Gå til innhold

Dere som har "barn på deling"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte har fedrene barnet? Annenhver helg og onsdag-fredag? Annenhver helg bare?

Anonymous poster hash: 894a5...e81
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnløs kvinne her. Formuleringen din provoserer hatten av meg.

I stedet for å spørre "Hvordan har dere valgt å fordele samværet" så hopper du rett på konklusjonen om at far har barnet bare litt, og forsterker dette gjennom å gi to alternativer der far enten har barnet 4 døgn per måned, eller 6 døgn i måneden. Hva om far har barnet med enn 15 døgn i måneden? Såklart tillater tråden folk å svare alle alternativ de vil...og de du lister opp er det som er mest vanlig. Men det betyr ikke at det BØR være normen! La fedre få hovedansvaret eller 50/50, og små, nøytrale formuleringer er med på å normalisere dette.

Anonymous poster hash: a41e8...186
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barnløs kvinne her. Formuleringen din provoserer hatten av meg.

I stedet for å spørre "Hvordan har dere valgt å fordele samværet" så hopper du rett på konklusjonen om at far har barnet bare litt, og forsterker dette gjennom å gi to alternativer der far enten har barnet 4 døgn per måned, eller 6 døgn i måneden. Hva om far har barnet med enn 15 døgn i måneden? Såklart tillater tråden folk å svare alle alternativ de vil...og de du lister opp er det som er mest vanlig. Men det betyr ikke at det BØR være normen! La fedre få hovedansvaret eller 50/50, og små, nøytrale formuleringer er med på å normalisere dette.

Anonymous poster hash: a41e8...186

Beklager, jeg vet at dette er jo helt opp til enhver å bestemme selv. Det var bare ment som to forslag, kunne skrevet mange flere også.

Anonymous poster hash: 6f561...77f

Skrevet

Barnefar har annenhver fredag til mandag. Barnet er snart 8år

AnonymBruker
Skrevet

Halve måneden.

Anonymous poster hash: b12ec...38e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Far har gutten en helg i mnd.. Gutten er 11 år. Passer best sånn med tanke på jobb og at de skal få tid sammen..

Anonymous poster hash: d5729...dfd
AnonymBruker
Skrevet

Faren har ungene mandag, tirsdag, jeg har dem onsdag, torsdag, og så har vi annenhver helg (fredag-søndag). Den minste er 3, og det blir litt lenge for henne å gå f eks en hel uke uten en av oss, så enn så lenge er samværet sånn. Etter hvert blir det vel annenhver uke hos hver av oss.

Anonymous poster hash: 66918...0c3
  • Liker 1
Skrevet

Vi har annenhver uke, og har valgt å bosette oss i samme nabolag sånn at jenta har skole og venninner i umiddelbar nærhet av hjemmene sine. Fungerer kjempebra:)

"Barn på deling" er litt misvisende når du fremlegger det du gjør i hovedinnlegget ditt Ts..hvorfor skal ikke fedrene ha like mye dager sammen med felles barn som mor?

• Liker 3
Skrevet

Vi har 50/50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen har 40%, skal snart utvide med en til overnatting per uke og kommer da i 50%. Barnet går på ungdomsskolen. De planlegger oppdelte uker, ikke en uke hos hver. Byttedagene tilpasses barnets fritdsaktiviteter.

Anonymous poster hash: 6b08b...bc5

• Liker 1
Skrevet

Her har vi 50/50 deling, men tilpasset fritidsaktiviteter og behover for å være sammen med venner etc. Jeg bor ved skolen han går på, far 20 min unna. Han spiller på fotball der og allidrett her. Og har stesøsken på begge sider og to vennekretser. Så sånn jeg ser det får han dobbelt opp og han er et tilfreds og fornøyd barn med en slik ordning;-) Sønnen til samboer bor 100% hos oss og det er slitsomt for oss og leit for han :-(

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...