AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Heihei! Jeg har begynt å spise ganske så sunt i det siste , men ser ingen forskjell på vekta. Har holdt på i 4 uker, men ser fortsatt ikke noe forskjell. Hvorfor? I dag spiste jeg Frokost: omelett og mange tomatbiter Mellomåltid: to gulerøtter og to håndfuller med druer Lunsj: et 14 havregrøts-beger fra Tine og enda en håndfull med druer Mellommåltid: jordbær med litt gresk yoghurt(to spiseskjeer yoghurt ca) Middag: en pølse i lompe og gresk salat. Hvorfor mister jeg ikke vekt? Må jeg endre noe, eller bare ha tålmodighet?Anonymous poster hash: 1cafb...dcf
Unika Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 (endret) Tja, du kan gjøre noen små endringer, feks: Frokost: omelett og mange tomatbiter. Dette er OK. Mellomåltid: to gulerøtter og to håndfuller med druer. Dropp druer, spis heller valnøtter eller mandler. Metter mer! Lunsj: et 14 havregrøts-beger fra Tine og enda en håndfull med druer. Dropp druer, bare sukker. Mellommåltid: jordbær med litt gresk yoghurt(to spiseskjeer yoghurt ca) OK. Middag: en pølse i lompe og gresk salat. Pølse i lompe kan kanskje byttes ut med et kjøttstykke/kylling eller fisk? Hvorfor mister jeg ikke vekt? Må jeg endre noe, eller bare ha tålmodighet? Du må bevege deg i tillegg :-) Bland for all del ikke karbo og fett! Ser at du spiser forholdsvis karboredusert og med fet yoghurt, så ikke spis brød,pasta, potet og ris samtidig hvis du vil ned i vekt! Endret 27. mars 2014 av Unika
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Ts her! Takk for svar Unika! Hmm... Er så glad i druer, men får vel kutte de ut om jeg vil se vektnedgang. Trener ikke særlig mye, en gang i uka oftest. Men går flere turer, og fram og tilbake til jobb. Det er bare rundt 5 kg jeg vil miste, så jeg trenger vel ikke å gjøre så veldig stor endring i kostholdet?Anonymous poster hash: 1cafb...dcf
Unika Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 (endret) Ts her! Takk for svar Unika! Hmm... Er så glad i druer, men får vel kutte de ut om jeg vil se vektnedgang. Trener ikke særlig mye, en gang i uka oftest. Men går flere turer, og fram og tilbake til jobb. Det er bare rundt 5 kg jeg vil miste, så jeg trenger vel ikke å gjøre så veldig stor endring i kostholdet?Anonymous poster hash: 1cafb...dcf Ja, jeg tror ikke druer hver dag er en god ide. Du skal miste lite (5kg), og derfor regner jeg med du ikke er så stor i utgangspunktet? Er man forholdsvis normalvektig er det ofte enda vanskeligere å miste vekt, og man må derfor være enda "strengere" enn en som er veldig overvektig. Jeg tror du må kutte på sukker og raske karbohydrater. Forsøk å spise lite og ofte. Spis "rene" matvarer (gode salater, gjerne spinat!, kylling, fisk, kjøtt, omeletter,yoghurt uten sukker, mye grønnsaker, nøtter etc). Du blir nok også nødt til å bevege deg mer. Hvis du liker å gå, så må du gå spåpass fort at du får opp pulsen/blir svett :-) Endret 27. mars 2014 av Unika
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Skaff deg en kaloriteller app, også putter du inn alt du spiser i denne i en ukes tid, da vil du få en god oversikt på om alt du gjør er riktig og at du ligger i kaloriunderskudd. Jeg spiste sunt en lang periode, men så at jeg spiste akkurat så mange kalorier jeg skulle ha for å holde vekten stabil og gikk dermed ikke ned. Omelett er ok, men mange egg er veldig kaloriholdig. Prøv med en eggeplomme og resten eggehviter. Jeg prøver å holde meg helt unna nøtter når jeg går ned i vekt, fordi disse inneholder mye kalorier. Hender jeg spiser et par mandler osv. Men har en tendens til å ikke klare stoppe når jeg først er i gang, også vil plutselig nøtter utgjøre store deler av kaloriinntaket denne dagen. Men sunt er det, og en god kilde til fett. Men dette vil jeg anbefale i moderate mengder om vekttap er hovedmålet. Anonymous poster hash: 79eed...341
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå