Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg dro på back-packing til Mexico der jeg møtte min største kjærlighet noen sinne. Vi har hatt kontakt siden, da jeg kom hjem før jul. Vi sender kjærlighetsbrev til hverandre hele tiden, samt holder kontakten hver dag. Nå har det seg slik at vi har avtalt at jeg kan bo til han neste gang jeg kommer, samt at jeg kanskje kan studere der...

Ps. Bodde til han i en måned da jeg var i Mexico, og jeg har møtt alle hans venner samt familie.

Jeg driver nå å søker skole til Mexico, og har veldig lyst til å se hva vi kan bli. Er dette galskap av meg? Har noen av dere pakket bagen å dratt til andre land pga kjærligheten.. Jeg føler at dette kanskje blir for drygt, da fornuften sier at jeg bør bli værende i Norge..

Har prøvd å date andre menn i Norge, men dessverre finner jeg ingen kjemien klaffer med så har på en måte gitt litt opp..

Anonymous poster hash: 6e617...195
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håp på det beste, men vær forberedt på det verste.

Anonymous poster hash: f9e33...f19
AnonymBruker
Skrevet

Håp på det beste, men vær forberedt på det verste.

Anonymous poster hash: f9e33...f19

Ts.

Ja, det er kanskje lurt:)

AnonymBruker
Skrevet

Reis tl Mexico.

Anonymous poster hash: 8c680...20c
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har kjempe lyst men gud hvor skummelt. Har en greie for at jeg skal bo i samme by som mamma og pappa for alltid, men det er kanskje lurt å prøve noe annet også...

Skrevet

Kjør på, gi det ett forsøk, funker det ikke så er det alltids mulighet for å reise hjem igjen.

• Liker 1
Skrevet

Finnes noen gode råd i denne videoen.. :)

Som den (*kremt* håpløse) romantikeren jeg er heier jeg på dere!

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du og han?

Sier som de over - haap paa det beste, vaer forberedt paa det verste.

Velg en god skole og et fag du liker, moet nye folk (ikke bare hans venner) saa du har et sikkerhetsnett.

Jeg ville nok ikke bodd med ham men heller datet naar du kom dit. Blir veldig risikofylt aa skulle flytte inn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga opp alt for en dame fra et annet kontinent selv, og jeg kjenner også en som var i dine sko. Dro til Mexico på backpacking, fant en lokal fyr, dro over for å studere der osv. Jeg SA hun kom til å komme tilbake med en fyr da hun dro, men det er en annen sak. Uansett, vi to som fulgte kjærligheten og dro er nok de lykkeligste jeg vet om av vennegjengen.

Anonymous poster hash: b21f5...abb
  • Liker 1
Skrevet

Bodde selv i et Afrikansk land i 8 måneder pga. en mann, så jeg sier go for it ! Hva gjør man vel ikke for kjærligheten :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et par ting jeg vil råde deg til å tenke på. Du må for all del ha et sikkerhetsnett og ikke ofre noe som helst! Godt å høre at du skal studere, for frem i livet må du. Vær veldig obs på at du ikke taper på forholdet om det ender, altså, ikke still deg selv dårligere der enn du ville gjort her!

En utdannelse fra Mexico er nok langt fra så bra som en utdannelse fra Norge, men Norge anerkjenner de beste universitetene der, UNAM, UDLA og TEC de Monterrey er verdt å sjekke. Alle er dyre, men du får lån og stipend fra Norge. DU kan også søke om lån for spanskkurs.

Vært oppmerksom på machokulturen. Heldigvis er det mange også i Mexico som ikke bærer preg av denne machokulturen, men om de gjør det vil du fort merke det. Dersom typen din er under 30 kan du ikke utelukke at han er utro mot deg før eller senere. Det kan være kun flørting med andre damer, kyss, eller samleie. Gutter i Mexico er ikke som gutter i Norge når det gjelder utroskap. Der er det mye mer vanlig! Se ann vennene han henger med.

Få deg andre venner, og ikke avsett flere år til utdanning der nede, men start med ett. Skulle det gå dårlig, kan du kanskje få året godkjent i en annen grad i Norge.

Gi det en sjans, men forbered deg på det verste, som alle inne her sier:)

Husk at kulturen der også legger opp til at kvinner skal behandles annerledes. Sett standarden fra dag 1. Selv om du er norsk, må du ikke finne deg i hva som helst. Menn der viser respekt for en kvinne og folkeskikk, samt at han er seriøs med ei dame ved å invitere, følge hjem, hente, kjøre osv. Synes det er viktig at du legger merke til hvordan han behandler deg vs. en kvinne fra Mexico. Siden nordmenn er en smule " naive" og norske kvinner veldig selvstendige blir det fort litt tull. Ikke la de bruke denne fordelen til å utnytte deg.

Anonymous poster hash: 690fa...537
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne møtte en fyr i Brasil da hun reiste verden rundt. Det var hardt og tøft, men nå er de gift på 11 året og har to flotte barn sammen. :)

Anonymous poster hash: 20b25...270

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Et par ting jeg vil råde deg til å tenke på. Du må for all del ha et sikkerhetsnett og ikke ofre noe som helst! Godt å høre at du skal studere, for frem i livet må du. Vær veldig obs på at du ikke taper på forholdet om det ender, altså, ikke still deg selv dårligere der enn du ville gjort her!

En utdannelse fra Mexico er nok langt fra så bra som en utdannelse fra Norge, men Norge anerkjenner de beste universitetene der, UNAM, UDLA og TEC de Monterrey er verdt å sjekke. Alle er dyre, men du får lån og stipend fra Norge. DU kan også søke om lån for spanskkurs.

Vært oppmerksom på machokulturen. Heldigvis er det mange også i Mexico som ikke bærer preg av denne machokulturen, men om de gjør det vil du fort merke det. Dersom typen din er under 30 kan du ikke utelukke at han er utro mot deg før eller senere. Det kan være kun flørting med andre damer, kyss, eller samleie. Gutter i Mexico er ikke som gutter i Norge når det gjelder utroskap. Der er det mye mer vanlig! Se ann vennene han henger med.

Få deg andre venner, og ikke avsett flere år til utdanning der nede, men start med ett. Skulle det gå dårlig, kan du kanskje få året godkjent i en annen grad i Norge.

Gi det en sjans, men forbered deg på det verste, som alle inne her sier:)

Husk at kulturen der også legger opp til at kvinner skal behandles annerledes. Sett standarden fra dag 1. Selv om du er norsk, må du ikke finne deg i hva som helst. Menn der viser respekt for en kvinne og folkeskikk, samt at han er seriøs med ei dame ved å invitere, følge hjem, hente, kjøre osv. Synes det er viktig at du legger merke til hvordan han behandler deg vs. en kvinne fra Mexico. Siden nordmenn er en smule " naive" og norske kvinner veldig selvstendige blir det fort litt tull. Ikke la de bruke denne fordelen til å utnytte deg.

Anonymous poster hash: 690fa...537

Godt innlegg.

Skrevet

Go for it!! :)

hvorfor i alle dager skulle man ikke ofre litt for kjærligheten? Hvem er det som har bestemt at man skal bare kunne være sammen med en som bor i samme land som deg? :P

heier på dere!

og så ble jeg skikkelig glad av å lese alle de positive innleggene her..:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du og han?

Sier som de over - haap paa det beste, vaer forberedt paa det verste.

Velg en god skole og et fag du liker, moet nye folk (ikke bare hans venner) saa du har et sikkerhetsnett.

Jeg ville nok ikke bodd med ham men heller datet naar du kom dit. Blir veldig risikofylt aa skulle flytte inn.

Jeg er 23, og han er 22 ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Tusen takk for gode råd. Jeg vet at menn der nede er annerledes enn menn i Norge, og han jeg skal flytte til er meget populær blant damene så føler det er litt truende. Men til syvende og sist så er det kanskje verdt et forsøk..

Skrevet

Ts her.

Tusen takk for gode råd. Jeg vet at menn der nede er annerledes enn menn i Norge, og han jeg skal flytte til er meget populær blant damene så føler det er litt truende. Men til syvende og sist så er det kanskje verdt et forsøk..

Go for it :) Gjorde det samme selv, reiste til andre siden av jorden, for 5 aar siden, fordi jeg hadde en kjaereste der. Sokte studieplass og begynte a studere, gikk helt fint. Opplevde masse og motte spennende mennesker. Dessverre tok forholdet slutt for halvannet aar siden. Men pytt pytt, fant en ny og bedre mann, i samme land. Har aldri hatt det saa bra som naa. Lykke til:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Mexico bor han Ts? Om du ikke er for langt unna så kan du jo møte meg etterhvert, og min Mexicanske kjæreste! :) Er anonym nå, men det kan vi jo evt. finne ut av senere.

Anonymous poster hash: bb3fd...a07
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Mexico bor han Ts? Om du ikke er for langt unna så kan du jo møte meg etterhvert, og min Mexicanske kjæreste! :) Er anonym nå, men det kan vi jo evt. finne ut av senere.

Anonymous poster hash: bb3fd...a07

Jeg skal til Mexico City:)

Ja, gjerne det. Hvor bor du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...