AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Jeg spør for jeg er ikke slik selv, og vil veldig gjerne vite hvordan dere tenker, dere som i realiteten ikke er selvhjulpne (den dagen han dør eller forlater deg står dere litt på bar bakke). Jeg forundres over damer som ikke har innsikt i felles økonomi (boliglån, billån, forsikringer etc) eller tar ansvar for egen økonomi (full jobb og opptjening pensjonspoeng og sparekonto). Og dere menn, er det ok at dama ikke bryr seg om disse sakene og lar deg ta deg av det? Anonymous poster hash: 76a76...2a0
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Vel, men de her damerne er vel sånn sett med på å trekke lasset med at hun har ansvaret for hus og heim??? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Vel, men de her damerne er vel sånn sett med på å trekke lasset med at hun har ansvaret for hus og heim??? TS her Skjønner jo det da, men enn om han stryker med eller flyr avgårde med en yngre variant? Tenker man ikke på det? Det er det jeg synes er så rart? Anonymous poster hash: 76a76...2a0
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 TS her Skjønner jo det da, men enn om han stryker med eller flyr avgårde med en yngre variant? Tenker man ikke på det? Det er det jeg synes er så rart? Anonymous poster hash: 76a76...2a0 Vel, men da er det jo han som har sviktet og brukt henne. Ikke omvent. 1
Crobern Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Jeg spør for jeg er ikke slik selv, og vil veldig gjerne vite hvordan dere tenker, dere som i realiteten ikke er selvhjulpne (den dagen han dør eller forlater deg står dere litt på bar bakke). Jeg forundres over damer som ikke har innsikt i felles økonomi (boliglån, billån, forsikringer etc) eller tar ansvar for egen økonomi (full jobb og opptjening pensjonspoeng og sparekonto). Og dere menn, er det ok at dama ikke bryr seg om disse sakene og lar deg ta deg av det? Anonymous poster hash: 76a76...2a0 Jeg er helt enig med deg. Det er viktig å ta del i det som skjer angående alt dette, ikke skyv alt over på den andre parten. Da sliter man om man blir alene på den ene eller andre måten.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Vel, men da er det jo han som har sviktet og brukt henne. Ikke omvent. TS Det utløser vel ingen utbetaling? Anonymous poster hash: 76a76...2a0
Timza Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Vel, men da er det jo han som har sviktet og brukt henne. Ikke omvent. Du kan jo svare på problemstillingen istedet da. Dette svaret har ingenting med det du siterte å gjøre, samt det tråden handler om.
Crobern Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 (endret) Vel, men da er det jo han som har sviktet og brukt henne. Ikke omvent. Sviktet og brukt henne, om han dør? TS sier jo forsvinner med yngre variant eller stryker med. Og om han forsvinner med en yngre variant så kan det være ETTER at det allerede er slutt. Behøver jo ikke å vri dette inn på utro-linje allerde vel. Endret 27. mars 2014 av Crobern
Gjest New_Girl Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Vel, men da er det jo han som har sviktet og brukt henne. Ikke omvent. Konsekvensene for henne blir jo uansett de samme. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen tør å la seg forsørge av andre uten å ha noe å falle tilbake på dersom noe skulle skje.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Vel altså, jeg regner med at når folk har en sånn ordning i forholdene sine om at han jobber og hun er hjemme og steller huset, så har de en ordning på det som de begge to har vært enige om. Det er ikke smart av damerne nei, men jeg kan ikke se at hun utnytter ham, mer enn omvent. Når det kommer til hans kanskje fremtidige utroskap... Vel, det blir nok en bitter pille å svelge for den som ofret karrieren sin for mann og barn, men, det er jo noe hun må ta i betraktning når hun gir opp jobben sin. Dog vil en rettsak gi henne det hun har krav på, siden det er et faktum at hennes bakkemannskap var det som gjorde til at han kunne ha en karriere. 1
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Konsekvensene for henne blir jo uansett de samme. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen tør å la seg forsørge av andre uten å ha noe å falle tilbake på dersom noe skulle skje. Men hvor mange husmødre uten jobb vet du om??? Jeg vet bare om enkelte taterfamilier hvor det er vanlig at damen er totalt ut av arbeidslivet og passer hus og hjem mens mannen jobber. Ellers så har da alle rundt meg jobb. Kanskje ikke store stillingen, men de jobber nå.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #12 Skrevet 27. mars 2014 Jeg jobber i en butikk på vestkanten i Oslo og har lagt merke til at mange kvinner der handler klær til seg selv med mannens bankkort.. syntes det er litt spesielt. Jeg innbiller meg at de som bor på vestkanten er ganske ressurssterke folk, som gjerne har en høyere utdanning? Er det slik at man utdanner seg til å bli advokat f eks også finner man seg mann og får barn, for så å gå hjemme med ungene (med litt hjelp av au pairen)? Da har de jo utdannelse, men det hjelper kanskje ikke hvis de skilles når hun er 50 og hun ikke har noen arbeidserfaring.. Anonymous poster hash: 0e600...4d7
Crobern Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Eller de har felles økonomi og kortet står på han.......? Kortet de bruker til innkjøp står på han...... Ikke noe spesielt med det.
Timza Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 Vel altså, jeg regner med at når folk har en sånn ordning i forholdene sine om at han jobber og hun er hjemme og steller huset, så har de en ordning på det som de begge to har vært enige om. Det er ikke smart av damerne nei, men jeg kan ikke se at hun utnytter ham, mer enn omvent. Når det kommer til hans kanskje fremtidige utroskap... Vel, det blir nok en bitter pille å svelge for den som ofret karrieren sin for mann og barn, men, det er jo noe hun må ta i betraktning når hun gir opp jobben sin. Dog vil en rettsak gi henne det hun har krav på, siden det er et faktum at hennes bakkemannskap var det som gjorde til at han kunne ha en karriere. Fremtidige utroskap? Det er nesten som om du leser ting mellom setningene og finner utroskap og andre teite ting mot menn omtrent overalt hvor du skriver. Bitter? Problemstillingen ligger jo i hvorfor noen jenter/damer tørr å ikke ordne sin egen fremtid før de slepper opp alt og lar mannen forsørge seg, med risiko elementene dette frembringer. Han trenger da ikke være utro, hva om han dør? Hva om de går fra hverandre etter 20 år? Hva om de ikke er gift slik at noe søksmål er ute av ligningen her? Alle har vell mulighetene til å ta en utdanning selv om de er hjemmeværende? 2
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #15 Skrevet 27. mars 2014 Fremtidige utroskap? Det er nesten som om du leser ting mellom setningene og finner utroskap og andre teite ting mot menn omtrent overalt hvor du skriver. Bitter? Problemstillingen ligger jo i hvorfor noen jenter/damer tørr å ikke ordne sin egen fremtid før de slepper opp alt og lar mannen forsørge seg, med risiko elementene dette frembringer. Han trenger da ikke være utro, hva om han dør? Hva om de går fra hverandre etter 20 år? Hva om de ikke er gift slik at noe søksmål er ute av ligningen her? Alle har vell mulighetene til å ta en utdanning selv om de er hjemmeværende? Kanskje fremtidige utroskap. På tide å ta med hele setingen når du prøver å ta meg. Bedre lykke neste gang.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #16 Skrevet 27. mars 2014 Fremtidige utroskap? Det er nesten som om du leser ting mellom setningene og finner utroskap og andre teite ting mot menn omtrent overalt hvor du skriver. Bitter? Problemstillingen ligger jo i hvorfor noen jenter/damer tørr å ikke ordne sin egen fremtid før de slepper opp alt og lar mannen forsørge seg, med risiko elementene dette frembringer. Han trenger da ikke være utro, hva om han dør? Hva om de går fra hverandre etter 20 år? Hva om de ikke er gift slik at noe søksmål er ute av ligningen her? Alle har vell mulighetene til å ta en utdanning selv om de er hjemmeværende? Tørr ikke`?? Hvorfor skulle de være redde for det?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #17 Skrevet 27. mars 2014 TS her Gjest du forstår meg litt feil, for dette handler ikke om utroskap, men mangel på ansvar for egen økonomi og fremtid. Hva om dama vil gå men kan ikke for hun eier ikke nåla i veggen? Jeg tar litt utgangspunkt i min stemor som ikke ante hva en nettbank var eller hvordan man betalte regninger da min far døde. Og mine kvinnelige slektninger som jobber 20% stilling, eller de jentene som blir superoverrasket over å få 20 000 i baksmell. Altså, mangel og vilje til å ta ansvar for noe jeg mener er viktig. Anonymous poster hash: 76a76...2a0
Timza Skrevet 27. mars 2014 #18 Skrevet 27. mars 2014 Tørr ikke`?? Hvorfor skulle de være redde for det? Les setningen én gang til. Det handler ikke om at de er redde for å ordne sin fremtid. Men hvorfor de tørr å ikke gjøre det. Det er jo en problemstilling som kan slå veldig hardt tilbake mot dem som tørr å la seg forsørge og ikke har noe å falle tilbake på. Kanskje fremtidige utroskap. På tide å ta med hele setingen når du prøver å ta meg. Bedre lykke neste gang. Trenger ikke prøve for å se din bitterhet mot menn. Det lyser igjennom i omtrent alt du skriver. Du klarer å få frem bitterheten din i tråder der det egentlig ikke skal diskuteres. Morsomt at du svarer på dette og ikke tar for deg resten av innlegget. Beviser vell bare at du ikke har noe særlig å komme med mot problemstillingen bortsett fra "at det bare er å bruke rettens vei og ta 50% av alt han eier". Det kan jo bli ganske vanskelig om man ikke er gift, eller om man aldri var utro men gikk fra hverandre. Men så langt klarer du vell ikke tenkte. Er det et brudd i et ekteskap så er det jo alltid mannen som har vært utro...
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #19 Skrevet 27. mars 2014 TS her Gjest du forstår meg litt feil, for dette handler ikke om utroskap, men mangel på ansvar for egen økonomi og fremtid. Hva om dama vil gå men kan ikke for hun eier ikke nåla i veggen? Jeg tar litt utgangspunkt i min stemor som ikke ante hva en nettbank var eller hvordan man betalte regninger da min far døde. Og mine kvinnelige slektninger som jobber 20% stilling, eller de jentene som blir superoverrasket over å få 20 000 i baksmell. Altså, mangel og vilje til å ta ansvar for noe jeg mener er viktig. Anonymous poster hash: 76a76...2a0 Du sier noe. Sikkert mange slike.
Anglofil Skrevet 27. mars 2014 #20 Skrevet 27. mars 2014 Jeg synes også det er litt merkelig, kunne aldri selv levd på kjæresten. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå