AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Hvordan løser dere allergikere dette med trening? Jeg er så tung i hele kroppen fortiden. Men vil jo trene. Viljen og lysta til å trene er jo ikke noe mindre, selv om hue er bomull. Så jeg trener som normalt, men merker at yteevnen er noe redusert enkelte dager. Her om dagen løp jeg ute, og dagen etter var jeg helt bortevekk. Med sola som kikker frem, så kommer energien også. Den er bare veldig i konflikt med kroppen Tar Aerius og skal få en ny nesespray nå. Bør man redusere treningen eller fortsette som normalt? Bare innse at yteevnen er svekket? Flere andre som plages med dette? Skal vi sutre litt sammen? Anonymous poster hash: 4bcc8...fe2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Hvis du plages veldig, så er Kenacort-T et alternativ. Jeg er i alle fall totalt avhenig av dette på denne tiden av året for å få noe som helst gjort. Men ellers er det bare å lytte til kroppen så godt som du kan. Gjør det du orker, og innse at enkelte perioder er det nødvendig å ta det litt mer med ro. Anonymous poster hash: 11d50...6fa
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Plages med det samme her, det pleier som regel å være verst i starten av pollensesongen, før medisinene har fått skikkelig tak Merker at det helt klart svekker kondisen og at jeg blir fortere anpusten når jeg er tett, så jeg tar det litt forsiktig med utholdenhet (trener fortsatt, men i lavere tempo med lavere intensitet sånn at jeg ikke blir svimmel) og prøver heller å trene litt mer styrke og smidighet mens jeg venter på bedring Anonymous poster hash: 0854a...8eb
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har begynt tidligere med medisiner iår. Bomma litt på den der i fjor, så håper det hjelper med en tidlig start. Jeg bør ergo løpe ute i morgen jeg da. Siden det foreløpig er litt stille på pollenfronten. Anonymous poster hash: 4bcc8...fe2
Fashionistaen Skrevet 29. mars 2014 #5 Skrevet 29. mars 2014 Nå er jeg nettopp ferdig med et vaksineprogram som har vart i 3 år for å bli kvitt pollenallergien min. Må si at det har hjulpet meg enormt! Jeg har gått fra og bare være inne om sommeren, våkne opp hver dag med så hovne øyer at jeg ikke kunne se, til og nesten ikke ta medisiner. Anbefaler dette programmet til alle! Det er dog litt tidskrevende og om man ikke plages nevneverdig, er det kanskje ikke verdt det. Ellers gikk jeg på kortisonsprøyter, ca. 2 ganger i sesongen og dette hjalp meg nokså mye. Men gikk fortsatt på piller, nesespray og øyedråper. Var aldri i form til å trene. Men det var meg, er usikker hvordan det fungerer for andre.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 Nå er jeg nettopp ferdig med et vaksineprogram som har vart i 3 år for å bli kvitt pollenallergien min. Må si at det har hjulpet meg enormt! Jeg har gått fra og bare være inne om sommeren, våkne opp hver dag med så hovne øyer at jeg ikke kunne se, til og nesten ikke ta medisiner. Anbefaler dette programmet til alle! Det er dog litt tidskrevende og om man ikke plages nevneverdig, er det kanskje ikke verdt det. Ellers gikk jeg på kortisonsprøyter, ca. 2 ganger i sesongen og dette hjalp meg nokså mye. Men gikk fortsatt på piller, nesespray og øyedråper. Var aldri i form til å trene. Men det var meg, er usikker hvordan det fungerer for andre. Heldigvis ikke så plaget. Men veldig bra å høre at du nå har fått skikkelig hjelp. Jeg blir bare litt sløv og tung, samt det typiske med nys, tett nese og fryktelig kløende øyne. Men nå har jeg gått på Aerius i tre uker og begynt med Avamys. Så håper våren går greit. Jeg er så godt i gang med trening og vil ikke bremse for mye. Anonymous poster hash: 4bcc8...fe2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå