Lillie Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Sett at ditt barn ikke blir invitert i en bursdag, som den eneste gutten/jenta på avdelingen i bhg /klassen. Hva gjør du som forelder? Tar det opp med ped.leder/lærer eller direkte med foreldrene til bursdagsbarnet? Vet at en del barnehager/skoler har den praksisen at hvis invitasjonen deles ut der skal alle bli invitert. Men det er flere foreldre som inviterer via sms. Kan barnehagen/skolen da "blande" seg?
strawberry Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Ville først tatt det opp med barnehagen, ettersom det er snakk om en gruppe fra barnehagen hvor en har blitt utelatt, da synes jeg det tilhører barnehagen. Dersom de derimot ikke vil høre noe snakk om det (mener at det ikke er barnehagens ansvar siden det skjer "utenom" barnehagen), ville jeg tatt det opp med foreldrene. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Drøyt at noen foreldre velger å la være å invitere et av barna på avdelingen. Hadde det skjedd mitt barn hadde jeg blitt rasende. Hadde først tatt det opp med barnehagen, deretter litt avhengig av hva barnehagen hadde gjort/sagt tror jeg at jeg hadde skrevet et brev til alle foreldrene i barnehagen og lurt på om dette er sånn vi vil ha det her. Hva slags holdninger er det foreldrene her prøver å overføre til barna sine? Jeg syntes ikke det høres ut som spesielt gode foreldre, sorry,men det er snakk om barnehagebarn, de har ikke rukket å danne klikker og gjenger enda, så her er det foreldrene som bør gå i seg selv og virkelig skamme seg. Anonymous poster hash: 8ed4a...aa0
Gjest Magdalene Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 (endret) Jeg hadde tatt det opp med bhg, og helt sikkert sendt en sms til den forelderen som hadde utelatt ET barn, og spurt om det var en grunn til det. Endret 27. mars 2014 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Kanskje barnehagen kan ta opp denne velkjente problematikken på generelt grunnlag på et foreldremøte og lage noen kjøreregler? Anonymous poster hash: 38abc...d14 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Jeg hadde tatt direkte kontakt med foreldrene til bursdagsbarnet og spurt hva det går i, og hvorfor ikke barnet mitt ble invitert. Anonymous poster hash: 2b011...088
Miss moneypenny Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Jeg hadde også tatt direkte kontakt med foreldrene. Det utelatte barnet kan være glemt. Jeg har akkurat invitert til bursdag, og er livredd for å ha glemt noen, enda jeg har både dobbeltsjekka og trippeltsjekka
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Tja, hva er det som er best for barnet? Om et barn er mobbeoffer og vet det ikke er velkommen i en bursdag, føles det neppe godt for det om foreldrene setter himmel og jord i bevegelse for å presse det inn et sted det ikke er ønsket. Barn oppfatter sånt. Anonymous poster hash: 325f7...839 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Hadde ikke gjort noe som helst. De som inviterte hadde sikkert en grunn for å utelate mitt barn... Kanje barnet ikke har vært snill mot den som har bursdag?? Eller kansje er det så enkelt som at de barna ikke leker sammen, og derfor ikke ser noen grunn til å invitere? Hvem man inviterer hjem til seg selv privat, er opp til bursdagsbarnet og foreldrene og ingen andre! Jeg hadde heller trøstet barnet mitt, og forklart at sånn er det av og til, livet er fullt av urettferdighet og det må man bare lære! Og før noen "hugger hodet" av meg, JA jeg har vært dette barnet som ikke ble invitert, selvfølgelig føltes det dumt der og da, men etter x antall plikt-invitasjoner hvor det var veldig tydlig at jeg egentlig ikke var velkommen, var det egentlig like greit å ikke bli invitert... Beggyner å bli rimelig lei dette "alle eller ingen" hysteriet. Man iviterer de barna ungen leker med til daglig og har lyst å ha i selskap, resten utelater man, unasett om det er 1 eller 5. Og man inviterer i hvertfall ikke barn som mobber ditt eget, bare for å ikke utelate noen, disse ungene har bare godt av å kjenne på følelsen! Anonymous poster hash: abada...121 4
Gjest Violetta Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Hadde ikke gjort noe som helst. De som inviterte hadde sikkert en grunn for å utelate mitt barn... Kanje barnet ikke har vært snill mot den som har bursdag?? Eller kansje er det så enkelt som at de barna ikke leker sammen, og derfor ikke ser noen grunn til å invitere? Hvem man inviterer hjem til seg selv privat, er opp til bursdagsbarnet og foreldrene og ingen andre! Jeg hadde heller trøstet barnet mitt, og forklart at sånn er det av og til, livet er fullt av urettferdighet og det må man bare lære! Og før noen "hugger hodet" av meg, JA jeg har vært dette barnet som ikke ble invitert, selvfølgelig føltes det dumt der og da, men etter x antall plikt-invitasjoner hvor det var veldig tydlig at jeg egentlig ikke var velkommen, var det egentlig like greit å ikke bli invitert... Beggyner å bli rimelig lei dette "alle eller ingen" hysteriet. Man iviterer de barna ungen leker med til daglig og har lyst å ha i selskap, resten utelater man, unasett om det er 1 eller 5. Og man inviterer i hvertfall ikke barn som mobber ditt eget, bare for å ikke utelate noen, disse ungene har bare godt av å kjenne på følelsen!Anonymous poster hash: abada...121 Har du barn selv? 2
Lillie Skrevet 27. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 27. mars 2014 (endret) ... Endret 28. mars 2014 av Lillie
miss dolly Skrevet 27. mars 2014 #12 Skrevet 27. mars 2014 Ut fra det du skriver, TS, så virker det som at barnet ditt har blitt glemt!?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Nei, TS skriver jo selv at det ikke er snakk om en forglemmelse. Det er heller ikke en forglemmelse, da den som er utelatt selv har blitt fortalt av bursdagsbarnet at "alle skal få komme i min bursdag, men ikke du." Lei sak dette her, dette er vel den eneste gangen dette har hendt? Anonymous poster hash: 325f7...839
JHG Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 Hadde blitt irritert over at barnet mitt hadde blitt utelatt, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå