AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Noen som har erfaring med disse? Da snakker jeg Nordland, Troms eller Finmark. Noen venner mener at de ikke er så "fine" som folk fra Oslo, hva mener dere? Anonymous poster hash: a4bee...1df
Berentsens Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Fine jenter finnes overalt. Men det er klart, alle jenter fra Nord-Norge er like, på lik linje med at alle jenter fra Oslo er like. 5
Rakel Rips Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Noen som har erfaring med disse? Da snakker jeg Nordland, Troms eller Finmark. Noen venner mener at de ikke er så "fine" som folk fra Oslo, hva mener dere? Anonymous poster hash: a4bee...1df De er jo en monogan gruppe. Alle nordnorske damer er store i kjeften, banker opp søring menn (spesielt ignorante fjols fra Oslo vest, som tror denne kollebefente tåkelura er verdens navle). De er også gravstygge i forhold til de nydelige Oslofolka (på alle måter). Noe mer du lurte på ? 2
Nordis Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Noen som har erfaring med disse? Da snakker jeg Nordland, Troms eller Finmark. Noen venner mener at de ikke er så "fine" som folk fra Oslo, hva mener dere? Anonymous poster hash: a4bee...1df Nå håper jeg virkelig det er en trolletråd du prøver deg på her.. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Nordnorske jenter er herlige. Var nordpå i militæret i ett år. Jentene derfra er freidige og rett frem. En normal sjekkereplikk fra disse kunne være; "smell meg på tjukken og ta meg med sørpå". Anonymous poster hash: 4b1a4...df3 2
Timza Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Liker nordnorske jenter. De er mye mer direkte og rett frem. Det å bli kalt soss pga man drar på fest med vanlig tuborg ølflasker er nok noe en kun kan få oppleve der oppe mens hver og en drar opp hver sin 5 liters kanne med hjemmebrent. ^^
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Liker nordnorske jenter. De er mye mer direkte og rett frem. Det å bli kalt soss pga man drar på fest med vanlig tuborg ølflasker er nok noe en kun kan få oppleve der oppe mens hver og en drar opp hver sin 5 liters kanne med hjemmebrent. ^^ Så rart. Jeg har vokst opp i Nord-Norge og hjemmebrent på fest er helt ukjent for meg. Du må forveksle med Trøndelag her. Det er det som er karskens hjemland. Anonymous poster hash: b5dd6...db0 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Så rart. Jeg har vokst opp i Nord-Norge og hjemmebrent på fest er helt ukjent for meg. Du må forveksle med Trøndelag her. Det er det som er karskens hjemland. Anonymous poster hash: b5dd6...db0 Samme her. Her går det på likør,øl. vin, cider, vodka++. Jeg har alltid med meg tuborg på fest man ingen har kalt meg soss. Anonymous poster hash: 21660...6c8
Timza Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Så rart. Jeg har vokst opp i Nord-Norge og hjemmebrent på fest er helt ukjent for meg. Du må forveksle med Trøndelag her. Det er det som er karskens hjemland. Anonymous poster hash: b5dd6...db0 Det var i tromsø hvis det har noe å si. Det er sikkert fintfolk i nordnorge også, men fikk følelsen at det å ha hjemmebrent var litt mer vanlig enn hjemmetraktene. Man finner nok mye hjemmebrent om man drar litt inn i innlandet her i sør også. Men var morsomt å bli kalt soss pga 12 ølflasker, men det ble jo tydelig når hvermann der oppe slo en 5 liters kanne i bordet. Det var jo kun humoristsk ment mot meg og ikke noe jeg tok inn over meg. God latter, og god hjemmebrent.
Gjest Genic Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Samme her. Her går det på likør,øl. vin, cider, vodka++. Jeg har alltid med meg tuborg på fest man ingen har kalt meg soss. Anonymous poster hash: 21660...6c8 Sitter folk og drikker likør på fest? 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Så rart. Jeg har vokst opp i Nord-Norge og hjemmebrent på fest er helt ukjent for meg. Du må forveksle med Trøndelag her. Det er det som er karskens hjemland. Anonymous poster hash: b5dd6...db0 Jeg er fra Nordland og oppvokst flere mil unna nærmeste Vinmonopol, vi likte ikke øl så det gikk i hjembrent, hver helg fra jeg var 14 år. Og de fleste jeg kjenner fra rundomkring i Nordland drakk og hjembrent pga billigere eller mangel på Vinmonopol. Det var på 90-t så ikke hundre år siden. Folk fra Nord-Norge er godt kjent for sin hjembrent, har du ikke sett Oluf eller Den fordømte nordlendingen? Lurer veldig på hvor du vokste opp som overhodet ikke har fått med deg en av de tingene som vi er kjent for. Trønderne og. Anonymous poster hash: 9bc35...454
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #12 Skrevet 27. mars 2014 Noen som har erfaring med disse? Da snakker jeg Nordland, Troms eller Finmark. Noen venner mener at de ikke er så "fine" som folk fra Oslo, hva mener dere? Anonymous poster hash: a4bee...1df Fin i væremåten el utseende?Anonymous poster hash: 9bc35...454
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Jeg er fra Nordland og oppvokst flere mil unna nærmeste Vinmonopol, vi likte ikke øl så det gikk i hjembrent, hver helg fra jeg var 14 år. Og de fleste jeg kjenner fra rundomkring i Nordland drakk og hjembrent pga billigere eller mangel på Vinmonopol. Det var på 90-t så ikke hundre år siden. Folk fra Nord-Norge er godt kjent for sin hjembrent, har du ikke sett Oluf eller Den fordømte nordlendingen? Lurer veldig på hvor du vokste opp som overhodet ikke har fått med deg en av de tingene som vi er kjent for. Trønderne og.Anonymous poster hash: 9bc35...454 Jeg er oppvokst i en nordnorsk by. Og du er vokst opp på bøgda. That explains it. Anonymous poster hash: b5dd6...db0 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 Sitter folk og drikker likør på fest? Baileys, amarula osv. Anonymous poster hash: 21660...6c8
Gjest Ciegus Skrevet 27. mars 2014 #15 Skrevet 27. mars 2014 Så rart. Jeg har vokst opp i Nord-Norge og hjemmebrent på fest er helt ukjent for meg. Du må forveksle med Trøndelag her. Det er det som er karskens hjemland.Anonymous poster hash: b5dd6...db0 Jeg er nordlending, og har aldri vært på fest nordpå uten hjemmebrent. Da jeg bodde i Trøndelag var det derimot ikke noe hjemmebrent.
Gjest tsejG Skrevet 27. mars 2014 #16 Skrevet 27. mars 2014 Utrolig hvordan en tråd kan endres fra å omhandle jenter fra den nordlige landsdelen til hjemmebrent Jaja, hehe... Men jau, ha meg unnskyldt moderatorer, mæn nordnorske jeninnte e nu bærre goo`
Timza Skrevet 27. mars 2014 #17 Skrevet 27. mars 2014 Utrolig hvordan en tråd kan endres fra å omhandle jenter fra den nordlige landsdelen til hjemmebrent Jaja, hehe... Men jau, ha meg unnskyldt moderatorer, mæn nordnorske jeninnte e nu bærre goo` Nordnorske jenter og hjemmebrent går vell som hånd i hanske? Jaja, til dere som må kommentere at dere kun drikker champis og vin, dont. Det er kun ment som humor og ikke en generalisering.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #18 Skrevet 27. mars 2014 Et bygdefenomen denne heimbrentgreia - uansett hvor i landet det er. Blir like søkt å si at alle i Nord-Norge drikker hjembrent som å si at alle i Vestfold gjør det. I Tønsberg er det kort til nærmeste pol, så da trenger man ikke hjembrenten. I landkommunene i Vestfold, med lang vei til polet, så flyter nok heimbrenten i strie strømmer Anonymous poster hash: b5dd6...db0 1
Majott Skrevet 27. mars 2014 #19 Skrevet 27. mars 2014 (endret) Vi trønderne er velkjent med hjemmebrent! Det var det vanlige vi drakk da jeg var ung og vi var på fest. Vi festet med Terje Tysland, Åge Aleksandersen og Stage Dolls, m.fl. Nå har jeg bodd i Troms i over 10 år, og har ikke opplevd at hjemmebrent har vært vanlig her. Heller ikke den samme festkulturen som vi hadde i Trøndelag. Bor i en kommune der forsvaret spiller en stor rolle. Det er folk fra hele landet her, og det har det vært i maaange år, så denne lille plassen er nok mer urban enn folk tror. Folk kommer til, folk flytter fra, og sånn har det vært i mange tiår. Det er rusbrus jentene drikker her, og etterhvert blander de seg drinker om de drikker hjemme. Jentene herfra er kjent med dette miljøet, og jeg vil tro at de er tilpasningsdyktige hvor de enn kommer. De er kanskje ikke like fisefine som noen jenter er, men de er jammen like fine som andre jenter i Norge ellers Endret 27. mars 2014 av Majott 1
Gjest Kaffekrus Skrevet 27. mars 2014 #20 Skrevet 27. mars 2014 Noen som har erfaring med disse? Da snakker jeg Nordland, Troms eller Finmark. Noen venner mener at de ikke er så "fine" som folk fra Oslo, hva mener dere? Anonymous poster hash: a4bee...1df Jeg vil påstå det all den stund jeg er en av dem. Hvordan "fine" mener du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå