.

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 3493d...1c7
Skrevet

Jeg får litt bekkensmerter ved menstruasjon og eggløsning. Jeg fikk det også av å sette inn hormonspiral, så jeg er rimelig sikker på at det er pga hormoner. Det er 10 mnd siden fødsel her også (snart).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får litt bekkensmerter ved menstruasjon og eggløsning. Jeg fikk det også av å sette inn hormonspiral, så jeg er rimelig sikker på at det er pga hormoner. Det er 10 mnd siden fødsel her også (snart).

Har nok med hormoner da, usj.

Jeg får skikkelig vonde bekkensmerter også :( Gruer meg til å begynne i jobb igjen på grunn av det.

Sliter med å sove, får vondt av å gå, sitte osv.

Smertestillende funker ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg ikke tenkt over, skal ha mensen snart så skal følge med. Sleit veldig som gravid med bekkenet og noe etterpå, veldig i varierende grad men kanskje det er under mensen det er vondest.

Anonymous poster hash: 9e326...dce

Skrevet

Har nok med hormoner da, usj.

Jeg får skikkelig vonde bekkensmerter også :( Gruer meg til å begynne i jobb igjen på grunn av det.

Sliter med å sove, får vondt av å gå, sitte osv.

Smertestillende funker ikke.

Uff da :( Jeg har ikke så vondt som da jeg var gravid, bare da jeg hadde hormonspiral. Den måtte ut. Går du til fysioterapeut? Det kan jo være det kan forebygge :)

AnonymBruker
Skrevet

Uff da :( Jeg har ikke så vondt som da jeg var gravid, bare da jeg hadde hormonspiral. Den måtte ut. Går du til fysioterapeut? Det kan jo være det kan forebygge :)

Har gått til fysioterapaut en del ja, men sluttet da det ikke hadde noe effekt :(

Kjenner jeg gruer meg allerede til neste graviditet om jeg får bekkenløsning allerede i starten.

Jeg har hatt hormonspiral før jeg ble gravid og aldri igjen. Hadde så syke smerter og blødde heletiden av den. Aldri igjen.

Skrevet

Har gått til fysioterapaut en del ja, men sluttet da det ikke hadde noe effekt :(

Kjenner jeg gruer meg allerede til neste graviditet om jeg får bekkenløsning allerede i starten.

Jeg har hatt hormonspiral før jeg ble gravid og aldri igjen. Hadde så syke smerter og blødde heletiden av den. Aldri igjen.

Jeg forstår godt at du gruer deg til en ny graviditet og mer bekkenløsning. Jeg var også veldig plaget i svangerskapet og klarte så vidt å gå noen meter uten krykker. Så jeg er også redd for å bli ille neste gang. Men det er ikke helt sikkert at det blir verre neste gang, men det kan være lurt å ta tak i det tidlig og kanskje trene seg sterk i kroppen før graviditet. Det skal jeg :) Har du prøvd manuellterapeut eller kiropraktor?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en tråd når jeg var gravid om det med bekkenløsning i første og andre svangerskap, og en del svarte at de kun hadde smertene i det første. Så det er håp for oss! Men jeg frykter at jeg får det neste gang og ja :( Fysio hjalp ikke meg heller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en tråd når jeg var gravid om det med bekkenløsning i første og andre svangerskap, og en del svarte at de kun hadde smertene i det første. Så det er håp for oss! Men jeg frykter at jeg får det neste gang og ja :( Fysio hjalp ikke meg heller.

Moren min hadde mye bekkenløsning med alle 3 barna hun fødte og spesielt med meg.

Hun ble til og med satt igang på grunn av bekkenløsningsmerter 2 uker før tiden (dette gjorde de av og til før).

Jeg fikk bekkenløsning fra uke 20 når jeg var gravid og har hatt det hver gang jeg har hatt mensen i ettertid.

Ikke særlig gode odds for at jeg slipper unna i neste svangerskap tror jeg. Vil heller se for meg at jeg får det og heller bli overrasket om ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at du gruer deg til en ny graviditet og mer bekkenløsning. Jeg var også veldig plaget i svangerskapet og klarte så vidt å gå noen meter uten krykker. Så jeg er også redd for å bli ille neste gang. Men det er ikke helt sikkert at det blir verre neste gang, men det kan være lurt å ta tak i det tidlig og kanskje trene seg sterk i kroppen før graviditet. Det skal jeg :) Har du prøvd manuellterapeut eller kiropraktor?

Ja, jeg trener for å harde livet nå :fnise:

Har ikke prøvd manuellterapaut eller kiropraktor nei. Er det bedre enn fysioterapi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...